۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۴۰۳۷
حجت الاسلام مومنی:

برخی مسؤولان در زمینه امر به معروف کوتاهی می‌کنند

استاد حوزه علمیه با اظهار تاسف از زیر پا گذاشتن مقدسات از سوی برخی مسؤولان، گفت: ما خیلی متاسف هستیم علنا مسؤولان اجرایی، بعضا وزرا و وزارتخانه ها به بهانه های مختلف مقدسات را زیر پا می گذارند و در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی می کنند.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مردم انقلابی و شهید پرور شرق تهران عصر امروز پنجشنبه در چهارمین روز از ماه محرم، در یک حرکتی عظیم با برپایی دسته عزاداری در راستای امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان دولتی اقدام به زنده کردن این واجب فراموش شده کردند.

این تجمع مردمی با برپایی دسته عزاداری حامیان گفتمان انقلاب، وارثان حجاب فاطمی، آمران به معروف با عنوان «عبرت های عاشورا» بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از مسجد فاطمه الزهرا(س) چهار راه تلفنخانه نارمک به سمت میدان هفت حوض حرکت و در این میدان تجمع کردند.

در این مسیر شرکت کنندگان که با حمل پلاکارد ها و تصاویری از شهدای امر به معروف و نهی از منکر حضور داشتند شعارهایی از جمله؛ «حجاب مصونیت است نه محدودیت»، «شهید خلیلی عزیز راهت ادامه دارد»، «سیاهی چادرم لبیک یا رقیه است»، «ما پیرو زهراییم بد حجاب نمی خواهیم»، «ای مرد غیرتت کو حجاب همسرت کو» سر دادند.

حجت الاسلام حسین مومنی، استاد حوزه علمیه قم در این تجمع عاشورایی که در محل میدان هفت حوض نارمک، با اشاره به بیان نورانی مقام معظم رهبری در خردادماه 95 در حرم مطهر امام راحل که برای حرکت های انقلابی 6 ویژگی مهم را بیان کردند؛ گفت: ادامه دادن هدف اصلی از این نظام و عدم فراموش شدن آن هدف است و هدفی که ما دنبال می کردیم تحقق اسلام ناب آنچه  که سید الشهدا(ع) دنبال می نمود بوده است.

وی ادامه داد: این اسلام ناب اجرایی نیست مگر با اجرایی شدن اوامری که در قرآن آمده و اجتناب از نواهی آن است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به آیه 41 سوره حج  بیان داشت: نسبت به این امر بر اساس آیه ای از سوره حج که می فرماید: «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» باید طی طریق کنیم.

وی ابراز داشت: کسانی که در زمین تمکن پیدا میکند و در جامعه مهدوی هستند باید در این راستا قدم بر دارند و این چهار محور که در این آیه آمده برای رسیدن به جامعه مهدوی باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: اگر این موارد لحاظ نشود وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر است و اما اگر کوتاهی کنیم از قافله عقب افتاده ایم.

کوتاهی مسؤولان اجرایی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: اجرایی و عملیاتی کردن اوامر قرآن و ممانعت کردن از تحقق نواهی آن وظیفه هر مسلمان و شیعه است، البته در این زمینه کوتاهی های زیادی هم در زمینه قانون و هم از سوی بعضی از مسؤولان اجرایی صورت گرفته است.

این استاد حوزه علمیه با اظهار تاسف از زیر پا گذاشتن مقدسات از سوی برخی مسؤولان گفت: ما خیلی متاسف هستیم علنا مسؤولان اجرایی، بعضا وزرا و وزارتخانه ها به بهانه های مختلف مقدسات را زیر پا می گذارند و در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی می کنند.

وی افزود: اگر در جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر حاکم نباشد منکر می شود معروف و معروف منکر می شود، عملا در جامعه منکر را می بینیم و شاهد له شدن معروف هستیم.

سرافکندگی در مقابل شهدا با اجرای کنسرت در یک شهر مقدس

حجت الاسلام مومنی اجرای کنسرت در یک شهر مقدس را سر افکندی در مقابل شهدا دانست و گفت: متاسفانه دغدغه بزرگترین شخص اجرایی کشور اجرای کنسرت در یک شهر مقدس می باشد که این جای تاثر دارد و باعث تاسف است که با این کار نزد شهدا سرافکنده بشویم.

