۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۵۴۶۵۰
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

مسؤولی که مسیر اشتباه می رود باید تذکر بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که برخی تصور می کنند، اگر با آمریکا ارتباط برقرار کنند مشکلات کشور حل می شود، گفت: نظام ارزشی آمریکا چه ارتباطی به نظام ارزشی اسلام دارد؛ هر کسی که کاسه لیسی آمریکایی ها را بکند، با همانان محشور خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در هشتمین شب از ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) در مسجد مقدس جمکران به تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخت و اصلاح دین را یکی از مهم ترین اهداف قیام آن حضرت ذکر کرد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: سالار شهیدان(ع) قصد داستند که معیارهای اسلامی را به مردم نشان دهند؛ هر کسی که مصلح نیست؛ منافقین هم شعارشان اصلاح بود؛ باید مراقب باشیم که با این لفظ ما را گول نزنند.

وی ادامه ادامه داد: اصلاح از واژه صلح گرفته شده که گاهی اوقات هم از صلاح که در مقابل فساد است، بر می آید؛ مصلح در برابر مفسد است و مصلح به کسی گفته می شود که کارها را از فساد به سمت خوبی سوق می دهد.

فعال سیاسی و فرهنگی گفت: اصلاح یکی از مفاهیم ارزشی است که در احادیث و قرآن کریم هم به آن اشاره شده است؛ واژه اصلاح در هر نظامی یک معنای خاص دارد و بحث ما، اصلاح در مکتب اسلام است؛ از ویژگی های منافقین این است که می گویند ما مصلح هستیم، در واقع این افراد شریک دزد و رفیق قافله هستند.

دبیر کل جبهه پایداری ابراز داشت: منافقان همیشه طلبکار هستند؛ زمانی که در زمین فساد می کنند و به آن ها تذکر داده می شود، مدعی می شوند که ما از مصلحان هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی تصور می کنند برای حل مشکلات باید با آمریکایی ها ارتباط برقرار کنیم؛ نظام ارزشی آنها چه ربطی به نظام ارزشی اسلام دارد؛ خود آمریکا چندین ایالت است و هر ایالت قوانین خاص خود را دارد؛ هر که کاسه لیس آنها باشد، با همانان محشور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی بیان داشت: اگر کسی با نفاق و مظاهر نفاق آشتی کرد، کم کم از همان قشر می شود؛ در احادیث آمده که اگر کسی نسبت به سنگی علاقه داشته باشد، با همان محشور خواهد شد.

وی افزود: حرکت امام حسین(ع) برای اصلاح بود و به همین خاطر است که می تواند کاری کند که بعد از گذشت قرن ها، میلیون ها سیاه پوش در گرامی داشت آن حضرت به عزاداری می پردازند؛ کدام دولت و حکومتی می تواند چنین حرکت عظیمی به راه بیندازد و تا انتهای دنیا این حرکت ادامه داشته باشد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: در روایتی بیان شده که اگر کسی دید که سلطان جائری حرام خدا را حلال می کند، عهد خدا را می شکند، مخالف سنت پیامبر اکرم(ص) عمل می کند و در بین بندگان ظلم و معصیت می کند، این وضعیت را تحمل نکنید، چرا که اگر در مقابل او فریاد نزنید، سزاوار است که خدا شما را در همان جایی بیندازد که آن حاکم را می اندازد.

وی تصریح کرد: اگر مسؤولی حرکت و حرف اشتباهی می زند، باید به او تذکر داد و بر سر او فریاد بزنید؛ جالب است که برخی افراد که در کشور کنسرت برگزار می کنند و مدافع آن هستند، در هیأت ابا عبدالله الحسین(ع) حضور پیدا کرده و گریه هم می کنند؛ امیدواریم که این آقایان در این ماه توبه کنند.

فعال سیاسی و فرهنگی بیان داشت: چطور است که ما معتقدیم نباید به حریم شخصی افراد ورود کنیم، اما برای امام رضا(ع) حریم شخصی قائل نیستیم و در شهر آن حضرت می خواهیم کنسرت برگزار کنیم؟ احکام حدود الهی باید در همه جا اجرا شود.

وی افزود: برخی از ما تصور می کنیم که غربی ها هر چه گفتند درست است و ما هم باید از آن ها تبعیت کنیم؛ امام خمینی(ره) در برخورد با افرادی که گفته بودند که حکم قصاص اشتباه است، فرموده بودند که این آقایانی که چنین اظهار نظری کرده اند، اگر از روی آگاهی و هوشیاری گفته باشند، مرتد هستند، به شب نرسیده بود که گویندگان آن نظریه گفته بودند که ما اشتباه کردیم.

دبیر کل جبهه پایداری تأکید کرد: شهید بهشتی گفته بودند که مجلس شورای اسلامی معبد است؛ آیا امروز واقعا مجلس، معبد باقی مانده و در آن عبادت می کنند؟ ما مردم باید به رئیس جمهور و نماینده های انقلابی و مؤمن رأی بدهیم؛ مسؤولان هم باید توجه داشته باشند که باید به اندازه حرف بزنند و حق ندارند که هر حرفی را بر زبان خود جاری کنند./840/پ201/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
آره باید تذکر بگیره ولی مثل اینکه مجلس خوابه و یادش رفته تذکر بده
0
0