۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۰۵۰
استاد حوزه علمیه:

دنیا طلبی و اطاعت از شیطان از مصادیق ظلم است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محرم بهترین فرصت برای ارزیابی انسان است که آیا در جبهه حق قرار دارد یا باطل، گفت: دنیا طلبی، اطاعت از شیطان و عدم اطاعت از خدا از مهم‌ترین مصادیق ظلم به شمار می‌رود.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شامگاه سه شنبه 20 مهرماه در آستاد مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خصوص ظلم، اظهار داشت: کربلا قتلگاه ذبح عظیم انسان و مقبول‌ترین قربانی در نزد خداوند متعال است.

وی افزود: مظلومیت امام حسین(ع) پس از اول مظلوم عالم، امیرمومنان(ع) در عالم هستی نظیر ندارد و ظالم‌ترین انسانها کسانی بودند که در مقابل ایشان ایستادند و ریختن خونش را مباح اعلام کردند.

حجت الاسلام کاردان بیان داشت: امام حسین(ع) در واقعه کربلا چهره ظالمان را به تمام مردم جهان نشان داد و از سوی دیگر اسلام ناب محمدی را با خون خود تثبیت کرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اشقیای کربلا در روز عاشورا به ظلم خود احساس فخر و مباهات داشتند، ابراز کرد: یکی از بدترین صفات بنی امیه این بود که اعمال زشتشان را به خداوند نسبت می‌دادند، زیرا آنان مطیع کامل اوامر و نواهی شیطان بودند.

این خطیب مشهور با بیان اینکه انسان باید به ابعاد مختلف کربلا تدبر و تفکر داشته باشد، گفت: تمام لحظات و رویدادهای واقعه کربلا برای انسانها درس عبرت است، امام علی(ع) می‌فرماید: از ظلم بپرهیزید؛ انسانی که اهل ظلم است نباید توقع عمر طولانی از خداوند متعال داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان دارای دو اجل معلق و طبیعی است، عنوان کرد: گناهان انسان سبب می‌شود اجل معلق بر او محیط شود بسیاری از انسانها با همین اجل از دنیا می‌روند در حالی که اگر کار نیکو انجام می‌دادند و از گناه پرهیز می‌کردند عمرشان طولانی می‌شد نمونه آن عمر سعد ملعون است که عمرش به خوردن گندم ری قد نداد.

این کارشناس مسائل دینی گفت: امیرمومنان(ع) فرمودند: ظلم بالاترین گناهان است؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: بسیاری از بلادها به سبب ازدیاد ظلم، نابود و مردم آنان هلاک شدند؛ انسان باید مراقب باشد که مصادیق ظلم در زندگی او ظهور و بروز نداشته باشد انسانی که به خود ظلم می‌کند نمی‌توان از او انتظار داشت که نسبت به دیگران رحم داشته باشد.

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه محرم بهترین فرصت برای ارزیابی انسان است که آیا در جبهه حق قرار دارد یا باطل، اظهار داشت: دنیا طلبی، اطاعت از شیطان و عدم اطاعت از خدا از مهم‌ترین مصادیق ظلم به شمار می‌رود./202/813/ب1

ارسال نظرات