وی با تذکر نسبت به شکست قداست ها اظهار داشت: هر چیزی حریم و قداستی دارد اگر حرمتها و قداستها شکسته بشود یکی پس از دیگری چیزی از دین باقی نمی ماند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جریان سقیفه گفت: جریان سقیفه تماما دنبال ظلم و جور بود، می خواستند با ظلم یک شی را در جایی که شانیت آن مقام را ندارد قرار بدهند و با جوراز مسیر صراط المستقیم فاصله بگیرند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتند، ابراز کرد: چقدر امام راحل فرمود نگذارید این انقلاب به دست نااهل ها بیفتد که امروز نااهلانی را در پست های کلیدی می بینیم که مخالفت با اجرایی شدن و عملیاتی شدن فرائض می کنند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه باشد اما الان با آمر به معروف و ناهی از منکر برخورد می شود اما با کسی که این منکر را مرتکب شده برخورد نمی شود.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به رواج برخی از منکرات در جامعه بیان داشت: ما برخی از منکرات را در رسانه می بینیم و در جامعه و فضای مجازی شاهد از بین رفتن حریم محرم  و نامحرم، بی بند و باری ترویج فساد و فحشا هستند که باید در مقابل این حرکت ها ایستاد.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از برگزاری مسابقه فوتبال در تاسوعای حسینی اظهار کرد: قرار است چند روز دیگر یک مسابقه فوتبال اتفاق بیفتد که معلوم نیست این بازی آیا باعث سربلندی ما خواهد بود یا باعث سرافکندگی ماست؟ مسؤولان اجرایی ما یعنی از قبل نمی دانستند که چنین شبی این اتفاق باید بیفتد هر کسی که بگوید نمی دانستیم در واقع در اشتباه است.

باید مردم را به میدان امام حسین(ع) دعوت کرد نه میدان فوتبال

حجت الاسلام مومنی افزود: از آنطرف وهابی ها و آل سعود آمده اند برنامه داده اند که ما در این زمان ها نمی توانیم در کشورمان برنامه داشته باشیم، اما مسؤولان ما در کشور اسلامی شیعه امام حسینی اینقدر احمق است یا خود را به حماقت زده است که نمیداند بلکه قطعا می داند که در این روز باید همه را به میدان امام حسین (ع) دعوت کرد نه اینکه افراد را به میدان فوتبال بفرست.

وی ادامه داد: البته مردم ما مردم ولایتمداری و امام حسینی هستند، اما آن مسؤول احمقی که می آید و می گوید ما فضا را به حسینیه تبدیل می کنیم بنده به او می گویم شما نتوانستی سازمان خودت را مدیریت نمایید حالا می خواهید یک همچنین فضایی را مدیریت نمایید.

حجت الاسلام مومنی با انتقاد از غفلت برخی مسؤولانی که خود را به نفهمیدن زده اند، گفت: در این ایام حسینی ده تا جوان در هیأت چیتذر می آیند، اینها می گویند هر سال ایام محرم دهه اول از آمریکا بلند می شویم و به ایران می آییم، چون ما امام حسین(ع) را در ایران جستجو می کنیم، آن وقت آن مسؤول نمی فهمید، اما بنده می گویم این مسؤول می فهمد اما خود را به نفهمیدن زده چون سر در آخور اجنبی و بیگانه دارد.

آقای رییس جمهور با منکر برخورد کنید

این استاد حوزه علمیه قم خطاب به رییس جمهور بیان کرد: من انتظار دارم از کسی که لباس پیامبر(ص) را به تن کرده و هم لباس من است در مواردی که با منکر مواجه می شویم برخورد کند.

وی ادامه داد: جناب آقای رییس جمهور بنده به عنوان یک هم لباس از شما به شدت گله مندم و شما مسؤول هستید که به این مهم برخورد کنید، چگونه دغدغه دارید که به سفارت عربستان حمله شده، دغدغه دارید که این کردند و آن کردند! اما جناب آقای رئیس جمهور شما باید بدانید عزت و ذلت در منطق امام حسین(ع) کاملا تحلیل  شده است.

حجت الاسلام مومنی با انتقاد از سکوت رییس جمهور نسبت به منکرات افزود: مردم فقط آن 18 میلیونی نیستند که به شما رای دادند، مردم همه ملت را شامل می شود، شما چرا در برابر منکراتی که عملا آمدند سکوت اختیار کردید؟ چرا در دهن بعضی از این ایادی نمی زنید؟

آقای مطهری در رشته خودت سخن بگو

حجت الاسلام مومنی با انتقاد از واکنش آقای مطهری ابزار داشت: از آن طرف هم دغدغه ما یکی و دو تا نیست، در مقابل یک همچنین کار ی که قرار است ایام عاشورا و تاسوعا به وجود بیاید؛ یک عالم و مجاهد فی سبیل الله این حرکت را محکوم می نماید اما آقای مطهری می آید و می گوید اگر شما چنین کنید مردم دین گریز می شوند.

