۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۵۴۵۸۷

اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه

همایش عاشورائیان جامعه‌المصطفی، امضای تفاهم نامه همکاری بین جامعه المصطفی و اداره کل کتابخانه استان گلستان، اردوی سازندگی طلاب مجتمع عالی امام خمینی(ره)، بخشی از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، همایش بزرگ عاشورائیان جامعه‌المصطفی صبح امروز، در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.
 تشییع پیکر پاک یکی از مدافعان پاکستانی حرم اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، بخش دیگری از این همایش بود، ضمن این که این محفل حسینی، با پرچم گنبد سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) متبرک شد.

در ادامه، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ مهدوی»، رئیس مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعه‌المصطفی تصریح کرد: ‌اجتماع عاشورائیان جامعه‌المصطفی در هفتمین روز محرم، همراه با عطر حضور پیکر پاک مدافعان حرم اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، ترکیبی بسیار حماسی و زیبا از حرکت طلاب، استادان جامعه‌المصطفی برای تجدید بیعت و لبیک به حسین(ع) و سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلاست.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین نقیصه و آسیب جامعه عصر حسینی(ع)، دور از شدن فرهنگ ایثار و شهادت است؛ فرهنگی که رسول گرامی اسلام(ص) آن را در روح و روان پیروانشان دمیدند و مردمی را که گویی از فرهنگ شهادت بی‌بهره بودند، شیفته شهادت و ازخودگذشتی نمودند.
رئیس مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعه‌المصطفی بیان نمود: متأسفانه، تاریخ آن چنان که باید، بر مدار خود حرکت نکرد و مسیر باطلی را برگزید که نخستین نتیجه آن، کم‌رنگ شدن و به تدریج نابود شدن روحیه عزت، ایثار و شهادت بود.
وی درباره هفتاد نفری که امام حسین(ع) را همراهی می‌کردند، اظهار داشت: به همین دلایل، از آن همه مسلمان، امام حسین(ع) تنها هفتاد نفر را برای الگوی نمادین ایثار و شهادت انتخاب کردند، زیرا فروغ ایثار و شهادت در مسلمانان دیگر خاموش بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی گفت: همه کسانی که در مسیر مدینه تا مکه و مکه تا کربلا سید‌الشهدا(ع) را نصیحت می‌کردند و از حضرت(ع) می‌خواستند به این سفر نروند، یک دغدغه داشتند و آن، ترس از مرگ بود. آنان تنها یک ساخته در ذهن خود داشتن و آن، زنده موندن به هر شرطی بود. در این میان، پاسخ سالار شهیدان(ع) یک کلمه بود: من از مرگ نمی‌ترسم.
وی افزود: امام(ع) در ادامه، به نصیحت‌کنندگان فرمودند: مرگی که شما از آن می‌ترسید، گردن‌بند زیبایی است که بر گردن دختر جوانی می‌درخشد و زندگی‌ای که به دنبالش هستید، مرگ ابدیت است که از ساحت رسول‌الله(ص) به دور است.
شایان ذکر است، در پایان، دسته عزاداری المصطفائیان، از مجتمع آموزش عالی فقه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفتند.

امضای تفاهم نامه همکاری بین جامعه المصطفی و اداره کل کتابخانه استان گلستان

با حضور حجت الاسلام تقوی رئیس المصطفی(ص) واحد گرگان و رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان، تفاهم نامه همکاری فی مابین این دو نهاد منعقد گردید.

رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان طی بازدید از المصطفی(ص) واحد گرگان و دیدار با مسئولان این واحد، از نزدیک با اهداف، برنامه ها و  فعالیتهای این نهاد علمی آموزشی  آشنا شدند.

در این دیدار ابتدا حجت الاسلام تقوی رئیس المصطفی(ص) واحد گرگان، طی سخنانی به معرفی جامعه المصطفی(ص)، شیوه های جذب دانش پژوهان، اهداف و دستاوردهای این نهاد پرداخت.

در ادامه این جلسه، رضا قوانلو با ابراز خوشحالی از این دیدار بر همکاری سخت افزاری و نرم افزاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان با المصطفی(ص) واحد گرگان تاکید کردند.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری این دو نهاد علمی، امضاء و مبادله گردید.

اردوی سازندگی طلاب مجتمع عالی امام خمینی(ره)

اردوی سازندگی طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، با حضور طلابی از 18 ملیت برگزارشد.

طلاب حاضر در این اردو که به نام اردوی سازندگی امام موصی صدر نام گذاری شده است، به منظور  آب رسانی، به روستای زربوت بابل راهی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین  سنگی، مدیر مدرسه معارف اسلامی 2، در گفت و گو با خبرنگار مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، درباره هدف از برپایی این اردو بیان کرد: این اردو به منظور تقویت روحیه مسئولیت شناسی و بر خورد با مشکلات و استقامت در برابر آن‌ها برگزارشده است که الحمدالله با استقبال خوبی روبرو شد.

وی اظهارداشت:‌ در این اردو، 50 نفر از طلاب از 18 ملیت متفاوت، به منظور آب رسانی به روستای زربوت بابل شرکت کرده اند که چند نفر از این طلاب همراه با خانواده خود اعزام می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین  سنگی در ادامه خاطرنشان کرد: این اردو می‌تواند زمینه ایجاد همبستگی میان ملت شریف ایران و سایرملیت های را فراهم نماید.  در این اردو از 18 ملیت متفاوت حضور دارند که می توانند آداب و رسوم سایر مردم کشورمان را برای آنان در ماه محرم به نمایش بگذاریم.

یکی از طلاب پاکستانی حاضر در این اردو، در گفت وگو با مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، هدف خود از حضور در این اردوی سازندگی را چنین بیان کرد: بسیار خوشحالم که توانستم در این اردوی جهادی شرکت کنم و تنها هدفم این است که بتوانم کاری که به سپرده شده است را به خوبی انجام دهم و از این تجربه در زندگی خودم برای ایستادگی در برابر مشکلات استفاده کنم.

وی در ادامه گفت:‌ الگوی ما حضرت عباس(ع) است که برای رساندن آب به کاروان امام حسین(ع) از جان خویش گذشت و  من نیز با خانواده خود قصد داریم با الگوبرداری از آن حضرت به این سفر برویم و اکنون، خودم و خانواده‌ام بسیار از این انتخاب راضی هستیم.

تصویب فعالیت دومین مدرسه پیوسته المصطفی در بنگلادش

فعالیت دومین مدرسه پیوسته جامعةالمصطفی در بنگلادش به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین امیرانصاری، نماینده جامعةالمصطفی در بنگلادش با اعلام این خبر گفت: بحول وقوه الهی وبا پیگیریهای مستمر، در کمیسیون آموزش جامعه المصطفی، مرکز آموزشی بوگرا به عنوان دومین مدرسه پیوسته جامعه المصطفی در بنگلادش به تصویب رسید.

دیدار معاون امور زائران استانداری قم با آیت الله اعرافی

آقای عالی پور، معاون استاندار قم در امور زائران، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با آیت الله اعرافی دیدار کرد.

آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، از همه دست اندرکاران مسائل زیارتی قم به ویژه برپادارندگان همایش عظیم راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، تقدیر به عمل آورد.

امام جمعه قم، با تاکید بر لزوم همبستگی بیشتر همه نهادهای قم در زمینه گردشگری زیارتی، خاطرنشان کرد: سرمایه ای که در قم در زمینه گردشگری اسلامی وجود دارد، در جهان کم نظیر است. این شهر مقدس علاوه بر ویژگی زیارتی بودن، میزبان حوزه علمیه قم است که حوزه نخست جهان تشیع و از مهم ترین قطب های علمی جهان اسلام به شمار می آید و مولد فکر و پذیرای ملیت های مختلف است. بین المللی بودن شهر قم و خاستگاه انقلاب اسلامی بودن این شهر موجب شده است تا اشتیاق زیارت قم از منظرهای مختلف وجود داشته باشد و امکان گسترش و توسعه آن نیز میسر است. گردشگری مذهبی، انقلابی، علمی و ... شهر مقدس قم از ظرفیتی برخوردار است که می تواند از لحاظ اقتصادی نیز تمام نیازهای استان را پاسخگو باشد؛ به شرط اینکه در این زمینه سرمایه گذاری مناسب انجام گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: متاسفانه برای دستیابی به این جایگاه، فاصله زیادی پیش روی داریم. از لحاظ سخت افزاری، با وجود تلاش های صورت گرفته و شایسته تقدیر، باید در سطح کلان و دولتی توجه بیشتری در زمینه زیرساخت ها صورت گیرد و علاوه بر آن، در زمینه نرم افزاری نیز باید اقدامات شایسته تری انجام پذیرد. مردم قم باید با جایگاه این شهر مقدس آشنا شوند و فرهنگ تعامل و پذیرایی از گردشگران و زائران غیرایرانی در میان آنان ارتقا یابد.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به مشارکت گسترده مردم قم در همایش پیاده روی اربعین حسینی(ع)، ابراز داشت: انتظار می رود قم در این زمینه نیز از لحاظ فرهنگی پیشقدم و الگو باشد. البته حضور طلاب و فضلا در میان زائران قطعا موثر است اما راه کارهای بیشتری برای ارتقای در این زمینه باید اندیشیده شود.

آیت الله اعرافی در پایان، با تاکید بر آمادگی جدی نهادهای حوزوی برای مشارکت در ارتقای فرهنگی مراسم راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی(ع)، پیشنهاد داد تا کارگروهی با مشارکت نهادهایی همچون حوزه علمیه، جامعةالمصطفی، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، شورای فرهنگی مساجد، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، سازمان امور حج و زیارت و ... در کنار استانداری قم، طرحی را در زمینه ارتقای فرهنگی برگزاری مراسم اربعین حسینی آماده نمایند./1325/پ204/ی

ارسال نظرات