۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۵۵۲۶۶
نماینده ولی فقیه در ایلام:

زیباترین صحنه تجلی عاشورای حسینی در جهان معاصر انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: عاشورای 88 اوج هتاکی سران فتنه و فتنه گران لکه ننگ و ملت عاشورایی ایران هرگز آن را فراموش نخواهد کرد و اوج بی شرمی فتنه گران در روز عاشورا خود را نشان داد که سران فتنه و حامیان آنها اعتقادی به اسلام، انقلاب، ارزشهای دینی مردم و امام حسین ندارند.
محمد نقی لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نسخه ای از زیباترین و باشکوه ترین صحنه تجلی عاشورای حسینی در جهان معاصر است.

وی ادامه داد: مبارزه مستمر با ستمگران و ظالمان که امروز در رژیم آمریکا و صهیونیسم  بین المللی می باشد و تفکر عاشورایی مذاکره با دشمنان کینه توز بزرگترین خطری برای انقلاب اسلامی که برآیندی از قیام خونین کربلاست، می داند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه مبارزه با آمریکا، صهیونیست و آل سعود خون بهای سرور و سالار آزادگان حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: زنده نگداشتن حماسه عاشورا ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی و تهدیدها و تحریم های دشمن  است لذا اندیشه مذاکره با دشمنی مثل آمریکا خود یکی از مولفه های نفوذ سیاسی رژیم آمریکاست. پیام عاشورا در زیارت عاشورا که عهدنامه شیعیان است، پیامی است عام، خطاب به همه انسانها در همه سرزمین ها و همه دورانها تا کسی به بهانه عُده و عِدّه در برابر ستمگران و نظام سلطه زانو نزند.

امام جمعه ایلام بیان داشت: شعار هیهات من الذله فقط شعار روز عاشورای سال 61 هجری نیست بلکه عاشورا و قیام حسینی مشعل فروزانی از درخشانترین حادثه تاریخ بشریت است که تا ابد بر راه انسانها نورافشانی می کند؛ عاشورا همیشه اخطار می کند نباید برای رسیدن به اهداف مادی و اقتصادی و دادن امتیازات به دشمن از امام و رهبر برحق دور شویم و فاصله بگیریم و از ابرقدرتها امان نامه بگیریم و تحت ولایت یزیدیان زمان ،آمریکا و رژیم کودک کش قرار بگیریم.

وی ادامه داد: این نوع زندگی توأم با ذلت است، گرچه منافعی و وعده و وعیدهایی هم داشته باشد؛ قرآن صریحا فرمان می دهد و هشدار  می دهد «ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار» رکن اصلی عزت طلبی ملت قهرمان ایران ایستادگی در برابر ابرقدرتهایی همچون آمریکا و حفظ ستون خیمه انقلاب و آرمان مقدس امام و رهبری و شهیدان با الهام گیری از فرهنگ قرآنی و فرهنگ تشیع است؛ باید هر روز با قرائت زیارت عاشورا و هر صبح و شام تکرار آن در مناقشات و معاملات سیاسی و مذاکرات هسته ای و روابط دیپلماسی پیام اصلی عاشورا فراموش نشود و در عمل کارگزاران انحراف پدید نیاید چون پیام عاشورا تبری از اردوگاه یزدیان زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه جنایت صنعا را اوج رسوایی رژیم سعودی و حامیان جنایتکار او و سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری دانست و گفت: جنایت هولناک کشتار مردم مظلوم یمن از سوی رژیم آل سعود محصول توطئه مشترک رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود است؛ قتل عام عزاداران حسینی در پایتخت یمن، صنعا از سوی رژیم سفاک سعودی برای جبران شکست های نظامی و ناکامی در صحنه بین المللی حاکمیت نامشروع آل سعود است.

وی افزود: این نسل کشی در امتداد جنایت زنجیر وار کاخ سفید در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، لیبی و بحرین در سالهای اخیر است، اما جنایت اخیر ابعاد گسترده و شرم آورتر از جنایت های گذشته دارد، حمله وحشیانه و شبانه به مردم یمن با استفاده از تسلیحات و هواپیماها و بمب های آمریکایی و انگلیسی و کشتار فجیع مردمی حاکی از خوی درندگی و خونریز این خاندان است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به 26 مهر که روز تربیت بدنی و ورزش است، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند خوشبخت کسی است که اسلام را پذیرفته و به قدر معاش درآمد دارد و قوای بدنیش نیرومند است، ورزش کارآمدترین عامل سلامت روح و جسم جامعه است.

