۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۵۴۳۲۷
آیت الله مجتهد شبستری:

دانش آموزان از عزاداری محرم غفلت نکنند

امام جمعه تبریز با بیان این‌که جوانان آینده سازان کشور هستند و باید خود را در علم و ایمان تربیت و تقویت کنند تا آینده کشور را بسازند، گفت: عزاداری امام حسین(ع) را جدی بگیرید و در مجالس عزاداری به دنبال شناخت اهداف امام حسین(ع) باشید.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ عزاداران دانش آموزی «احلی من العسل» در مصلای اعظم تبریز، اظهار داشت: در میان اصحاب امام حسین(ع) از سنین مختلف وجود داشتند که از حبیب بن مظاهر گرفته تا قاسم بن الحسن را می توان نام برد.

وی ادامه داد: قاسم بن الحسن و ابن وهب از جوانانی هستند که در حادثه عاشورا حضور داشتند، زمانی که امام حسین(ع) دستور ممانعت از مبارزه بن وهب در میدان نبرد را صادر کرد، بن وهب به امام حسین(ع) عرض می کند که مادرم مرا به این نبرد فرستاده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شهید نوجوان کربلا قاسیم بن الحسن(ع)، تصریح کرد: قاسم بن الحسن(ع) در پرسش امام حسین(ع) که شهادت را چگونه می بینی، قاسم بن الحسن(ع) به امام حسین(ع) عرض می کند که مرگ در راه خدا برای من از عسل هم شیرین تر است.

وی ادامه داد: قاسم بن الحسن(ع) درس دفاع از حق و حقیقت را به ما آموخت و درس آزادگی و عزت را یاد داد، دشمن امروز جرأت مقابله با ایران اسلامی را ندارد، چرا که جوانانی وجود دارند که به سیره قاسم بن الحسن(ع) تمسک کرده اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تلاشهای آن برای استحاله فرهنگی، تأکید کرد: لبه تیز تهاجم فرهنگی به روی جوانان است، دشمن تلاش دارد با کمرنگ کردن ایمان جوانان و اهمیت به نماز نفوذ خود را به کشور بار دیگر احیا بکند.

وی استحاله فرهنگی را یک خطر بزرگ دانست و بیان داشت: روحیه استکبارستیزی، ایمان و توجه به ارزشهای دینی باید مورد توجه و دقت باشد، پیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با برنامه های استکباری است.

رییس شورای عالی مجمع جهان اهل بیت(ع) با بیان این‌که جوانان آینده سازان کشور هستند و باید خود را در علم و ایمان تربیت و تقویت کنند تا آینده کشور را بسازند، خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین(ع) را جدی بگیرید و در مجالس عزاداری به دنبال شناخت اهداف امام حسین(ع) باشید./854/202/ب2

ارسال نظرات