۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۲۱۸
حجت الاسلام زائری:

احساس امان از ویژگی‌‌های مجالس عزاداری امام حسین است

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: وقتی حرکت می‌کنیم به سوی عزاداری در اصل حرکت به سوی کربلا کرده‌ایم، در عزاداری امام حسین(ع) انسان احساس امان می‌کند.
زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه امروز بعدازظهر به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در مسجد سنگی برگزار شد با اشاره به اینکه حقیقت مجالس امام حسین(ع) را در آخرت متوجه می‌شویم، اظهار داشت: جز با درک این حقیقت و معرفت زیارت ما از ائمه درست نیست، کسی که به زیارت ائمه مشرف می‌شود اگر حقیقت آن مقام را درک کند بهشت به او داده می‌شود.

وی ادامه داد: درک حقیقت هم مانند درک ما از توحید یکسان نیست، در شکر همه این اعتقاد را دارند که اگر تا قیامت سر به سجده بگذاریم از خدا قبول نمی‌شود، در دعای عرفه امام حسین(ع) می‌گوید اگر همه زمان سجده بر شکر بگذاریم قبول نمی‌شود نشانگر این است که شکرگزاری همه انسان‌ها یکسان نیست.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه با بیان اینکه خدا اعتراف انسان را قبل از قیامت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: انسان آگاه کسی است که قبل از محاسبه خدا اعتراف به حقیقت حق تعالی کند، خدا ائمه را برای ما فرستاد که انسان‌ها بعد از گناه بتوانند به کسی توسل و توبه کنند.

حجت الاسلام زائری تاکید کرد: در روز قیامت تمام اعضای بدن انسان به رفتار ما شهادت می‌دهند، به همین منظور حضور در عزاداری اهل‌بیت(ع) را هم در آخرت شهادت می‌دهند، یک قطره اشک در آن دنیا خیلی قیمتی است، نخستین ادب در حضور مراسم اهل‌بیت(ع) این است که انسان بداند کجا آمده است.

وی افزود: آیت الله بهجت همیشه می‌گفت هر وقت می‌خواهید بروید روضه نگویید می‌رویم هیأت، مسجد یا عزاداری بلکه بگویید می‌خواهیم برویم کربلا، پس بدانید وقتی حرکت می‌کنید به سوی عزاداری حرکت به سوی کربلا می‌کنید، در عزاداری امام حسین(ع) انسان احساس امان می‌کند.

حجت الاسلام زائری در پایان گفت: امام حسین(ع) می‌فرمایند "من کشته شدم تا امت مسلمان راه درست را ببینند، من سر دادم تا امت من گمراه نشوند، به همین منظور در روایات آمده است که خدا فرموده‌اند: ای حسین اگر تو کاری نکنی این انسان‌ها گناه می‌کنند بدون آنکه بفهمند و راهی جهنم خواهند شد پس برای هدایت آنها باید شتاب کنید./202/816/ب1

ارسال نظرات