۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۵۴۳۸۹
مدیر مدرسه علمیه قدیری قم:

واقعه عاشورا به تمام ملت‌ها درس آزادی و آزادگی می‌دهد

مدیر مدرسه علمیه قدیری قم واقعه عاشورا را یک الگوی مناسب برای مردان و زنان آزاده خواند که در مقابل ظلم و جبهه باطل هرگز تن به ذلت نخواهند داد.
مدرسه علمیه قدیری

حجتالاسلام سید مرتضی مرتضوی، مدیر مدرسه علمیه قدیری قم، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به سؤال انسان در مکتب عاشورا چگونه و با چه نیرویی به تحول رفتاری میرسد، تصریح کرد: در فرهنگ عاشورا اگر انسان به انجام مستحبات و ترک محرمات بپردازد به تحول رفتاری و آنچه که امام حسین(ع) مدنظرشان بوده و برای رسیدن به آن از جان خود و عزیزانشان گذشتند، خواهد رسید.

حجتالاسلام مرتضوی ترک محرمات و انجام مستحبات را راه رسیدن به معرفت الهی دانست و گفت: ترک کارهای حرام از اهمیت بالاتری برخوردار است و در کنار تمام کارها توسل به آقا امام حسین(ع) و ائمه اطهار معجزه ای است که سرعت رسیدن به معرفت الهی را افزایش میدهد.

وی با اشاره به اینکه تمام شعارهای عاشورا، شعارهای کلیدی در عرصه سیاست های خارجی هستند که باید روی آن ها تأکید شود، افزود: با توجه به اینکه ما شیعه اهل بیت(ع) و محب ایشان هستیم باید بدانیم که «شعار هیهات من الذله» یکی از شعارهای اصلی و کلیدی عاشورا است به این معنا که اگر انسان چهار روزی زنده است این زندگانی را با سربلندی سپری کند.

مدیر مدرسه علمیه قدیری واقعه عاشورا را یک الگوی مناسب برای مردان و زنان آزاده خواند که در مقابل ظلم و جبهه باطل هرگز تن به ذلت نخواهند داد.

وی گاندی را تربیت شده مکتب عاشورا دانست و اظهار داشت: شعار دیگر مهم عاشورا بحث آزادی و آزادگی است که از مکتب امام حسین(ع) در عرصه بین المللی طرفداران بسیاری دارد.

وی افزود: گاندی می گوید من اگر کاری برای مردم کشور هند کردم، تمام آن کار همان درسی بود که با مطالعه تاریخ از حسین(ع) و حادثه عاشورا  گرفتم، و البته آزادگان دیگری در دنیا هستند با وجود اینکه دین نداشته اند؛ اما الگویشان حادثه کربلا و واقعه عاشورا بوده است، آنها با مطالعه زندگی امام حسین(ع) و الگو قرار دادن ایشان، اتفاقات بززرگی را در دنیا رقم زدهاند.

حجت الاسلام مرتضوی تأکید کرد: ای کاش ما هم به عنوان شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) به خوبی این امام بزرگوار را بشناسیم و ادامه دهنده راه ایشان در مبارزه با جبهه باطل باشیم و هیچگاه زیر بار زور و ذلت نرویم./874/ت302/ی

خبرنگار: محمدصالح غلامعلی نژاد

ارسال نظرات