وی دامه داد: اگر آحاد جامعه، ورزش را به عنوان برنامه هفتگی در زندگی خود لحاظ کنند قطعا بیماریهای صعب العلاج بدنی و هم روحی را نخواهند داشت؛ بحمدالله جوانان کشور عزیزمان ایران با حفظ ارزشهای انقلابی و اسلامی افتخارات فراوان را برای کشور به ارمغان آوردند، جوانان عزیز ایلامی هم در عرصه های مختلف ورزشی هم در داخل کشور و هم در خارج کشور حضور مقتدرانه داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه با تشکر و قدردانی از حضور پرشور حماسی در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا که بدون حواشی یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان و اصحاب با وفای آن حضرت گرامی داشتند، افزود: ان شاء الله مردم عزیز کشورمان ایران با الهام گیری از مکتب حیات بخش نهضت خونین حسینی راه سعادت و خوشبختی خود را بشناسند و در آن راه حرکت کنند.

وی ادامه داد: عاشورای 88 اوج هتاکی سران فتنه و فتنه گران لکه ننگ و ملت عاشورایی ایران هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. اوج بی شرمی فتنه گران در روز عاشورا خود را نشان داد که سران فتنه و حامیان آنها اعتقادی به اسلام و انقلاب و ارزشهای دینی مردم و امام حسین(ع) ندارند و مشکل اساسی شان با امام حسین (ع) و فرهنگ پویای عاشورا است لذا حرمت شکنی فتنه گران در روز عاشورای 88 اوج خیانت سران فتنه است.

امام جمعه ایلام افزود: در حالی که میلیونها عزادار ایرانی و عاشق سرور و سالار شهیدان در روز عاشورای 1388 مشغول عزاداری بودند تعدادی از پیاده نظام خیابانی جریان نفاق با برگزاری تجمع های غیرقانونی در برخی از خیابانهای تهران که هیچ شباهتی با عزاداری سیدالشهدا(ع) نداشت و به طرح شعارهای ضد انقلابی و ساختارشکنانه پرداختند، ظاهر و پوشش رفتار فتنه گران هیچگونه شباهتی به فرهنگ و مکتب  عاشورا نداشت، فتنه گران در خودروهای خود همانند مراسم عروسی بوق می زدند و برخی نیز در تجمع ها هلهله و شادمانی و خرابکاری می کردند.

وی در ادامه بیان داشت: حضور منافقان، سلطنت طلب ها و سایر گروهکها به صورت سازمان یافته در اغتشاشات روز عاشورا به صورت آشکار زمینه تعرض به مقدسات اسلامی را فراهم ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: عاشورای 88 اوج بی شرمی فتنه گران بود، اما فتنه یزیدیان زمان با بصیرت ملت عاشورایی تهران  با حضور میلیونها انسان وفادار به امام و رهبری، انقلاب، تاسوعا و عاشورای حسینی در حماسه 9 دی خنثی شد و طومار هشت ماهه فتنه 88 با شور و شعور انقلابی مردم انقلابی ایران در 9 دی به پایان رسید، البته در داخل کشور برخی خواص که خود حامی اصلی فتنه 88 بودند و درصدد تطهیر چهره های نفاق و ارکان فتنه 88 بودند و هستند، متاسفانه بر فراز روزنامه های کثیر الانتشار به عنوان عقبه فتنه 88 عمل می کنند.

وی در پایان بیان داشت: برگزاری عزاداری در خیابانها و منازل نزدیک مساجد و حسینیه ها کار صحیح و اصولی نیست، هدف از عزاداری ترویج فرهنگ عاشورا و بیان احکام نورانی اسلام و معارف تشیع است، برپایی مراسم عزاداری در کوچه ها و خیابانها علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم و راه بندان خیابانها، دهن کجی به خانه خدا است و باید اداره اماکن با این وضعیت برخورد قانونی کنند و این هیأت های عزاداری که مزاحم آسایش و امنیت مردم بوده و سبب بدبینی مردم به عاشورا و امام حسین(ع) می شوند را جمع کنند./879/202/ب2

ارسال نظرات