۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۵۱۲۱
استاد حوزه علمیه:

امام حسین برای عزت اسلام و ذلت دشمن قیام کرد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که امام حسین(ع) برای عزت اسلام و ذلت دشمنان قیام کرد، گفت: قیام امام حسین(ع) موجب عزت مومنان و ذلت دشمنان اسلام حقیقی شد و شعار هیهات منا الذله آن حضرت در طول تاریخ ماندگار شد.
آیت الله محمد حسن گلی شیردار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن گلی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم عزای حسینی در آستانه امامزاده قاسم بابل عمل به آموزه های قرآن را راهگشا دانست و گفت: قرآن کتاب سبک زندگی اسلام برای رساندن بشریت به سعادت است و هر اندازه به این کتاب بزرگ عمل شود، موفقیت با آن توأمان خواهد بود.

وی ایمان بدون عمل را موجب هدر روی عمل شایسته دانست و افزود: رابطه ایمان و عمل این است که عمل صالح انسان موجب آبیاری ایمان درونی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلی توامان شدن ایمان درونی با عمل صالح را موجب پذیرفتن آن عمل از سوی خداوند دانست و تاکید کرد: اگر ایمان قلبی با رفتار، اعتقاد و عمل صالح در یک راستا قرار بگیرد، موجب رستگاری و تعالی روحی انسان می شود و سلوک معنوی را برای او رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: افرادی که عمل صالح آنها با ایمان آنها یکی باشد، مورد اعتماد و اطمینان مردم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلی قرآن را برنامه دقیق زندگی انسان از جانب خداوند عنوان کرد و اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) با استفاده از آموزه های قرآن توانست تاثیر عمیقی را در تاریخ برجای  گذارد و موجب تحول شود.

وی با اشاره به اقدام به موقع انسان مومن در دفاع از حریم دین، تصریح کرد: اقدام به موقع امیرمومنان(ع) بر اساس ایمان به یاری پرودگار در جنگ احزاب و کشتن عمرابن عبدود به تعبیر پیامبر(ص) ارزشی بالاتر از عبادت جن و انس را داشت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که قیمت گذاری عمل به ایمان درونی ما بستگی دارد، گفت: هر عملی که از روی ایمان و برای رضای الهی و بر اساس دستور ولی خداوند باشد، هر چند در ظاهر کوچک به نظر بیاید اما اثرات عمیقی را نه تنها در دوران خود، بلکه در طول تاریخ برجای خواهد گذاشت.

وی افزود: ایمان ثروت بزرگ درونی و گنج نهان انسان است که انسان باید از آن حفاظت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلی ضمن تاکید بر این نکته که ذلت آفرینی دشمن یک مبنای درست برای سنجش یک عمل است، خاطرنشان کرد: اگر در حکومت دینی بخواهیم مصدر مراجعات اندیشمندان دنیا شویم باید منطق ذلت دشمن در پازل فکری ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای عزت اسلام و ذلت دشمنان قیام کرد و با خون خود این معامله پرسود را با خداوند امضا کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه عدالت ضمن اشاره به آزادگی سیدالشهدا(ع) در مسیر قیام و نترسیدن در این مسیر، گفت: قیام امام حسین(ع) موجب عزت مومنان و ذلت دشمنان اسلام حقیقی شد و شعار هیهات منا الذله آن حضرت در طول تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: نباید اجازه داد دشمن با مکر و حیله و وعده های پوچ و شیطانی خود ما را به ذلت بکشاند که در این صورت خسران بزرگ نصب ما خواهد شد./202/1313/ب1

ارسال نظرات