۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۴۸۶۱
آیت الله مجتهد شبستری:

عاشورا فرهنگ استقامت و استکبار ستیزی است

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه باید از مکتب عاشورا بیاموزیم که در راه دین و مصالح جامعه از جان و منافع شخصی خود بگذریم، گفت: دین از چنان ارزشی برخوردار است که امام حسین (ع) از جان، مال و فرزندان خود گذشت، از این رو باید در راه صیانت از دین از منافع شخصی خود گذر کنیم.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مسؤولان دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) باید مقدمه شناخت و فهم اهداف و آرمان عاشورا باشد، اظهار داشت: عاشورا مکتب آموزه های بزرگ الهی و انسانی است.

وی ایثار، فداکاری، شجاعت، استقامت، عزت نفس، استکبار ستیزی، نماز و تعصب به ناموس را از درسهایی دانست که باید از کربلا آموخت، ابراز داشت: عاشورا اجتماع آموزه های عالی و متعالی دینی و الهی است که لازم  است عزادارن در کنار سوگواری با این ارزشها انس و از آنها درس بگیرند.

امام جمعه تبریز با اشاره به جایگاه و ارزش علم و دانش در دیدگاه اسلامی، تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی مانند حوزه‌‌های علمیه به جهت فراگیری علم و تربیت دانشجویان دارای قداست است و باید این تقدس و ارزش خود را حفظ و جنبه الهی داشته باشد، کسب علم باید همراه با توحید، خداشناسی و آموزه های دینی باشد.

وی علم آموزی در کنار آموختن فنون و حرفه‌ای را بسیار مفید دانست و افزود: در کنار تحصیل علم لازم است صنعت و کشاورزی و حرفه های مرتبط با آن علم نیز آموخته شود، فراگیری حرفه های مرتبط می تواند دانشجویان را در اجراری کارهای صنعتی و کشاورزی یاری کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان تنها به فکر پشت میز نشینی و کار ادرای هستند، متذکر شد: این فرهنگ پشت میز نشینی اشتباه است، فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به فکر اجرای طرح های صنعتی کشاورزی فنی و خدماتی نیز باشند، چرا که مراکز دولتی ظرفیت پذیرش این میزان از محصلان را ندارد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با بهره گیری از هجمه‌‌های فرهنگی به دنبال تضعیف اعتقادات جوانان و دانشجویان از دین و ولایت فقیه هستند، خاطرنشان کرد: باید در برابر  تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن ایستاد و اجازه نداد تا دشمن به اهداف شوم خود در نفوذ فکری و فرهنگی در نسل جوان دست پیدا کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: باید در برابر این میزان هجمه دشمن نسبت به برنامه‌‌های فرهنگی و اعتقادی توجه بیشتری داده شود و دانشجویان، اساتید و کارکنان حضور و مشارکت بیشتری در برنامه‌‌های فرهنگی داشته باشند و در این مبارزه نقشی اساسی ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از مکتب عاشورا بیاموزیم که در راه دین و مصالح جامعه از جان و منافع شخصی خود بگذریم، ادامه داد: دین از چنان ارزشی برخوردار است که امام حسین (ع) از جان، مال و فرزندان خود گذشت، از این رو باید در راه صیانت از دین از منافع شخصی خود گذر کنیم./202/854/ب1

ارسال نظرات