۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۴۲۲۵
حجت الاسلام والمسلمین ‌آقاتهرانی:

چه اصراری دارید با دشمنان نظام ارتباط برقرار کنید

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در ششمین شب از ایام سوگواری سالار شهیدان با تأکید بر این که عامل همه مشکلات خود ما هستیم، گفت: اگر هر مسلمانی حضرت حجت(عج) را در زندگی خود ملاک قرار دهد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ در رویارویی با مشکلات به جای گله از خداوند متعال، باید اعمال خود را درست کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در ششمین شب از ایام سوگواری دهه نخست محرم در مسجد مقدس جمکران با بیان این که بعد از پیامبر اکرم(ص) مسیر اسلام عوض شد، گفت: این تغییر مسیر به واسطه کسانی انجام شد که اسلام ظاهری داشتند.

فعال سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: معاویه به مدت 25 سال در شام حکومت می کرد که در این چند ساله قدرت او روز به روز بیشتر می شد؛ همانطور که در جلسه پیش گفته شد از ابزار تبلیغ، تهدید و تطمیع هم برای مقابله با دشمنان خود استفاده می کرد.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) بلافاصله پس از این که به خلافت رسیدند، فرمودند که معاویه باید از حاکمیت شام عزل شود؛ برخی امیرالمؤمنین(ع) را توصیه می کردند که هنوز حکومت شما قدرت نیافته و بهتر است مقداری صبر کنید تا حکومت شما قوی تر شود؛ حضرت به آن فرد فرمودند که آیا تو حکومت معاویه که همراه با معصیت است را به گردن می گیری؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خداوند متعال امام علی(ع) را جانشین پیامبر اکرم(ص) معرفی کردند و انتخاب آن را به عهده مردم گذاشتند؛ اگر خدا می خواست که حتما امیرالمؤمین(ع) به خلافت برسند، هیچ کس نمی توانست خلاف این تصمیم عمل کند.

وی افزود: خداوند متعال انتخاب راه درست را به اختیار انسان قرار داده است و انسان برای تشخیص این راه، باید از عقل خود به خوبی استفاده کند؛ به وسیله عقل است که انسان شهوت خود را در راه حلال استفاده کرده و بهشت را کسب می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که متأسفانه در جامعه ما وجود دارد، این است که به نماز اهمیت داده نمی شود؛ گاهی اوقات وارد برخی مساجد که می شوم مشاهده می کنم که حداکثر یک صف نماز تشکیل شده است و در کنار این مسجد همه مغازه داران مشغول کسب و کار هستند؛ یعنی ارزش فروش یک کالا از خداوند متعال بالاتر است؟

وی تأکید کرد: چه اصراری بر این دارید با کسانی که دشمنان شما هستند، ارتباط برقرار کنید؛ ما نمی خواهیم زیر ذلت دشمن برویم و پای آن هم ایستاده ایم؛ در جنگ 8 ساله هم نشان دادیم که بر این عقیده خود پایبند هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: برخی افراد وا داده اند و گاهی آن طرفی و گاهی هم این طرفی هستند؛ این افراد در آخر هم به آغوش هم پیمانان و دشمنان اسلام می روند؛ مسلمان واقعی باید جبهه خود را مشخص کند که انقلابی است یا خیر؟

وی اظهار داشت: یک شیعه واقعی یک مطلب مهم را باید در زندگی ملاک قرار دهد و آن ناظر دانستن امام زمان(عج) در زندگی خود است؛ هر حرفی که می خواهیم بزنیم و هر کاری که قصد انجام آن را داریم، یک لحظه پیش از ابراز آن تصور کنیم که آیا حضرت حجت(ع) از این کار و حرف ما خوشحال و یا ناراحت می شوند.

دبیر کل جبهه پایداری با بیان این که عامل همه مریضی ها و مشکلات خود ما هستیم، گفت: اگر در کار ما مشکلی ایجاد می شود یا دچار یک بیماری می شویم، به خداوند متعال نباید گلایه کنیم، بلکه باید بنگریم که کار ما در کجا اشتباه بوده است و آن را اصلاح کنیم تا مشکل ما نیز حل شود./840/پ202/ج

ارسال نظرات