۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۹۵۴
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

برائت از جبهه باطل شرط طهارت از فتنه است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که عاشورا دو چهره زیبا و یک چهره زشت دارد، گفت: چهره زشت عاشورا عداوت با خدا و اولیای اوست و اگر ما می خواهیم از امواج فتنه عاشورا در امان بمانیم باید از این جبهه اعلام برائت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در درفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان انی که واقعه عاشورا به اندازه تمام عوالم وسعت دارد ابراز داشت: این واقعه سه چهره دارد که یک چهره آن که دشمنی با ولی خدا است زشت و دو چهره دیگر آن که عبودیت امام حسین(ع) و یارانش و ربوبیت خداوند متعال است زیبا است.

وی خاطرنشان کرد: چهره مبارزه و عداوت با خدا و اولیای خدا مستحق لعن و برائت است و اگر می خواهیم در طهارت بمانیم و امواج فتنه عاشورا ما را در بر نگیرد باید از آنها برائت بجوییم و از خود انها و جبهه تاریخی آن ها فاصله بگیریم .

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که باید از کسانی که راضی به فعل دشمنان خداوند بودند و مقدمه چینی کردند و یا حتی بعد ها آمدند و راضی به آن عمل بودند هم برائت جست، خاطرنشان کرد: ما باید از ظاهر و باطن آن جبهه حتی اگر ظاهرش در قالب یک دنیای مرفه و تمدن فریبنده باشد جدا شویم زیرا این جبهه مبغوض خداوند است و در هر چهره ای که ظاهر بشود باید از آن اظهار برائت کنیم.

وی در کنار قبول ولایت برائت از دشمنان را هم وسیله تقرب به خدا دانست و گفت: بعد از عاشورا عالم به دو جبهه حق و باطل تقسیم شد که ما باید از جبهه باطل هم در قلب و هم در ظاهر تبری بجوییم و اگر در فقه ما هم می گویند که تشبه به کفار حرام است به همین دلیل است که تشبه ظاهری منجر به تشبه قلبی می شود و در انسان اثر می گذارد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم چهره دوم واقعه عاشورا که عبودیت و بندگی امام حسین(ع) و اصحابش بود را در نهایت زیبایی عنوان کرد و ابراز داشت: صفات سید الشهدا(ع) و اصحابشان هر کدام یک دنیا فضیلت است؛ این که اصحاب در این صحنه سخت در کنار امام حسین(ع) ایستادند مظهر صفات جمیله است و در روایات 18 صفت برای اصحاب امام حسین(ع) ذکر شده که این 18 صفت در همه آنها بوده است.

وی افزود: در این چهره عاشورا خود امام حسین(ع) محور هستند و در درجه بعد اصحاب ایشان هستند که نه تنها به وظیفه خود عمل کردند بلکه بیش از وظیفه خود از ولایت یاری کردند و در پیوند با ولایت کوتاهی نکردند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام حسین(ع) مصیبت هایی که هیچ کدامش را کسی به تنهایی نمی تواند تحمل کند یکجا و یک تنه تحمل کردند، خاطرنشان کرد: این در نهایت زیبایی است که با وجود این که تمام قلم ها در دست دشمنان بوده است نتوانستند حتی یک نقطه سیاه در عمل امام حسین(ع) و اصحاب ایشان پیدا کنند و حتی بعد از عاشورا هم اهل بیت ایشان دشمنان را در آرزوی یک اظهار ضعف گذاشتند.

وی در رابطه با چهره سوم عاشورا که جلوه ربوبیت الهی است، گفت: حقیقتا صنع الهی از همه زیباتر است و این همان چیزی است که حضرت زینب(س) در اوج مصیبت می گوید من چیزی جز زیبایی ندیدم زیرا خداوند به امام حسین(ع) کمک کرد تا این صحنه را به این زیبایی خلق کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: در واقعه عاشورا خداوند ضیافتی را برای امام حسین(ع) مهیا کرده است که به واسطه آن تمام عالم هدایت می شوند و تربتش را شفا و قبه اش را مستجاب الدعوه قرار داده است و هیچ مزدی بالاتر از این نیست./843/پ202/س

ارسال نظرات