۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۸۷۸
استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد؛

تبیین اوصاف قمر بنی هاشم و لزوم تأسی از بعد عبادی اهل بیت

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در نهمین شب از ایام سوگواری سالار شهیدان، به توصیف ویژگی های شخصیتی قمر بنی هاشم(ع) پرداخت و گفت: در کنار محبت داشتن نسبت به اهل بیت(ع)، در بعد عبادی هم باید از ایشان تأسی کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد در نهمین شب از ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که نهمین روز محرم متعلق به ابوالفضل العباس(ع) است، گفت: مثل فردایی محرض شد که دیگر کسی به یاری حسین بن علی(ع) نمی آید.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از ویژگی های قمر بنی هاشم(ع)، شجاعت ایشان بوده است؛ حضرت عباس(ع) از طرف پدر به امیرالمؤمنین(ع) و از طرف مادر هم به بیت کلابیه بر می گردد که این قبیله شهرت خاصی داشته است.

وی ادامه داد: ایشان شخصیتی رشید بود که از نظر چهره هم سیمای زیبایی داشتند؛ امام حسین(ع) در شجاعت ایشان همین بس که عَلَم را به ایشان سپردند؛ چرا که این علم فقط به دست کسی سپرده می شد که شجاعت و قدرت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: ابوالفضل العباس(ع) در روز عاشورا توانست آرایش دشمن را در هم شکند؛ این که یک نفر نیروهای دشمن را یک تنه به سمت شریعه بکشاند، کار آسانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان داشت: قمر بنی هاشم(ع) عبدالله صالح بودند؛ عبد به همراه صالح، وصفی برای پیامبران بزرگ بوده است که برای حضرت عباس(ع) نیز به کار رفته است.

وی افزود: فرزند یکی از اصحاب امیرالمؤمنین(ع) به نام قاسم نقل می کند که من در کربلا چهره ای را دیدم که برای من خیلی آشنا بود، اما رنگش تغییر کرده بود؛ وقتی از او علت را پرسیدم، گفت که من در کربلا شخصی را کشته ام که در چهره اش، سیمای عبادت بود و پس از آن، او هر شب به خواب من می آید؛ این شخص همان قاتل قمر بنی هاشم(ع) بود.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: همه ما به خاندان اهل بیت(ع) علاقه داریم و از همین جهت است که باید ایشان را از بعد راز و نیاز هم مورد اهمیت قرار دهیم و از ائمه معصوم(ع) تأسی کنیم.

گفتنی است که این مراسم با حضور حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمعی از علما و روحانیون و عموم مردم همراه بود./840/پ202/ی

ارسال نظرات