۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۵۴۸۹۵
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه:

قمر بنی هاشم از بصیرت سیاسی و دریایی از فضل و کمالات برخوردار بود

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه به خصوصیات قمر بنی هاشم اشاره کرد و گفت: قمر بنی هاشم فقیه ترین فرد پس از امام در عصر خویش بود و از بصیرت سیاسی و دریایی از فضل و کمالات برخوردار بود.
 مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه شامگاه گذشته در جمع عزاداران هیأت مسلم بن عقیل کرمانشاه، ابراز داشت: حضرت عباس(ع) در روزعاشورا در دفاع و پاسداری از سیدالشهدا(ع) سنگ تمام گذاشت.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: دلاوری و پهلوانی حضرت عباس(ع) در میدان های نبرد سبب شده بود که دشمنان اهل بیت(ع) از هیبت و صلابت ایشان احساس ترس و خطر کنند.

وی ادامه داد: روحیه استکبارستیزی قمر بنی هاشم دشمنان را یکی پس از دیگری از پای درمی آورد و قدرت اسلام را به رخ دشمنان می کشید.

این مسؤول بیان داشت: یکی از صفات مهم و القاب حضرت عباس(ع) ابوفاضل است، ابوفاضل به معنای پدر فضل و بزرگواری است، از این رو  مداحان و سخنرانان در منابر خویش علاوه بر قدرت و دلاوری قمربنی هاشم به فضل و کرامت ایشان نیز اشاراتی داشته باشند.

حجت الاسلام ایرانی گفت: قمر بنی هاشم فقیه ترین فرد پس از امام در عصر خویش بود و از بصیرت سیاسی و دریایی از فضل و کمالات برخوردار بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) بیان داشت: دانش من همان دانشی است که از رسول خدا (ص) به من چشانده شده و پسرم عباس نیز تمام علم و دانش را از من چشیده است، این حدیث نشان دهنده فضل و کمال قمربنی هاشم است.

وی تأکید کرد: علاوه بر کرامت قمربنی هاشم، ادب و وفاداری و ولایت پذیری ایشان می تواند به الگویی اکمل برای بشریت تبدیل شود، تمام زندگی حضرت عباس (ع) در «نعم یا سیدی یا مولا» خلاصه شده بود و یار و یاور امام حسین (ع) بود.

حجت الاسلام ایرانی در پایان با تأکید بر بصیرت، بینش سیاسی و ولایتمداری قمربنی هاشم(ع) اظهار داشت: اگر جامعه و مردم دستورالعمل های ولی فقیه را تبعیت کرده و اجرایی کنند دیگر دشمنان نمی توانند در برابر اسلام و انقلاب عرضه اندام کنند./857/202/ب2

ارسال نظرات