۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۰۰۵
استاد حوزه علمیه بابل تأکید کرد؛

لزوم حفاظت از دستاوردهای فرهنگ عاشورا

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این مطلب که فرهنگ عاشورا پر محتواترین فرهنگ است، گفت: امروز نگهبانی و حفاظت از دستاوردهای فرهنگ و اهداف قیام کربلا برای انتقال به نسل های آینده یک وظیفه مهم است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه امروز در مراسم عزاداری حسینی در درونکلای غربی بابل با اشاره به اهمیت روز تاسوعای حسینی، گفت: روز تاسوعا منتسب به علمدار سپاه سیدالشهدا(ع) است که امان نامه دشمن را به خاطر وفاداری به ولایت نپذیرفت و در حقیقت عظمت حضرت ابوالفضل العباس به خاطر ماندن و استقامت در مسیر ولایت است.

وی افزود: پایداری در مسیر اهل بیت(ع) و ولایت موجب عظمت انسان می شود هر چند به کشته شدن در این مسیر نورانی بینجامد.

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با بیان این مطلب که محرم و عاشورا یک مکتب است، اظهار داشت: عاشورا و قیام بزرگ سیدالشهدا(ع) در کربلا یک فرهنگ ماندگار برای بیان دردهای فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی جامعه بشری است و به امت اسلامی محدود نمی شود.

وی بر لزوم الگوبرداری از سبک زندگی سیدالشهدا(ع) تأکید کرد و ادامه داد: سبک زندگی حسینی بر اساس فداکاری، ایثار و از جان گذشتگی در مسیر الهی است که از طفل شیرخواره تا افراد کهنسال را در بر می گیرد.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید بر اینکه مجالس عزای سیدالشهدا(ع) باید درس آموز باشد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت بالای مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) برای اثرگذاری در جامعه استفاده شود و باید قدردان این فرصت ارزشمند به برکت خون سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش بود.

وی با توصیه درباره رفع برخی آسیب ها در مورد محافل عزاداری امام حسین(ع)، گفت: دسته های عزاداری نباید موجب مسدود شدن مسیر خیابان ها شوند و تردد افراد را با مشکل مواجه کنند.

امام جمعه بابلکنار رقابت در عزاداری بین گروهها و هیأت های عزاداری را از دیگر آفات عزاداری دانست و تأکید کرد: چشم و هم چشمی در ظواهر عزاداری بین هیأت های عزاداری شایسته نیست و این مسأله موجب آسیب رساندن به روح عزا می شود.

وی افزود: استفاده از اشعار سبک و بی مقدار که نه تنها از محتوای عمیقی برخوردار نیست بلکه در برخی موارد دارای انتساب دروغ به اهل بیت(ع) است از سوی برخی مداحان از آسیب های جدی در حوزه عزای سیدالشهدا(ع) می باشد.

حجت الاسلام بابائیان با انتقاد از طولانی کردن برخی  از مجالس عزاداری، اظهار داشت: طولانی کردن مراسم عزاداری از آفات است که موجب خستگی نوجوانان حاضر در این محافل می شود و در آنها زدگی از این مجالس را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: نباید در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) افراط و تفریط دیده شود بلکه باید هم شور و هم شعور حسینی با ارائه مطالب و برنامه های مفید برای اثرگذاری در بین مخاطبان به اجرا در بیاید.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این مطلب که فرهنگ عاشورا پر محتواترین فرهنگ است، گفت: امروز نگهبانی و حفاظت از دستاوردهای فرهنگ و اهداف قیام کربلا برای انتقال به نسل های آینده یک وظیفه مهم است./1313/202/ب2

ارسال نظرات