۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۵۳۸۷۳
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

ماه محرم مظهر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ماه محرم مظهر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ایام ماه محرم ضرورتی مهم و پسندیده است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر چهارشنبه در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر که در استانداری مرکزی برگزار شد، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مسائل کوچک و بزرگ از واجبات است و می تواند سبب خنثی سازی نقشه های دشمن شود.

ضرورت عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ماه محرم مظهر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ایام ماه محرم ضرورتی مهم و پسندیده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی دانست و خاطرنشان کرد: امروز در ایران اسلامی همگان باید در مسیر ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گام بردارند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر نیاز جامعه است و در تمامی ابعاد باید مد نظر قرار بگیرد و این مهم می تواند با بسیاری از فسادها مقابله کند، اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت جدی در جامعه عملیاتی شود.

فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز حل مشکلات

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر رشته ای ولایی داشته که در یک دست عشق به خدا، ایمان و دست دیگر دفاع از مظلومان را دارند و برای سلامت جامعه و دفاع از ارزش های دین و قرآن می کوشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه انسان به عنوان ولی خداوند باید در مسیر ترویج معارف اسلامی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گام بردارد، گفت: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات است که امروز جامعه اسلامی را درگیر خود کرده است.

امام جمعه اراک در ادامه مقابله با نفوذ، توطئه های دشمن را مصداق جهاد کبیر و نهی از منکر و امر به معروف دانست و خاطر نشان کرد: قیام امام حسین(ع) نمونه ای شاخص و بارز از اشاعه امر به معروف و نهی از منکر بوده است و سالار شهیدان با چشم‌پوشی از منافع دنیایی در راه انسانیت گام برداشت.

به گزارش رسا، در این همایش از شماری از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان مرکزی با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و گروهی از مسئولان استانی تقدیر به عمل آمد./842/202/ب2

ارسال نظرات