۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۵۴۲۸۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت و ولایتمداری مهم ترین درس قیام حسینی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از بصیرت به عنوان یکی دیگر از درس‌های کربلا نام برد و گفت: بی‌بصیرت‌ها همواره فریب دشمن را می‌خورند و در جبهه باطل قرار می‌گیرند و همواره دشمن را همراهی می‌کنند.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام علی اکبر رمضانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در این شهرستان برگزار شد با بیان این‌که اهمیت ماه محرم کمتر از ماه رمضان نیست، اظهار داشت: امام حسین(ع) در این ماه غریبانه وارد نبرد با دشمن شد و غریبانه جنگید و به شهادت رسید، حادثه‌ای به بزرگی واقعه کربلا در طول تاریخ نیست و این حادثه را نمی‌توانیم با هیچ حادثه‌ای در مقایسه کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از قیام خودشان اهداف خاصی داشتند اما انگیزه اصلی ایشان ریشه‌کن‌ کردن نظام ظلم و جور طاغوتیان زمان بود، تصریح کرد: امام حسین(ع) با اینکه می‌دانستند اگر پا به کربلا بگذارند به شهادت می‌رسند اما برای مقابله با ظلم و ستم به پا خاستند و در این راه به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش مؤثر بانوان در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: نقش بانوان در حادثه عاشورا نیز بسیار مهم و بزرگ است، چرا که اگر شخصیت بی‌نظیر حضرت زینب کبری نبود حادثه کربلا در کوفه باقی می‌ماند.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: حضرت زینب(س) در هر مکانی که بود در کوفه، شام و مدینه واقعه کربلا را افشاگری کرد و همه شیطنت‌های دشمنان اسلام را برملا کرد و باعث نابودی آن‌ها شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که امام حسین(ع) برای دین و در راه اسلام و قرآن فداکاری کرد، گفت: درسی که می‌توان از واقعه کربلا گرفت این است که دشمن هر چقدر هم توانمند باشد نمی‌تواند در مقابل ایمان مقاومت کند.

حجت الاسلام رمضانی بیان کرد: حادثه عظیم عاشورا دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد، گفت: ای کاش تاریخ این واقعه را به خود نمی‌دید اما قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ترویج یابد و به نسل‌های آینده نیز برسد.

استاد حوزه علمیه مازندران امر به معروف و نهی از منکر را حقیقت قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف باید در جامعه بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رمضانی گفت: باید در همه حال از قیام و نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) درس ایثار و شهادت بیاموزیم، واقعه عاشورا به ما درس وحدت و تبعیت از ولی فقیه زمان را آموخت، اگر آن زمان شکم‌های مردم از مال حرام پر نمی‌شد، شاید امام حسین(ع) را به شهادت نمی‌رساندند.

وی اضافه کرد: باید از قیام حسینی درس ایستادگی در برابر ظالمان زمان را آموخت، باید در برابر آمریکا ایستاد و تن به ذلت نداد، به این دلیل که آنها به نزدیکان خود نیز رحم نمی‌کنند، نمونه بارز آن عاقبت صدام و مبارک است.

حجت الاسلام رمضانی از بصیرت به عنوان یکی دیگر از درس‌های کربلا نام برد و اضافه کرد: بی‌بصیرت‌ها همواره فریب دشمن را می‌خورند و در جبهه باطل قرار می‌گیرند و همواره دشمن را همراهی می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: حادثه کربلا 50 سال بعد از رحلت پیامبر اسلام اتفاق افتاد و اگر ما هم از راه اسلام ناب و اهل‌بیت(ع) منحرف شویم ممکن است این حادثه برای ما هم تکرار شود.

وی جداشدن جامعه از ذکر خدا و معنویت و دنیاطلبی را دو عامل به انحراف‌رفتن جامعه پیامبر دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام به دنبال تغییر معیارها هستند و اگر بصیرت و شناخت لازم را نداشته باشیم همان راهی را می‌رویم که مردان و زنان زمان پیامبر رفتند.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این‌که دشمنان امام حسین(ع) منافع خود را بر منافع جامعه ترجیح دادند، گفت: آن‌ها معیارهای الهی را کنار زدند و بر معیارهای مادی و قدرت‌طلبی تکیه کردند و به همین دلیل برای احیای دین جدّ خود به میدان رفت و می‌دانست خون خود و یارانش توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که حادثه عاشورا درس بزرگی به ملت ایران داد، بیان داشت: ما در دفاع‌ مقدس از حادثه عاشورا الگو گرفتیم، دشمن امروز جنگ‌های دیگری را برای ما برنامه‌ریزی کرده است و می‌خواهد فرزندان ما را از اهل‌بیت(ع) جدا کند که همه خانواده‌ها باید مراقب باشند.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که دشمن با نفوذ و تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره و شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد ملت ما را از حضور در مجالس عزاداری دور کند، گفت: متولیان فرهنگی باید هوشیار باشند و با برنامه های اثرگذار دینی مانع تحقق توطئه های دشمنان شوند.

وی با تأکید بر این‌که رمز ماندگاری با ولایت‌بودن است، گفت: افراد ماندگار کسانی بودند که با ولایت بودند، ما هم باید گوش به فرمان ولایت باشیم چرا که دشمن از این موارد می‌ترسد.

استاد حوزه علمیه مازندران به شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: شهدای مدافع حرم با شناخت از اهل‌بیت(ع) در مرزهای خارج از کشور دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گروه‌های تکفیری و داعش به مرزهای ما نزدیک شوند که همه این‌ها به برکت عاشورا و مجالس عزاداری امام حسین(ع) است./950/202/ب2

ارسال نظرات