وی ادامه داد: من نمی دانم این آقای مطهری از جان اسلام چه می خواهد؟ شما بهتر است در رشته خودتان اظهار نظر کرده و سخن بگوید به چه مجوزی در مواردی که مربوط به دین است و کارشناس این امر نیستید نسبت به یک عالم و مجتهد این چنین می گویید که اگر شما چنین کنید مردم دین گریز می شوند! اتفاقا با این حرف شما اثبات کردید هیچ بهره ای از منطق اهل بیت(ع) نبرده اید.

حجت الاسلام مومنی به آمدن زنی نزد حضرت زهرا(س) و سوال از اینکه همسرش شیعه شماست یا خیر، گفت: آمد خدمت حضرت زهرا(س) ،عرض کرد شوهر من گفته از شما بپرسم آیا من شیعه شما هستم یا نیستم؟

وی ادامه داد: منطق دین، منطق صراحت و شفافیت است نه منطق نیرنگ. ما با کلمات بازی نمی کنیم ما با صراحت و شفافیت حرف می زنیم و حضرت فرمود به شوهرت بگو اگر به اوامر ما آمر است و از نواهی ما اجتناب می کند تو شیعه ما هستی وگرنه شیعه ما نیستی، صریح و شفاف و روشن بیان کرد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به حضور مردم انقلابی در سه جهاد اظهار کرد: ما الان در سه جهاد به سر می بریم اول جهاد اصغر است، شما الان در جهاد اصغر و در این میدان هستید چون در معرض تمسخر، زخم زبان زدن هستید.

وی جهاد اکبر را دومین میدان دانست و گفت:د ر میدان جهاد اکبر هم هستید که دارید با هوای نفس خود مبارزه می کنید، نفسانیات به شما می گوید به سمت بی تفاوتی بروید مگر کشور مسئول ندارد، مسؤولان دغدغه داشته باشند به ما چه که دغدغه داشته باشیم؟ اما با تمام این فشارها ایستاده اید و در این جهاد اکبر هم حاضرید.

حجت الاسلام مومنی به سومین مرحله جهاد اشاره و اظهار داشت: اما مرحله سوم، جهاد جهاد کبیر می باشد که عدم اطاعت در مقابل بیگانه را شامل می شود که باید مقتدر و محکم بایستید.

در برجام ها دشمن می خواهد دین را از ما بگیرد

استاد حوزه علمیه برنامه دشمن را گرفتن دین از ما دانست و ابراز داشت: در مقابل بیگانگانی که تمام برنامه آنها این است که دین را از ما بگیرند باید ایستاد، برنامه دشمن در برجام های متعدد که علمی و مستند هم میتوان اثبات کرد دشمن دنبال این است که دین را از ما بگیرد.

وی ادامه داد: در مقابل رهبری و ولایت باید اطاعت کرد این ها اموری است که لازم است اما برخی بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام مومنی حرکت مردمی عزاداران حسینی شرق تهران که امروز صورت گرفت را نوعی از رجز خوانی کربلا دانست و گفت: این حرکت امروز شما ظاهرا حرکتی است نمادین اما مثل رجز در کربلا می ماند.

انتقاد از یکی از سخنان رییس جمهور

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخن رییس جمهور که گفته «با شعار نمی توان در مقابل ابرقدرت ایستاد»، گفت: آقایی که می گوید با شعار نمی توان در مقابل ابرقدرت ایستاد معلوم است ایشان هیچ اعتقادی به مسیر انقلاب ندارد. ما االان یک مقدار نجابت به خرج می دهیم اما اگر ببینیم در حریم ما ورود پیدا می کنند لحظه به لحظه عملکردشان را نقد می کنیم.

حجت الاسلام مومنی افزود: حرفی را که آقای رییس جمهور زده است این حرف در منطق دینی ما کسی که لباس پیامبر(ص) را بر تن کرده و این حرف را بزند بیسواد در تاریخ اسلام است بیسواد در تاریخ کربلاست.

استاد حوزه علمیه خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور من این حرف را علنی گفتم و تا جوابم را نگیرم آن را تکرار می کنم. به عنوان یک هم لباس از شما توقع دارم و پیشنهاد هم می دهم به خدا حاضر هستم تمام جلساتم را تعطیل کنم و بیایم و برای ایشان روضه بخوانم و اثبات کنم که این حرف ایشان که گفتند «با شعار نمی شود در مقابل ابرقدرت ها ایستاد!» غلط است.

وی ادامه داد: اتفاقا در جهاد اصغر از زمان پیامبراکرم(ص) تا زمان ما یک حربه بسیار موثر عبارت از شعار بود که الان می گویند شعار اما در گذشته به آن رجز گفته می شد. حتی امیر مومنان(ع) در یکی از جنگها رجز خواندند و سپاه دشمن لرزید.

این استاد حوزه علمیه به رجز خوانی عبدالله بن الحسن(ع) در میدان قتلگاه اشاره و بیان داشت: وقتی حبیب خدا در گودی قتلگاه افتاده و شخصی آمده تا شمشیر بزند اما عبدالله در حالی که عمو در گودی افتاده یک چوب برداشت و رفت سمت کسی که شمشیر کشیده بود  و خود را روی سینه امام حسین(ع) انداخت.

وی ادامه داد: آمدند و می خواهند کار اباعبدالله (ع) را تمام کنند اما عبدالله نمی گذارد با لگد به بدن نازنین عبدالله زدند اما عبدالله شعار می دهد «والله لا اُفارِقُ عمی» هر چه می خواهید بزنید به خدا از عمویم جدا نمی شوم.

آقای روحانی اگر روضه عباس(ع) به گوشتان خورده بود این حرف را نمی زدید

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه آقای روحانی اگر روضه عباس(ع) به گوشتان خورده بود نمی گفتید با شعار نمی توان مقابل ابرقدرت ایستاد، اظهار کرد: آقای روحانی فکر کنم سالیان سال است که روضه ابوالفضل(ع) به گوشتان نخورده و اگر هم خورده بود این حرف غلط را نمی زدید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بخشی از روضه حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: حضرت عباس(ع) وقتی مشک را پر از آب کرد که بیاید دید پشت نخل ها کمین کرده اند و سپس چهار هزار تیر انداز ماهر عباس(ع) را هدف گرفتند که بعد در این شرایط سخت هر کس از دور عباس(ع) را می دید گویی یک خار پشت روی اسب سوار است اینقدر به حضرت عباس(ع) تیر و نیزه زدند.

رجزخوانی حضرت عباس(ع) بدون دست و سلاح مقابل ابرقدرت

وی ادامه داد: سپس شمشیر کشیدند دست راست عباس(ع) روی زمین افتاد اما مشک را به دست چپ گرفت، عباس(ع) سلاح ندارد، دست ندارد و ابرقدرت در مقابل عباس(ع) ایستاده اما عباس(ع) مقتدرانه شعار می داد و رجز می خواند: «وَ اللهِ اِنْ قَطَعْتُموا يَميني، اِنّي اُحامي اَبَداً عَنْ ديني».

حجت الاسلام مومنی افزود: این شعار کربلاست، حالا چگونه کسی می آید می گوید نباید در مقابل ابرقدرت شعار بدهید، این شعار در کربلا است و شعار خیلی موثر است. کسی که می گوید شعار موثر نیست بی اعتباری که چنین می گویی در جهاد اصغر شعار حرف اول را می زند.

این استاد حوزه علمیه قم با تذکر به رییس جمهور بیان داشت: به شما تذکر جدی می دهیم موارد متعددی دیده شده عدم التزام عملی شما به ولایت محرز است، سعی کنید در این دوران باقی مانده جوری عمل کنید که دل ولی خدا را خون نکنید.

این بار جام زهر را به خود جام دهندگان خواهیم داد

وی ادامه داد: بدانید این مردم مردمی نیستند که بنشینند و بشنوند که ولی خدا بگوید جام زهر را نوشیدم ما جام زهر را به خورد این افراد می دهیم و اجازه نمی دهیم در مقابل ولی خدا بایستند ما اهل کوفه نیستیم که علی تنها بماند.

حجت الاسلام مومنی در پایان گفت: این اجتماع شما پاسخ به امام حسین(ع) است، همه شما لبیک به امام حسین(ع) گفتید، حسین جان امام راحل ما دست ما را در دست شما گذاشت، این انقلاب ما از انقلاب حسینی است و ما عرض می کنیم حسین جان لبیک، اگر نبودیم کربلا یاری ات کنیم الان با تمام وجود یاری ات می کنیم.

در این مراسم شرکت کنندگان با شعار و فریاد «ما اهل کوفه نیستیم،جان می دهیم و می ایستیم» سخنان این استاد حوزه علمیه قم را تایید می کردند./200/9598/ب1

ارسال نظرات