۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۴۹۱۵
حجت الاسلام هاشمی‌نژاد:

کسی که نمازش سست باشد دعایش مستجاب نمی‌شود

استاد حوزه گفت: کسانی که نمازشان سست باشد دعایشان مستجاب نمی‌شود، برای این افراد حتی خوبان هم دعا می‌کنند اثری ندارد.
حجت الاسلام هاشمی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید حسین هاشمی‌نژاد، استاد حوزه صبح امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در حسینیه انصار الحسین برگزار شد با اشاره به اینکه کسانی که صدق دارند خداوند زودتر دست توبه آنها را می‌گیرد، اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) کسانی را در کنار خود داشتند که دل‌هایشان با هم یکی نبود و صداقت نداشتند.

وی ادامه داد: ترک کردن نمازهای واجب تا زمانی که وقتش بگذرد و قضا بشود بسیار بد است، زیرا ترک نماز سبب می‌شود شیطان بر انسان غلبه کند و انسان را به گمراهی ببرد، در این شرایط انسان به گناهان مختلف دست می‌زند.

استاد حوزه تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «زمین از عظمت سه گناه ناله می‌کند: ابتدا وقتی خون شهید مظلومی که در آن جاری می‌شود، دوم هنگامی که کسی نیاز به غسل جنابت دارد و بدون غسل بروی زمین راه برود و در آخر کسی که نماز صبح خواب بماند و نمازش قضا شود».

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد یادآور شد: کسانی که نمازشان سست باشد دعایشان مستجاب نمی‌شود، برای این افراد حتی خوبان هم دعا می‌کنند اثری ندارد، بدانید که دو چیز در زندگی عامل موفقیت می‌باشد ابتدا نماز اول وقت و سپس احسان به والدین است.

استاد حوزه بیان داشت: یکی از مواردی که دعا را مستجاب نمی‌کند علاوه بر ترک نماز، زبان بدگو است، کسانی که بدزبان هستند و دائما فحاشی می‌کنند هیچگاه دعایشان مستجاب نمی‌ شود.

وی افزود: کارهای خوب را ترک نکنید، تحت هر شرایطی از کارهای خوب دست برندارید، حتی الامکان باتوجه به شرایط نامساعد که برای برخی به وجود می‌آید باز هم باید کار خوب کنند، توصیه شده است در زمان تنگدستی با خدا تجارت کنید، هروز صدقه کنار بگذارید.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد در پایان گفت: سیدالشهدا(ع) همه را جذب می‌کند، عموما نفس بشر نیاز به موعظه ندارد اما موعظه در ایام سوگواری محرم زیاد آمده است زیرا تأثیرگذار است، درب خانه امام حسین(ع) هر کسی با هر شرایطی قابل پذیرش است و اهل‌بیت(ع) به او نگاه می‌کنند./816/201/ب2

 

ارسال نظرات