۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۵۴۵۰۷
معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران خبرداد؛

ثبت نام از روحانیان واجد شرایط برای مدارس امین

حجت‌الاسلام بابادایی گفت: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است برای شهر تهران برنامه ویژه‌ای داشته باشیم تا تعداد مدارس امین را از 80 مدرسه به 300 مدرسه افزایش بدهیم.
مدارس امین

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید بابادایی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ثبت نام از روحانیان واجد شرایط برای مدارس امین همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: تاکنون حدود 800 نفر برای حضور در مدارس امین ثبت نام کرده‌اند که بیش از نیمی از این تعداد طلاب خواهر هستند، که مازاد بر نیاز فعلی ما می‌باشند. ولی اولویت ثبت نام، با بردران روحانی توانمند و مجرب بوده و نیاز اصلی ما برای مدارس پسرانه است.

وی افزود: هنوز آن تعداد افرادی که صلاحیت لازم برای حضور در مدارس پسرانه را داشته باشند تکمیل نشده‌ و بدین جهت از عموم روحانیان محترم که شرایط لازم را دارند، برای ثبت نام در این طرح دعوت می‌کنیم.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی مدارس امین برای روحانیان، تصریح کرد: حوزه علمیه در حال حاضر از جهت تأمین نیروی انسانی کارآمد و متخصص در امر مدرسه داری با محدودیت‌هایی مواجه است و طلابی که بتوانند به خوبی مدرسه را اداره نموده و کار تربیتی را به نحو مطلوب و شایسته انجام بدهند، تعداد اندکی را شامل می‌شود.

وی افزود: از این جهت مجبوریم از بین طلبه‌ها تعدادی را که شرایط اولیه را دارند گزینش کرده، و آن‌ها را آموزش بدهیم. ولی با وجود همه این مسائل مانع مهم در پیشبرد اهداف مدارس امین کمبود بودجه و تأمین منابع مالی است.

حجت‌الاسلام بابادایی در پایان با بیان اینکه همه ثبت نام کنندگان به جهات مختلف شرایط و صلاحیت لازم برای حضور در مدارس امین را ندارند، اظهار داشت: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بناست برای شهر تهران برنامه ویژه‌ای داشته باشیم تا تعداد مدارس امین را از 80 مدرسه به 300 مدرسه افزایش بدهیم. بنابراین به طلابی که دارای «توان علمی و تبلیغی» می‌باشند و از «سلامت جسمی و روحی» برخوردار هستند، توصیه می‌کنم با احساس مسئولیت کامل در این طرح ثبت نام نموده و در سنگر مدارس به اسلام و انقلاب خدمت کنند.

وی افزود: مبلغان عزیز مطمئن باشند که جایی بهتر از مدرسه برای تعلیم و تربیت و انجام وظایف طلبگی‌شان وجود ندارد. و اگر می‌خواهند در پیشبرد اهداف عالی نظام مؤثر باشند، چه جایی بهتر از مدسه که دانش آموزان آن، آینده کشور را خواهند ساخت.

 

 گفتنی است شرایط پذیرش در طرح مدارس امین و بهرمندی از مزایای آن به شرح ذیل می‌باشد.        

 

شرایط پذیرش:

1. برادارن اشتغال در سطح 2 حوزه علمیه

2. توان علمی و تبلیغی در حد سطح 2 حوزه

3. برخورداری از سلامت جسمی و روحی

4. حداکثر سن 42 سال

5. قبولی در مصاحبه تخصصی مدارس (احکام و پاسخ به پرسشهای دانش آموزی ، مشاوره ،کلاسداری و ...)

6. تعهد تلبس دائم

7. گذراندن دوره های آموزشی قبل از اعزام

 

 

مزایا:

1) پرداخت حق التبلیغ ماهیانه؛

2) امکان ادامه تحصیل دروس حوزوی و مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ به صورت غیرحضوری؛

3) برخورداری از امتیازات و سوابق تبلیغی.

4) بهره مندی از دوره های آموزشی و مهارتی حوزه علمیه

5) امکان دریافت حکم هجرت بلند مدت برای مبلغانی که امام جماعت مغرب عشاء مسجد هستند

 

روحانیان علاقمند برای ثبت نام در طرح مدارس امین به سایت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه تهران مراجعه کنند./9592/302/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
سلام پس خواهران روپذیرش نمیکنیدبرایه مدارس امین
0
3