۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۵۴۸۸۵
کارشناس مسائل دینی:

تنها راه نجات از آلودگی های دنیا بصیرت است

کارشناس مسائل دینی با بیان این که تنها راه نجات از آلودگی های دنیا بصیرت است، گفت: مردم سعی کنند در زندگی های خود مطیع اهل بیت بوده و از ائمه جدا نشوند که جداشدن آن ها مساوی با از بین بردن دنیا و آخرت است.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب، کارشناس مسائل دینی دوشنبه شب در مسجد طفلان مسلم، گفت: دنیاطلبی مردم کوفه سبب شد که حسین(ع) در روز عاشورا مظلومانه شهید شود.

وی افزود: تقابل دین بر ضد دین یکی در دیگر از سبب های بود مردم کوفه امام حسین(ع) را تنها گذاشتند و بعضی از افراد با سوء استفاده از دین مردم را گمراه می کردند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به این که در کربلا دو نگاه به دین بود، اظهار داشت: بعضی از افراد در کوفه با استفاده از دین و فتواهای بی فایده خود مردم را به کارهایی دیگر همچون مبارزه با حسین(ع) دعوت می کردند و حتی بعضی از افراد نمی دانستند که حق را چه کسی می گوید.

وی ابراز داشت: بیشترین ضربه به دین را دین مداران به دین وارد کردند زیرا این افراد دین اسلام را خوب نمی شناختند و همین طوری هر حکمی که متناسب با هوای نفس آن ها بود را به مردم می گفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که در زمان امام علی(ع) به بعد، مردم مسلمان بودند اما بر تأویل قرآن جنگ می کردند، بیان داشت: کسانی که خود را دیندار می پنداشتند امام زمان خود را قبول نداشتد و حرفی را برخلاف او می زدند.

وی تصریح کرد: خیلی از انسان ها در دنیا تظاهر به اسلام دارند اما ضربه ای را به اسلام وارد کردند که جبران ناپذیر بود، همچون زمان امام حسین(ع) که با کارهای لغو خود دین را طوری دیگر تعریف می کردند.

حجت الاسلام غفوری با بیان این که ترور شخصیتی از کارهای دشمن شمرده می شود، ادامه داد: این که حسین فرموده من برای احیای دین قیام می کنم، نشان می دهد که اسلام از بین رفته و حسین می خواهد آن را زنده کند.

وی ابراز داشت: گروه هایی در دنیا هستند که به اسم دین و با پرچم لااله الا الله ضربه به دین اسلام می زنند و اسلام را بد به مردم معرفی می کنند و این از کارهای دشمن محسوب می شود.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که تنها راه نجات از آلودگی های دنیا بصیرت بوده که انسان با بصیرت کامل کاری را یا انجام دهد یا ترک کند، یادآور شد: مردم سعی کنند در زندگی های خود مطیع اهل بیت(ع) باشند و از ائمه جدا نشوند که جداشدن آن ها مساوی با از بین بردن دنیا و آخرت است.

وی در پایان گفت: کسی که در زندگی خود امام زمان خود را نشناسد، مرگ او همراه با جاهلیت است./9707/202/ب2

ارسال نظرات