۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۵۴۲۵۷
حجت الاسلام هاشمی‌نژاد:

بسیاری از دعاها به خاطر لقمه حرام مستجاب نمی‌شود

استاد حوزه با اشاره به اینکه بسیاری از دعاها به خاطر لقمه حرام مستجاب نمی‌شود، گفت: یکی از عواملی که مانع از برآورده شدن حاجات است خوردن مال حرام است، لقمه حرام تا چهل روز در بدن انسان می‌ماند و اثر منفی آن باقی است و نمی‌گذارد دعای شما به پیشگاه خداوند برود.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید حسین هاشمی‌نژاد استاد حوزه صبح امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در حسینیه انصار الحسین(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه در بحث دعا پروردگار واسطه‌ای در میان نمی‌گذارد، اظهار داشت: خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمود هرگاه بندگان، من را صدا بزنند به آنها بگو پروردگارشان خیلی به آنها نزدیک است و حاجت‌شان را برآورده می‌کنم.

وی ادامه داد: خیلی از دعاها به خاطر رعایت نکردن آداب آن مستجاب نمی‌شود، یکی از عواملی که مانع از برآورده شدن حاجات است خوردن مال حرام است، لقمه حرام تا چهل روز در بدن انسان می‌ماند و اثر منفی آن باقی است و نمی‌گذارد دعای شما به پیشگاه خداوند برود.

استاد حوزه با بیان اینکه یکی از چیزهایی که در کسب، مال را حرام می‌کند غش در معامله است، خاطرنشان کرد: برای مثال در بسیار از موارد دیده شده است که کسبه مواد مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند و یا اجناس خوب و بد را مخلوط می‌کنند و می‌فروشند که این غش در معامله است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند"هرکس با مسلمانی غش در معامله کند در قیامت یهودی محشور می‌شود".

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه خداوند از کسانی که در معامله غش می‌کنند نمی‌گذرد، تصریح کرد: هر کسی که مال حرام می‌خورد و به دیگران خسارت می‌زند بداند که جواب عملش را خواهد دید، در اصل هر عملی عکس العمل دارد، همین می‌شود که افراد حرام خور در همین دنیا به هزار مریضی دچار می‌شوند.

وی تاکید کرد: در راستای اثر گذرای هرچیزی بروی انسان باید گفت به عنوان مثال کسانی که مال حرام می‌خورند به هزاران پزشک مراجعه می‌کنند خوب نمی‌شوند این امر به خاطر بی‌خاصیتی دارو نیست بلکه خداوند است که نمی‌گذارد بروی انسان تاثیر کند بنابراین بدانید که هر آنچه خداوند بخواهد می‌شود، بنابراین حرام خور در هر دو دنیا باید جواب اعمال خود را پس بدهد.

وی افزود: یکی از عواملی اثرگذار با واسطه به درگاه خدا ائمه هستند، بارها دیده شده است که توسل به ائمه بروی شفا بیمار اثر می‌گذارد که خاصیت آن توسل به ائمه بوده است، خیلی از انسان‌ها با گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) شفای خود را گرفته‌اند.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد در پایان گفت: بسیار توصیه شده است آنچه برای امام حسین(ع) انجام می‌دهید را ترک نکنید، مبادا که به خاطر مسائل اقتصادی و کاری بهانه تراشی برای عزای امام حسین(ع) کنید، حواستان باشد که این دستگاه پیش از این به تو همه چیز داده‌اند و هر وقت برای آنها نیت به انجام کاری کنید دست شما را می‌گیرند و تنها نمی‌گذارند./816/202/ب3

 

ارسال نظرات