۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۴۷۶
رائفی پور:

اقدامات آل سعود شبیه رفتار صدام در ابتدای انقلاب است

استاد دانشگاه با اشاره به شباهت اقدامات آل سعود با صدام در ابتدای انقلاب، گفت: نباید فضای جامعه به سمت دوقطبی شدن و اختلاف درونی حرکت کند زیرا آل سعود مانند صدام منتظر این فضا در کشور است.
علی اکبر رائفی پور

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر رائفی پور استاد دانشگاه در جلسه سخنرانی خود که شامگاه شنبه در حسینیه مکتب الزهرا(س) برگزار شد با اشاره به اقدامات آل سعود علیه ایران و تشابه این اقدامات با رفتارهای صدام با جمهوری اسلامی، گفت: باید به این موضوع که رفتارهای آل سعود به رفتارهای صدام شبیه شده است توجه شود، در گذشته عراق کشور مجهزی در زمینه تسلیحات بوده است، البته در زمان دفاع مقدس انبارهای ایران نیز دارای شرایط مناسبی بود.

وی افزود: درحال حاضر بودجه نظامی ایران اسلامی حدود 6 یا 7 میلیارد دلار گفته می شود و بودجه نظامی عربستان حدود 60 یا 70 میلیادر دلار تخمین زده می شود، نزدیک 700 میلیارد دلار عربستان در آمریکا پول دارد، صدام مشکلات زیادی برای شیعیان ایجاد می کرد که عربستان نیز اینگونه است، رژیم صدام همانند آل سعود دیکتاتوری بود، صدام از سوی آمریکا پشتیبانی می شد، وی یک حس رهبری جهان عرب را در خود می دید، او همچنین به شدت از انقلاب اسلامی احساس خطر می کرد و این مسایل در آل سعود کنونی مشاهده می شود.

رائفی پور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: صدام شهید صدر را در سال 57 اعدام کرد و آل سعود نیز شیخ نمر را اعدام کرد، استفاده از حربه های قومی مذهبی، دوگانگی عرب و مجوس از جمله اقدامات صدام بوده است، آل سعود نیز دوگانه عرب و فارس و شیعی رافضی را خلق کرده است.

استاد دانشگاه، گفت: همزمان جنگ تجمیلی جمهوری اسلامی با امریکا در حال مذاکره بود، البته بنده مخالف با مذاکره نیستم ولی با این نوع مذاکره موافق نبودم، باید قدم به قدم راه می رفتیم که اینچنین نشد، زمانی که خواستیم در جنگ تحمیلی گروگان ها را مبادله کنیم دو نظر وجود داشت، برخی می‌گفتند گروگان ها را پس بدیم و بعدا آمریکا حتما به قول های خود عمل خواهد کرد، که هیچ چیز به ما ندادند، برخی موافق مرحله ای عمل کردن بودند.

یکی از دلایل حمله صدام وجود فضای دوقطبی در جامعه بود
وی افزود: در آن زمان اختلاف و درگیری میان افراد پیرو خط امام و لیبرارها وجود داشت، اینکه رهبری می‌فرمایند جامعه نباید دوقطبی شود به خاطر اتفاقات آن زمان است، باید توجه شود یکی از دلایل اصلی حمله صدام به ایران وجود فضای دوقطبی در آن زمان بوده است.

کارشناس مسایل سیاسی، تاکید کرد: الان نیز آمریکایی ها می خواهند به لیبرارهای ایران بها دهد تا فضا دوقطبی شود، امروز نیز مانند ابتدای انقلاب انبارهای تسلیحاتی کشور پر است، کسینجر می‌خواست جنگ ایران و عراق دو بازنده داشته باشد، اگر جای زژیم صهیونیستی باشیم حتما می‌خواهیم موشک های ایران بر سر کشور دیگری خالی شود.

وی ادامه داد: در تفکر وهابیت دو دشمن وجود دارد، آنان معتقد اند خلیفه اول با افرادی که مخالف خلافت خود بوده مبارزه کرده و سپس خواستار نابودی کشورهایی مانند ایران بوده است، صدام  ایرانی ها را تحقیر می کرد، الان نیز عربستان در حال تحقیر کردن ایرانیان در حوادث اخیر است.

رائفی پور، گفت: الان سوال می کنند که چرا یمن به ریاض موشک نمی زند، زیرا عربستان به جهانیان نگوید که مسلمانان یمن به مکه حمله می کنند، باید به طور مثال دوسال بگذرد و مظلومیت مردم یمن اثبات شود سپس حمله را آغاز کنند.
 
کارشناس  مسایل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: البته شرایط در حال حاضر مانند گذشته نیست، الان حزب الله در کنار ایران قرار دارد، اگر اشتباهی انجام دهند حزب الله رژیم صهیونیستی را شخم خواهد زد، البته عربستان می داند توان مقابله با ایران را ندارد، آنها به حمایت های نظامی امید دارند همانند صدام، عربستان نیز مانند صدام از افراد و کشورهای مختلف استفاده می کند، عربستان در جنگ با یمن از سربازان مختلف کشورهای گوناگون استفاده می کند.

وی ادامه داد: هواپیماهای عربستانی که از سوی آمریکا به آنان داده شده حتی وارد مرز هوایی یمن نمی شوند و از راه دور موشک اندازی می کنند.

رائفی پور با اشاره میزان تسلیحات جمهوری اسلامی و عراق در ابتدا و انتهای جنگ تحمیلی، گفت: در شروع جنگ ما 1700 تانک داشتیم و در انتها 1000 باقی ماند، عراق 2700 تانک جنگ شروع کرد و با 4 هزار عدد جنگ را پایان داد، ایران 445 هواپیما داشت در پایان 65 عدد ماند، جمهوری اسلامی نصف موجودی هواپیماهای عراق را در جنگ اچ 3 نابود کرد، جنگ تحمیلی ایران با عراق نبود بلکه ایران با جهان بوده که این موضوع در تاریخ بشری سابقه نداشته است.

استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نظر امام(ره) این بود که جنگ در راس امور است، ایران در 8 سال جنگ حدود 12 درصد از بودجه را صرف جنگ می کرد، عده کمی بودند که در جبه‌ها حاضر بودند و با مشکلات روبرو می شدند، از یک جمعیت 36 میلیونی حدود 450 هزار نفر در جبه ها حاضر بودند اما الان می گویند 15 درصد جمعیت ایران تا آخرین قطره با دشمن مبارزه خواهند کرد، این به معنای این است که 12 میلیون نفر برای مبارزه تا آخرین قطره خون حاضر اند جان خود را فدا کنند.

وی افزود: شرایطی که امروزه برای رسیدن به گناه وجود دارد مانند گذشته نیست، شاید جوانان چند ثانیه برای انجام گناه فاصله دارند، ولی می بینیم که همین جوانان در این روزها پیراهن مشکی می‌پوشند که این نشانه خوبی است، وضعیت جوانان امروز بهتر از ابتدای انقلاب است.
 
رائفی پور در پایان، گفت: اگر فضای دوقطبی و مشکلات در داخل ایجاد نشود عربستان و دیگر کشورها جرات مقابله و تجاوز به ایران را نخواهند داشت./201/811/ب1

ارسال نظرات