۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۹۳۶
نماینده ولی فقیه استان قزوین:

عبادت و بندگی در ماه محرم به معنای عترت است

نماینده ولی فقیه استان قزوین با اشاره به اهمیت اینکه عبادت و بندگی در ماه محرم به معنای عترت است، گفت: عبادت و بندگی ما در ماه مبارک رمضان بیشتر متوجه «کتاب‌الله» و در ماه محرم «عترت» است و همان‌گونه که قرآن و عترت از یکدیگر جدایی ‌ناپذیرند، ماه رمضان و ماه محرم از یکدیگر جدایی ‌ناپذیرند و جان انسان در این دو ماه از معارف الهی سیراب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با فرا رسیدن ماه محرم و با اشاره به اینکه ویژگی کسانی که بر عهد و پیمان خود با خداوند ایستادگی می‌کنند، اشاره کرد و گفت: فرشتگان بر کسانی که بر سر عهد و پیمان خود با خداوند ایستاده‌اند، نازل می‌شوند و آن‌ها آمادگی دارند تا برای رسیدن به این جایگاه آبرو، جوانی و همه چیزشان را فدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: فرشتگان به انسان‌ها بشارت پیروزی و سربلندی در قیامت را می‌دهند و آن‌ها را از هر یأس و نا امیدی دور می‌کنند و اینکه در شب عاشورا و پس از اذن امام حسین (ع) یارانشان در کنار ایشان ماندند، به خاطر همین بشارت‌ها و دوری از یأس و نا امیدی بود.

دلیل نازل شدن شیاطین بر سر انسانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: همان‌گونه که فرشتگان بر انسان‌هایی که بر سر عهد و پیمان خود با خداوند هستند نازل می‌شوند، شیاطین هم بر انسان‌هایی که بر سر عهد و پیمان خود با خداوند نیستند، نازل می‌شوند و برای آن‌ها نا امیدی، یأس و انحراف از مسیر دین و قرآن را به همراه می‌آورند.

وی اشاره کرد: آن‌هایی که تحت تأثیر شیطان قرار دارند، از آمریکا و هم‌پیمانان او می‌هراسند و مدام از احتمال حمله آمریکا به ایران سخن می‌گویند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه باید لیاقت نزول فرشتگان را در خودمان ایجاد کنیم، اظهار کرد: کسانی که فرشتگان بر آن‌ها نازل می‌شوند، با مؤمنان با محبت و خوش‌رویی و با دشمنان با خشونت و سختی رفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر شیاطین بر ما نازل شوند، محبت‌ها و خوش‌رویی‌ها را به پای شیاطین می‌ریزیم و در مقابل نسبت به دوستان خشم کرده و فریاد می‌زنیم.

عبادت و بندگی در ماه محرم به معنای عترت است

امام جمعه قزوین با اشاره به عبادت در ماه محرم، اضافه کرد: عبادت و بندگی ما در ماه مبارک رمضان بیشتر متوجه «کتاب‌الله» و در ماه محرم «عترت» است.

قرآن و عترت از یکدیگر جدایی ‌ناپذیرند

این استاد مذهبی اضافه کرد: همان‌گونه که قرآن و عترت از یکدیگر جدایی ‌ناپذیرند، ماه رمضان و ماه محرم از یکدیگر جدایی ‌ناپذیرند و جان انسان در این دو ماه از معارف الهی سیراب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به عهدهایی که آدمی با خداوند بسته، اشاره و بیان کرد: خداوند در اخلاق، عبادت و عقیده از فطرت انسان عهد و پیمان گرفت و همه آدم‌ها این عهد و پیمان را پذیرفته‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خداوند در این عهد و پیمان، خود انسان را شاهد گرفته است، گفت: خدا از انسان عهد و پیمان گرفته تا شیطان را پرستش نکند و به انسان گفته است که آیا متوجه هستی که من پروردگار شما هستم، که همه ما خدایی او را تأیید کرده‌ایم./853/302/ب2

ارسال نظرات