۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۰۱۲
حجت الاسلام پناهیان:

حسادت ریشه سقوط انسان‌های خوب است

استاد حوزه گفت: ریشه انسان‌های بد در حسادت است، حسادت ریشه سقوط انسان‌های خوب است، از درگاه امام حسین(ع) نفوذ معنوی را باید طلب کنیم، زیرا حسادت پنهان است، معاویه در حسادت به بنی‌هاشم می‌سوخت زیرا نمی‌توانست ببیند که بنی‌هاشم از بنی امیه برتر است.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز(سه شنبه) به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد با اشاره به اینکه اولین ادعای امامت در زمان امام سجاد(ع) رخ داد، اظهار داشت: شیعه در زمان امام سجاد(ع) در حد یک مقبولیت و محبوبیت اجتماعی بود که نسبت به برخی موضوعات آگاهی داشت، بنابراین برای امامت، امام باقر(ع) فردی به دروغ ادعای امامت کرد.

وی ادامه داد: رؤسای مذهب واقفیه اعلام کردند که امامت 12 امامی به 7 امامی تغییر پیدا کرده است، با این امر در دین گمراهی ایجاد کردند، در این میان هم امام رضا(ع) بچه‌دار نشدند و شایعه بیشتر شد، پس از آنکه امام رضا(ع) در دوران پیری فرزند دار شدند به امام اتهام زدند که این فرزند امام نیست، بدانید که امتحانات خدا سخت است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: در عصر امروز هم می‌گویند که امام زمان(عج) پنج ساله بود که بعد از آن هم کسی او را ندیده و اصلا کسی می‌داند که امامی وجود داشته است یا نه؟، این امر نشان می‌دهد در آخرالزمان امتحانات بسیار پیچیده است، سخنان ولایی برخی شیعیان خودش باعث گمراهی می‌شود.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این حدیث که امام زمان(عج) می‌فرمایند «فتنه‌ای برای شما پیش می‌آید که هر انسان باهوش و ذی نفوذ در اندیشه دیگران در آن سقوط می‌کند»، تصریح کرد: قبل از ظهور باید ایمان خود را محکم کرد، اگر انسان اهل حق باشد خداوند هیچگاه نمی‌گذارد بنده‌اش به گمراهی برود و در مقابل خداوند هیچگاه نمی‌گذار منافق به سمت حق بیاید.

وی افزود: امتحان الهی در آخرالزمان خیلی هولناک است، امام رضا(ع) می‌فرمایند «بدتر از دجال در آخرالزمان در محبین ما هستند»، یکی از ریشه‌های فتنه آخرالزمان حسادت است، در روایات آمده است که بدترین فقها در زمان آخرالزمان است، حسادت بدترین نوع‌اش در مباحث معنوی است، حسادت هابیل و قابیل معنوی بود.

استاد حوزه با بیان اینکه اولین قتل در دنیا بر سر حسادت معنوی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: خدا از طریق نقطه ضعف هر قوم و قبیله‌ای آنها را به جهنم می‌برد، عرب را با عصبیت، دهاقین را به کبر، امیران با ظلم، تجار با خیانت، روستاییان با جهل و فقها را با حسادت به جهنم می‌برد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه زبیر را در طول تاریخ حسادت نابود کرد، تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند «زبیر به خاطر حب دنیا و مال و ثروت کشته نشد فقط به خاطر حسادت معنوی از بین رفت»، امام صادق(ع) می‌فرمایند «حسادت گوشت و پوست انسان است و فقط در مورد اهل‌بیت(ع) وجود ندارد» بنابراین باید خودمان را به ائمه نزدیک کنیم، بدین ترتیب از ائمه باید فقط خودشان را بخواهیم.

وی در پایان گفت: ریشه انسان‌های بد در حسادت است، هر کسی اهل حسادت باشد از حسودهای معنوی خوشش می‌آید، حسادت ریشه سقوط انسان‌های خوب است، از درگاه امام حسین(ع) نفوذ معنوی را باید طلب کنیم زیرا حسادت پنهان است، معاویه در حسادت به بنی‌هاشم می‌سوخت زیرا نمی‌توانست ببیند که بنی‌هاشم از بنی امیه برتر است./816/201/ب2

ارسال نظرات