۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۵۴۹۵۱
استاد حوزه و دانشگاه:

حضور در صحنه نقشه های شوم دشمنان را خنثی می کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر امروز ما در صحنه حضور داشته باشيم دشمن نمي تواند اقدامي بر عليه ما داشته باشد چرا كه در يمن و در يك روز تعداد زيادي از مردم بيگناه و مظلوم و مسلمان يمن به شهادت مي رسند اما مردم يمن همچنان شجاعانه و با صلابت مقاومت و ايستادگي مي‌كنند.
حجت الاسلام اصغر قائمي عزاداري تاسوي حسيني در كاشان  با حضور آيت آلله نمازي عزاداري تاسوي حسيني در كاشان  با حضور آيت آلله نمازي عزاداري تاسوي حسيني در كاشان  با حضور آيت آلله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام اصغر قائمي ظهر امروز در مراسم عزاداري روز تاسوعاي حسيني در مسجد صادقيه کاشان با اشاره به اينكه هنگام بروز سختيها دينداران كم مي‌شوند، گفت اين موضوع و امتحان سخت و بزرگي است كه امروز  همه در معرض آن قرار داريم.

وي افزود: بعد از قرنها كه حكومت هاي باطل يكي بعد از ديگري آمده و رفته اند و نامي از آنها نمانده است، وجود ولايت در عصر غيبت امام زمان(عج) نعمت بزرگ جمهوري اسلامي ايران است تا بتوانيم تحت رهبري و سرپرستي ولي فقيه و نايب امام زمان(عج) قرار داشته باشيم.

حجت الاسلام قائمي يادآور شد: امروز در حالي كه مردم در تبعيت از رهبري و حضور در صحنه، كم نگذاشتند و كم نياوردند اما برخي از خواص در تبعيت از رهبري جا ماندند.

وي افزود: در زمان امام حسين(ع) ابن عباس، مفسر بزرگ قرآن در مدينه جا ماند و به كربلا نيامد و عبدالله ابن عمر نيز كه در مكه شبانه روز عبادت مي كرد اما وقتي امام حسين از مدينه به مكه و از مكه قصد عزيمت به عراق را داشت، شروع به گريه كردن كرد و به امام حسين(ع) گفت، به عراق نرويد شما را مي كشند و عده اي هم همراه شما كشته مي شوند،  امام حسين(ع) نيز در جواب فرمود بدترين سخني است كه از تو مي شنوم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه اگر معرفت و عبوديت باشد انسان در مواقع حساس كم نمي آورد و جا نمي ماند، گفت: اين معرفت و عبوديت امام حسين(ع) بود كه وقتي به او پيشنهاد بيعت مي شود، فرياد هيهات من الذله را فرياد مي زند و ذلت بيعت نمي پذيرد تا  اينكه حادثه كربلا رقم مي خورد.

حجت الاسلام قائمي تاريخ را درس و عبرت خواند و با اشاره به اينكه امروز تاريخ در مقابل ما و پيش روي ما است و از تاريخ بايد عبرت بگيريم، يادآور شد: در حالي كه امروز مردم با بصيرت ايران اسلامي در كنار رهبر خود ايستاد و آماده و گوش به فرمان رهبري است اما برخي از خواص خيلي زود ترسيدند و ترس نيز دشمن را جسورتر مي‌كند و او را در مقابل ما طلبكار مي‌كند.    

به گفته وي، لبخند به دشمن و دست آنها را محكم فشردن و اخم و خشم به دوستان دلسوز و معترض و گفتن ‹‹برويد به جهنم›› بيانگر اين است كه نيازمند بصيرت هستيم.

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: ابوالفضل العباس و ياران امام حسين(ع) در برابر رهبر خود  فدايي هستند و اين درس عاشورا و كربلا به ما است چرا كه  امروز نيز همه ما بدون استثنا در معرض امتحان بزرگي قرار گرفته ايم.

حجت الاسلام قائمي در ادامه با اشاره به تأكيد مكرر رهبر معظم انقلاب مبني بر عدم اعتماد به دشمن، گفت: دشمن خيانت مي كند و خيانت هم كرد و هر چه داشتيم را داديم و هيچي نگرفتيم اما باز به آنها لبخند مي زنيم  و بر سر دوستان فرياد مي زنيم.

وي افزود: اگر امروز ما در صحنه حضور داشته باشيم دشمن نمي تواند اقدامي بر عليه ما داشته باشد چرا كه در يمن و در يك روز تعداد زيادي از مردم بيگناه و مظلوم و مسلمان يمن به شهادت مي رسند اما مردم يمن همچنان شجاعانه و با صلابت مقاومت و ايستادگي مي‌كنند.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: موجب تعجب است كه برخي با ديدن يك اشاره از آن طرف خود را مي بازند و برخي ديگر آنقدر كم مي آوردند كه اينگونه مطرح مي كنند، اگر آلمان و ژاپن بعد از جنگ اسلحه را كنار گذاشتند، امروز اقتصادشان رونق گرفته است.

حجت الاسلام قائمي گفت: برخي در بصيرت يا كم مي آورند و يا از اول نداشته اند و اين در حالي است كه قرآن صريحا مي‌گويد در مقابل دشمن قوي باشيد، بنابر اين اگر ما تجهيزات نظامي و موشكهاي برد بالا را داشته باشيم دشمن هوس و جرأت تعرض نخواهد داشت.

به گفته وي، اگر در بخش نظامي كوچكترين كوتاهي داشته باشيم سرنوشت ما نيز مانند سرنوشت عراق خواهد شد، در عراق به بهانه هاي واهي تجهيزات نظامي اين كشور را جمع آوري كردند تا زمينه گروههاي تروريستي را در اين كشور فراهم كنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اوضاع تاريخي پيچيده امروز، گفت: در شرايط سخت و دشواري كه منطقه در آتش و خون مي سوزد، رهبر معظم انقلاب با اقتدار و با صلابت كشتي انقلاب اسلامي و نظام را هدايت مي‌كند و با قدرت به پيش مي رود، از اين رو بايد به درون توجه داشت و توجهي به لبخندهاي بيرون نداشت.

حجت الاسلام قائمي گفت: قدرت و صلابت ولايت در ايران نعمت بزرگي  است كه اين نعمت بزرگ جاي شكر دارد و شكر آن نيز در عمل است و شكر عملي نيز در اطاعت بي چون و چرا از  اوامر رهبري است.

وي افزود: كفر نعمت ولايت سبب عذاب است و اين در حالي است كه برخي برجام را نعمت مي دانند، در صورتي كه برجام نغمت بود و نه نعمت و هيچي در برجام وجود نداشت و هيچگونه شكري هم ندارد.

شايان ذكر است، مراسم عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني همراه با اقامه نماز ظهر و تاسوعا و عاشورا همه ساله توسط آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه در كاشان با حضور عزاداران حسيني در مسجد صادقيه اين شهرستان برگزار مي شود./1307/202/ب2

ارسال نظرات