۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۲۹۰
سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل:

اردوهای جهادی از آموزه‌های اهل بیت است

سردار نقدی در جمع طلاب خارجی گروه جهادی امام موسی صدر در بابل، با بیان این مطلب که اردوهای جهادی از آموزه‌های اهل بیت(ع) است، گفت: اردوی جهادی طلاب خارجی مقیم ایران، نشان دهنده انتقال فرهنگ جهادی از جمهوری اسلامی به سراسر دنیا است.
سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در جمع طلاب خارجی در بابل سردار نقدی در بابل سردار نقدی در بابل سردار نقدی سردار نقدی در بابل سردار نقدی در بابل سردار نقدی در بابل سردار نقدی در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفان امروز در مراسم افتتاح عملیات آب‌رسانی گروه جهادی امام موسی صدر در بندپی شرقی بابل با اشاره به خدمات رسانی موفق بسیج سازندگی در کشور، گفت: طرح اردوهای جهادی و خدمات رسانی به مناطق محروم بر اساس آموزه های ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: کار جهادی بر اساس ایثار و فداکاری شکل گرفته که برای رسیدن به قله انسانیت و در مسیر عبودیت الهی است.

رییس سازمان‌بسیج مستضعفین با تقدیر از کار ارزشمند طلاب خارجی گروه جهادی بین‌المللی امام موسی صدر جامعه المصطفی العالمیه در انجام این پروژه بزرگ، خاطرنشان کرد: اقدام عزیزان گروه جهادی امام موسی صدر بر اساس پیروی از راه اهل بیت(ع) است زیرا امام علی(ع) در بیابان‌های داغ حجاز قنات می‌زد و نخلستان را آباد و وقف محرومان می کرد.

وی ادامه داد: اردوی جهادی و احسان عین عبودیت است و انسان مومن در راستای انجام امور عبادی در عرصه اجتماعی برای جامعه خود به ویژه محرومان خدمات رسانی کند.

سردار نقدی با بیان دسته بندی عبودیت و عمل عبادی، تصریح کرد: جنبه عبودیت فردی تنها به خود انسان و ارتباط او با خداوند متعال برمی گردد اما جنبه اجتماعی آن، خدمت به مردم، فداکاری و ایثار است.

وی با اشاره به ایثار و فداکاری سیدالشهدا(ع) از آن حضرت به عنوان الگوی برجسته ایثار و فداکاری نام برد و اظهار داشت: امام‌حسین(ع) برای نجات انسان ها از گمراهی و بیداری آنان، با تقدیم جانش در راه خدا اوج فداکاری و ایثارگری را نشان داد.

رییس سازمان‌بسیج مستضعفین با اشاره به کار ارزشمند طلاب خارجی مقیم ایران در اردوی جهادی در مناطق محروم بابل، اظهار داشت: لنگراردوی جهادی طلاب خارجی مقیم ایران، نشان دهنده انتقال فرهنگ جهادی به سراسر دنیا است و امروز طلاب خارجی مقیم ایران این وظیفه مهم را بر دوش می کشند.

وی افزود: هر روز بر گروههای جهادی در بین طلاب و دانشجویان افزوده می شود و خدمت رسانی، ایثار و فداکاری هیچ حد و مرز جغرافیایی را نمی شناسد.

سردار نقدی مرزهای حقیقی را مرزهای انسانیت دانست و گفت: مرزهای مورد اعتقاد ما مرزهای جغرافیایی دست ساخته استعمار نیست بلکه مرز ما مرزهای انسانیت و مبارزه با استعمار غربی است.

وی ادامه داد: مرزهای جغرافیایی که کشورها را از هم جدا کرده است، ساخته و طرح ریزی شده استعمار است و ما خدمات را نباید به این مرزها محدود کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفان با اعلام خبر فعالیت بیش از 4 هزار گروه جهادی در کشور، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ بالقوه بسیجیان برای حوزه های مختلفی مانند اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی مس تواند تحولات بسیار خوبی را رقم بزند و در کنار آن موجب تعمیق معرفت انسانی می گردد.

وی با تقدیر از مدیریت جامعه المصطفی العالمیه برای حمایت از طلاب برای ورود به کار جهادی، اظهار داشت: حضور طلاب خارجی مقیم ایران در کار جهادی در یکی از نقاط محروم کشور با روحیه انسان دوستی و از خودگذشتگی بود که امروز با دور ماندن از حدود ده هزار کیلومتر از خانه خود، در این منطقه به مردم خدمت می کنند.

سردار نقدی خواستار توجه بیشتر دولت به ظرفیتهای مردمی برای شکوفایی اقتصاد در کشور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به اقتصاد مقاومتی با شناخت ظرفیت های موجود در کشور تاکید کردند تا برای احتیاجات خود دست به سمت بیگانگان دراز نکنیم.

گفتنی است، در طرح آبرسانی به روستای زربوت بندپی‌شرقی بابل که با نام حضرت ابوالفضل(ع) انجام شد، 50 نفر از طلاب گروه جهادی امام موسی صدر از مرکز جامعه المصطفی العالمیه از 18 کشور از جمله افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، هندوستان، چین، کومار، استرالیا، ارمنستان و چند کشور آفریقایی اقدام به حفر کانالی به طول 9 کلیومتر نمودند./1313/202/ب2

 

ارسال نظرات