۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۵۴۶۵۴
امام جمعه محمود ‌آباد:

انقلابی‌گری، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی روح قیام امام حسین است

امام جمعه محمودآباد با بیان این‌که گفتمان عاشورا با تکیه بر اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر درس‌های انسان‌ساز فراوانی برای همه نسل‌ها دارد، گفت: انقلابی‌گری، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی روح قیام اباعبدالله(ع) است.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امشب در جمع عزاداران حسینی با اشاره به این‌که روضه حسین را باید سیاسی کنیم، اظهار داشت: نماز جماعت آموزش سیاسی حکومت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در تبیین جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی افزود: صدای زمزمه افراد نمازگذار نباید شنیده شود چراکه حرف ولی و امام جماعت باید به گوش امت برسد و نمازمان نباید پشت سر ولی شکسته باشد چون اگر کسی نمازش شکسته شد یعنی خواص در  بصیرتش مشکل ایجاد شده و جمعی را پشت سرش خراب می‌کند.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۷۸ تصریح کرد: استقاسه برای هنگامی است که هیچ یاری باقی نماند و از همگان ناامید باشیم که رهبری از همه خواص در سال ۷۸  استقاسه کرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و رهبری‌های پیامبر‌گونه امام راحل و رهبر معظم انقلاب امروز به قدرتی بلامنازع در خاورمیانه و دنیا تبدیل شده است، بیان داشت: ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.  

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، این انقلاب باعث بیداری و مقابله ملت های ستمدیده جهان در برابر ظلم و جور کشورهای استعمارگر شد.

وی ولایت فقیه را اصل بی بدیل نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در طول سال های پس از رحلت امام کشتی نظام را از امواج پرتلاطم فتنه ها نجات داده و هم اکنون نیز تنها راه سعادت و پیروزی در مقابل استکبار پیروی از ایشان است.

امام جمعه محمود آباد، تبعیت محض از ولایت فقیه را عامل بالندگی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نظامی پویا و بالنده در سطح دنیا داشته باشیم باید تابع اوامر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیش از دو دهه اخیر زمینه سعادت نظام را فراهم کرده است، بیان داشت: مقام معظم رهبری نعمتی الهی برای نظام اسلامی هستند که همه ما باید شکرگذار این نعمت الهی باشیم.
 
امام جمعه محمود آباد با بیان این که نظام اسلامی بدون ولایت فقیه قادر به ادامه حیات نخواهد بود، تصریح کرد: بقا و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو تبعیت و پشتیبانی همه جانبه از ولایت فقیه است.

استاد حوزه علمیه مازندرانبا بیان این‌که گفتمان عاشورا با تکیه بر اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر درس‌های انسان‌ساز فراوانی برای همه نسل‌ها دارد، گفت: انقلابی‌گری، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی روح قیام اباعبدالله(ع) است.  

وی هدف قیام کربلا را احیای فرهنگ و گفتمان اصیل شیعی با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی عنوان و تصریح کرد: عمق بخشی به آموزه‌های اعتقادی دیگر ویژگی این حرکت بی‌بدیل بود که امروز ما نیز بر برگزاری آیین‌های سوگواری سیدالشهدا عمقی‌نگری را اساس تلاش و تبلیغ خود قرار دهیم.

امام جمعه محمود آباد با ذکر این نکته که امام حسین(ع) با حرکت الهی خود خواص و عوام را بیدار کرد، خاطرنشان کرد: امروز خانواده‌های ما در معرض آسیب‌های فراوانی هستند و منابر و تریبون‌ها باید در مسیر آگاه‌سازی مردم استفاده شود، همانا هوشیار کردن جامعه و بصیرت بخشی سومین هدف و پیام قیام حسینی بود.

وی با اشاره به این‌که توجه به جوانان به‌ویژه در عرصه حفظ و حمایت از ولایت و آرمان‌های انقلاب و احیای فریضه انسان‌ساز امر به‌معروف و نهی از منکر، نشر عملی پیام عاشورا است، افزود: یکی از مهم ترین هدف آیین‌های عزاداری حسینی توجه به روح قیام کربلا و استمرار روحیه انقلابی‌گری و ولایتمداری است و تلاش در راستای اقتدار فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام موسوی گفت: امر به معروف عملی در مراسم‌های محرم و صفر یعنی اشاعه مواضع انقلابی، رفتار اجتماعی صحیح و ترویج اعتقادات دینی و اندیشه ورزی، بی‌تردید از این مسیر می‌توان سلامت را به جامعه تزریق کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، توجه به سرمایه‌های معنوی، تلاش برای رشد عقلانی و جلوگیری از ورود انحرافات و بدعت‌ها به آیین‌های سوگواری اباعبدالله(ع) را سه نکته کلیدی دیگری برشمرد که باید به آنها توجه شود و تصریح کرد: افکار عمومی باید به سمت بزرگداشت سرمایه‌ها و ارزش‌های معنوی جامعه اسلامی پیش برود.

وی بر ضرورت ترویج تربیت عقلانی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر و نیروسازی از خانواده تا مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و صحنه‌های مختلف اجتماع برمدار سیره و مکتب حسینی، خاطر‌نشان کرد: امر به معروف یعنی نظارت اجتماعی از دیدگاه اسلام از این‌رو خادمان و فعالان دستگاه عزای حسینی باید از رسوخ شکلی و محتوایی بدعت‌ها به مراسم‌های این ایام جلوگیری کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: مبلغان دینی باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنند و تلاش کنند، در این مجالس با به منبر رفتن درس‌ها و پیام‌های این نهضت حسینی را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه محمود آباد با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و پیام‌های قیام عاشورا‌ یادآور شد: نباید از بصیرت‌بخشی به مردم غفلت کرد و مبلغان باید مفاهیم نهضت عاشورا را به مردم برسانند.

وی با اشاره به این که نهضت حسینی و واقعه عظیم عاشورا مملو از درس و عبرت های بصیرت بخش است، افزود: مبلغان باید در ماه محرم با تبیین صحیح نهضت حسینی سبب تقویت بصیرت در جامعه شوند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که الله اکبرمان هم باید سیاسی باشد تا بتوان ترس بر اندام همه دشمنان‌مان بیندازد و بنابراین حسین باید سیاسی باشد./202/950/ب1

ارسال نظرات