۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۵۴۴۴۷
از سوی حجت الاسلام آقا تهرانی مطرح شد؛

واکنش به سوء استفاده دولت از مقدسات دینی برای توجیه اقداماتش

حجت الاسلام والمسلمین ‌آقاتهرانی با انتقاد از عملکرد دولت و انتصاب برخی مشاوران و مدیران، گفت: این چه معنی دارد که برخی پس از سخنان رهبر معظم انقلاب، در مقابل و با هدف نقض این بیانات صحبت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در هفتمین شب از ایام سوگواری دهه نخست محرم در مسجد مقدس جمکران با بیان این که شیطان بدی ها را زینت می کند و باعث جذابیت در گناه می شود، گفت: این هنر انسان است که راه درست را انتخاب کند و بد و خوب را از هم تشخیص دهد.

فعال سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: تاریخ همیشه تکرار می شود و فرعون هایی در زمان آمده و رفته اند، فقط اسم آن ها متفاوت بوده است؛ قرار نیست که اگر در گذشته یک فرعون وجود داشته، امروز هم فردی با صرفا نام فرعون بیاید و ادعای خدایی کند، بلکه ممکن است هر اسمی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر انسان تقوی داشته باشد، هیچ گاه در بن بست گیر نمی کند اما اگر خدا را از دست داد، به آخر رسیده است؛ با استناد به آیات قرآن کریم، راه خروج همیشه برای انسان های با تقوا وجود دارد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: امام خمینی(ره) در سخت ترین شرایط قرار می گرفتند، حتی در اوضاعی که همه ناامید بودند، اما هیچ گاه گیر نمی کردند؛ امروز هم رهبر معظم انقلاب به همین گونه هستند و در شرایط مختلف و باوجود کم کاری های مسؤولان داخلی، این انقلاب را به خوبی هدایت کرده اند.

وی افزود: انسان دهن بین است و عقلش به چشمش است؛ فقط همین امروز را می بیند و نگاه به آینده ندارد؛ برخی برای هیچ خوشحالی می کنند و به علف هایی که دشمن داده اند، خوشحال می شوند؛ یک بچه 10 ساله هم می فهمد که ما چه دادیم و چه گرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان داشت: ما اجازه نداریم عزت اسلامی را از بین ببریم، حتی در مقابل یک مسلمان دیگر هم که باشد، این اجازه را نداریم؛ در مقابل دشمنان خود لبخند زدیم و همه چیز را دادیم اما آن چه گرفتیم، چه بود؟

وی خاطرنشان کرد: وقتی که امام خمینی(ره) می فرمایند که خدا خرمشهر را آزاد کرد، نباید این جمله را دست کم گرفت: بنیان گذار انقلاب اسلامی هر کسی نبود که حرفش بی اعتبار باشد و حرف بی اساس بزند.

دبیر کل جبهه پایداری تأکید کرد: اگر من و شما خراب نکنیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ متأسفانه مشکل اصلی از کم کاری خود ما است که با شعار کلید جلو می آییم، اما به یکباره کلید ما گم می شود و دیگر هیچ کاری نمی توانیم بکنیم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات برخی افراد را می بینم که به اسلام عقیده ندارند و تعهد دینی هم ندارند، اما بهتر از ما اسلام را می شناسند؛ این افراد برخی ویژگی ها را فطرتا دوست دارند؛ اگر به فطرت خود توجه کنیم بدون شک مسیری را انتخاب می کند که درست است و در نهایت به حقیقت خواهد رسید.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه گفت: حقیقت یک چراغ است که هر کس به این چراغ توجه کند، راه نجات را پیدا کرده و از ظلمت نجات پیدا می کند؛ هر چه به سمت این چراغ حرکت می کنیم، امیدمان هم بیشتر می شود.

وی افزود: امام حسین(ع) در یکی از جلسات خود با اصحاب خاص فرمودند که من می ترسم که حق مندرس شود؛ امروز هم زنا را ازدواج سفید می نامند؛ سایت هایی درست می کنند که هدف و محتوایشان فقط کوبیدن دین و اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: در ایام حج عده ای از یاران را جمع کردند و به آن ها فرمودند که چرا امر به معروف و نهی از منکر در میان شما ضعیف شده است؛ ما امروز از ضعف اجرای همین امر واجب رنج می بریم.

وی بیان داشت: برخی می ترسند که اگر در اداره ای کسی را امر به معروف و نهی از منکر کنند، از کار بی کار شوند؛ اگر عرضه امر به معروف و نهی از منکر نداریم، حداقل از منکر حمایت نکنیم.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: برخی هم که امر به منکر می کنند و می گویند که چرا اینقدر به تفکیک جنسیتی تأکید می کنید و مردم را از دین فراری می کنید؛ مصیبت این افراد به ویژه علما و دانشمندانی که به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل نمی کنند از همه بیشتر است؛ واقعا جای سؤال دارد که چرا برخی مسؤولان ما بصیرت ندارند و افرادی بی بصیرت را به کارگیری می کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه ما به این فکر نمی کنیم که اگر این انقلاب را از دست بدهیم، چه باقی می ماند؛ امام راحل فرموده بودند که اگر دشمنان دستشان به ما برسد، چیزی از اسلام باقی نمی گذارند، چرا که سیلی محکمی از اسلام خورده اند.

فعال سیاسی و فرهنگی تصریح کرد: هر کس قصد کوچک کردن ولایت فقیه را دارد، خدا لعنتش کند؛ همه مسؤولان، دولتمردان و جامعه باید به حرف ایشان گوش دهند؛ این معنا ندارد که وقتی رهبر معظم انقلاب سخنانی می فرمایند، شخص دیگری بیاید و سخنان ایشان را نقض کند.

وی در پایان از اظهار نظرهای برخی مسؤولان کشور انتقاد کرد و گفت: چرا افرادی را وارد دولت می کنید که می گویند جوانان ما قدرت رقابت در هیچ صنعتی جر قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را ندارند؛ چرا در راه حق پول خرج نمی کنید و از اهل بیت(ع) در رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنید؟/840/پ201/ج

ارسال نظرات