۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۵۵۴۴۲
مدير حوزه علمیه خراسان شمالی:

موفقیت در جنگ نرم دشمنان نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برای موفقیت در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان باید اخلاص، جهاد، روحيه انقلابي، بصیرت «عمار» گونه و استقامت «مالک اشتر» وار را در خود غنی‌سازی كنيم.
حجت الاسلام سالاری مکی- دیدار طلاب و اساتید حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره)، با اشاره به نقش و رسالت طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: طلبگی میدان مبارزه با دشمنان امام زمان(عج) است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با روحانیان خراسان شمالی در مهرماه سال 91 داشتند و خطاب به طلاب و روحانیان تأکید کردند: وظیفه سنگین و کار خیلی زیاد است باید به لحاظ معنوی و اخلاقی و هم به لحاظ تهذیب خودتان را بسازید و به نافله و همچنین به تلاوت قرآن توجه داشته باشید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به نگاه عرشي امام حسين(ع) به زندگي دنيا، گفت: اگر سیدالشهدا(ع) این‌چنین به‌ صورت بین‌المللی و در عالم عرش و فرش عزيز است، به این دلیل است كه پيامهاي واقعه عاشورا در قله كمال انسانيت پرتوافشانی می‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: از این‌ رو به مصداق آيه شريفه «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ» ما هم بايد در مسیر بندگي همراه با اهل صدق، كربلاي وجود خود را مديريت كنيم؛ زیرا در زیارت عاشورا از خدا می‌خواهیم «و ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام».

وی با بیان اینکه عاشورا دانشگاه قیام الله است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب صدها و بلكه هزاران درس می‌توان از حرکت امام حسین(ع) فراگرفت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در سلام به سيدالشهدا(ع)، اگر سلام ویژه به حضرت علی‌اکبر(ع) عرض می‌شود قطعاً سجاياي اخلاقي و بصيرتي وی اين سلام ويژه را به همراه دارد و اگر به پدر بزرگوارشان هنگام شنيدن كلمه «استرجاع» عرضه می‌دارند: «اذا لا نبالي بالموت» نشان از حق‌خواهي و ياري جبهه حق با روحيه ايثار و جهاد است که این تعبیر نشان از روح بلندي دارد كه در مقابل خواست حضرت حق، دنيا را حقير و بی‌مقدار مي‌داند.

وی با اشاره به تعابير گوناگون اولياي خدا ازجمله امیرمؤمنان علي(ع) درباره دنيا، اظهار کرد: این بزرگواران گاهي دنيا را مذمت كرده، آن را فریب‌دهنده و مضر دانسته و فرموده‌اند: «الدُّنْیا، تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ! إِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ تَعَالَی لَمْ یرْضَهَا ثَوَاباً لِأوْلِیائِهِ وَ لا عِقَاباً لِأعْدَائِهِ» و گاهي آن را خانه صدق و سلامتي معرفي كرده، از آن به‌عنوان مسجد دوستان خدا ياد کرده و گفته‌اند: «إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْقٍ لِمَنْ صَدَقَهَا وَ دَارُ عَافِيَةٍ لِمَنْ فَهِمَ عَنْهَا وَ دَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا وَ دَارُ مَوْعِظَةٍلِمَنِ اتَّعَظَ بِهَا مَسْجِدُ أَحِبَّاءِ اللَّهِ».

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: حر يا حرمله بودن و شمر يا «برير» شدن از رهگذر اعتقاد و انديشه بوده و زندگي در دنيا بستگي به نگرش انسان نسبت به متاع دنيا دارد كه آيا آن را مزرعه‌ای براي كاشت فضايل می‌بیند يا مرتعي براي درو كردن ظواهر كه هر کدام عواقب ویژه خود را دارد، اما ائمه اطهار(ع) با نگاه عارفانه دنيا را به‌ عنوان محل تجارت با خدا با سرمايه جان و مال و اولاد براي كسب آخرتي جاودانه انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب كه لازمه حضور در جنگ نرم را بصیرت عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار بيان کرده‌اند، گفت: امروز اگر قرار است در مقابل مظاهر طاغوت از جمله مستكبران و ظواهر فريبنده دنيا قيام كنيم وظیفه داريم با بينش عميق و با نگاهي ژرف به دنيا اين شمشير دو دم را بشناسيم و تمامي شئون زندگي خود در اين دنيا را به سمت سير الي الله مديريت كنيم.

به گفته مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در این راه باید فرصت جواني را با اخلاص، جهاد و روحيه انقلابي براي آينده خود غنی‌سازی كنيم تا اين زندگي مايه سعادتمندی ما در آخرت شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات