۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۱۶۷
استاد حوزه علمیه:

شکرگذار نعمت ولایت و امامت باشیم

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه باید برای نعمت ولایت و امامت شکرگزار باشیم، گفت: این نعمت بسیار قیمتی است، روز جزا از همین نعمت از ما سوال می‌شود، بنابراین باید از خدا قدرت درک این نعمت را بخواهیم.
ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در امامزاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه باید ممنون باشیم که نعمت ولایت و امامت به ما داده شده است، اظهار داشت: این نعمت بسیار قیمتی است، روز جزا از همین نعمت از ما سوال می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ پیامبری به مقام پیامبری نرسید مگر آنکه ولایت و امامت اهل بیت(ع) را پذیرفتند، بنابراین باید از خدا قدرت درک این نعمت را بخواهیم و امید است که خدا این نعمت را افزایش دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عده‌ای در میان مومنان هستند که همیشه پای قول خودشان ایستادگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: نمونه بارز این مصداق 72 یار امام حسین(ع) هستند، این افراد فقط مختص به مردان و زنان نیست بلکه کودکانی چون حضرت عبدالله(ع) را نیز شامل می‌شود، به همین خاطر است که امام حسین(ع) فرمود هیچ کس یارانی چون من نداشته است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه هر چیزی که انسان را از خدا غافل کند بت است تصریح کرد: انسان ابتدا از لهو کار خود را آغاز می‌کند، سپس بعد از لهو، زینت به وجود می‌آید، پس از آن انسان که لهو و لعب می‌کند و خود را زینت می‌بخشد به مرحله‌ای می‌رسد که فخر می‌فروشد به عبارتی گرفتار تفاخر می‌شود، آنچه ذهن را مشغول می‌کند این است که یاران امام حسین(ع) چگونه از این شرایط خودشان را خارج کردند و از دنیا دل کندند.

وی تاکید کرد: وقتی انسان‌ قلبا با اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کند وارد بیوت آنها می‌شود، این ارتباط قلبی می‌تواند در خلوت انسان، زیارت ائمه و عزاداری‌ها صورت گیرد، هرگاه این اتفاق قلبی بیافتد آن وقت است که چیزی در دنیا انسان را سرگرم نمی‌کند، بنابراین باید سعی کنیم حضور امام را در مراسم‌ها لمس کنیم.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: هر وقت دریچه قلبتان را به روی امامی باز کنید نور ائمه وارد قلب شما می‌شود، سعی کنیم با امام خودمان حرف بزنیم آنگاه دریچه قلب شما باز می‌شود، بنابراین باید در بیوت تمرکز شما فقط بروی ائمه باشد، در اصل هروقت یاد ائمه باشید نورشان بر شما می‌تابد./202/816/ب1

ارسال نظرات