۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۵۴۵۲۷
استاد حوزه علمیه:

انتخاب راه طلبگی بهترین راه برای رسیدن به سعادت است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انتخاب راه طلبگی بهترین راه برای رسیدن به سعادت است، گفت: شهید مالامیری نیز مسیر طلبگی را برگزید، شهید مالامیری همواره تبسم بر لب داشت و عاشق شهادت و اهل عمل بود.
شهید مالامیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، یاواره روحانی شهید مدافع حرم، شهید محمد مهدی مالامیری ظهر امروز با حضور طلاب و روحانیان و اساتید و مسؤولان حوزه علمیه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام احمد مالامیری، پدر شهید محمد مهدی مالامیری و از اساتید حوزه علمیه با حضور در این مراسم، ابراز داشت: شهید مالامیری طلبه ای با فضیلت، مؤدب و درس خوان بود که با وجود سن کم در حوزه علمیه تدریس می کرد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انتخاب راه طلبگی بهترین راه برای رسیدن به سعادت است و شهید مالامیری نیز مسیر طلبگی را برگزید، شهید مالامیری همواره تبسم بر لب داشت و عاشق شهادت و اهل عمل بود.

وی خاطرنشان کرد: تربیت صحیح، پرداخت به موقع خمس و زکات و بیان روایات واحادیث ائمه اطهار(ع) برای شهید و حفظ احادیث از سوی شهید مالامیری از دلایل پیشرفت و ارتقای شخصیت ایشان بود.

پدر شهید مالامیری یادآور شد: شهید مالامیری اهل مطالعه بود و جدیت کافی و لازم جهت آموزش و یادگیری را از خود نشان می داد و بیشتر وقت خود را در کتابخانه می گذراند و با توجه به معلومات و سطح بالای آگاهی در سن 26 سالگی به ایشان پیشنهاد تدریس داده شد و شروع به تدریس کرد.

حجت الاسلام مالامیری اظهار داشت: از آنجا که شهید اهل عمل و کار خیر بود تلاشش بر این بود که قدم خیری بردارد، از این رو درباره امر جهاد در سن 17 سالگی تصمیم گرفت به لبنان رفته و با رژیم غاصب صهیونیستی بجنگد.

وی مطرح کرد: در سال 93 مسؤولان سپاه قدس در میان طلاب حوزه علمیه، به دنبال افرادی بودند که موجب تحرک و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در میان رزمندگان شده و در جلوی نیروها بجنگد.

استاد حوزه علمیه گفت: شهید مالامیری با این روحیه که اگر کسی صدای مظلومی را بشنود و به کمک او نرود مسلمان نیست داوطلبانه به جهاد پرداخت، داعش مسلمانان را به خاک و خون می کشد، از این رو باید برای ظهور امام زمان(عج) بپا خیزیم و قدمی برداریم.

حجت الاسلام مالامیری در پایان عنوان داشت: بر اساس احادیث اگر اسلام به خطر افتاد باید بپا خاست، همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرماید اگر در امر جهاد به نیرو نیاز باشد باید لبیک گفت و در جهاد شرکت کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات