۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۵۵۵۳۳
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا:

نهضت عاشورا عامل اصلی تداوم انقلاب‌های مردمی علیه ظلم و ستم است

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا با بیان این که نهضت عاشورا، عامل اصلی تداوم انقلاب‌های مردمی علیه ظلم و ستم است، گفت: قیام حسینی نقش مهمی در ظهور انقلاب‌های مردم در اقصی نقاط جهان بر علیه ظالمان و ستمگران زمانه داشته است، به همین منظور معرفی و شناخت اهداف این نهضت به عامه مردم یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی است.
نهضت عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  فرخی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا امشب در مراسمی به مناسبت دهه دوم محرم در ساری برگزار شد با اشاره به درس ها و الگوهای نهضت عاشورا نخستین الگو از قیام امام حسین(ع) را پیروی از امام خواند و افزود: به گواهی تاریخ هرگاه مردمی از  امام و ولی خود اطاعت کردند به راه سعادت و عزت رسیدند و در غیر ان گرچه به ظاهر  طی چند سال خوشی دنیا را می بینند اما نهایت و عاقبت آن جز فلاکت و بدبختی نخواهد بود.

حجت الاسلام فرخی عزت و رشد انسان را در اطاعت از خدا دانست و اظهار داشت: دومین الگوی قیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم است به همین دلیل مبارزه حق با باطل در طول تاریخ جریان داشته و خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران مبارزه با ظلم، شرک و استکبار را لازم برشمرد و کوتاهی  در آنرا موجب ذلت و خواری دانست و افزود: اگر قرار باشد ولایت در خطر افتد حتی کعبه الهی هم امنیت نخواهد داشت.

حجت الاسلام فرخی با بیان این که مبارزه با کفر در واقع وارد شدن به میدان جهت یاری رساندن دین است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال نیز نصرت خود را برای چنین افرادی خواهد فرستاد.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا مازندران قیام امام را الگوی تشخیص خط و مسی قیام ها دانست و ادامه داد: جریان باطل گاه جریان حق را باطل نشان می دهد.

وی نشانه جریان حق و امام حق را در سه محور خواند و با بیان این که جریان حق در تمام احوال رضای خدا را در نظر دارد چه منفعت و چه ضرر و هیچگاه با باطل سر سازش ندارد، افزود: مقایسه جریان باطل با امام زمان خود و دفاع از امام  از نشانه های جریان حق است.

حجت الاسلام فرخی با بیان این که نهضت عاشورا، عامل اصلی تداوم انقلاب‌های مردمی علیه ظلم و ستم است، ادامه داد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان نقش مهمی در ظهور انقلاب‌های مردم در اقصی نقاط جهان برعلیه ظالمان و ستم گران زمانه داشته است به همین منظور معرفی و شناخت اهداف این نهضت به عامه مردم یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) نقش اثرگذاری در بیداری اسلامی انقلابیون داشته است، تصریح کرد: نمونه بارز این اثرگذاری را می‌توان در مبارزه مردم مظلوم یمن علیه رژیم منحوس سعودی دانست و یکی از عوامل اصلی حرکت مردمی علیه رژیم پهلوی همین قیام سید و سالار شهیدان  بود که در هیأت‌ها و حسینیه‌های سطح کشور نمود پیدا کرد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان مازندران ادامه داد: باید قدر و منزلت این نهضت را به‌خوبی درک کرده و با تبیین اهداف اصلی قیام حسینی برای نسل جوان آنان را با این فرهنگ غنی و سراسر شور عشق به شهادت مأنوس کرد.

حجت الاسلام فرخی با بیان این که عاشورا، نمایش مجسم و عینی باورهای دینی و خصلت های انسانی، در دشوارترین لحظات زندگی است، افزود: عاشورا می آموزد که در سخت ترین حالت ها می توان پایبند به آموزه های دین و صفات انسانی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ راه انسان ها هستند و اگر جامعه بخواهد راه درست و سعادت را در پیش بگیرد، به یقین همان طور که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند با تمسک و توسل به امام حسین(ع) این امر تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام فرخی اظهار داشت: مکتب عاشورا، محل تربیت انسان‌هایی است که تنها از خدا می‌ترسند، چرا که شأن مسلمان واقعی آن است که جز بندگی خدا نکند و از هیچ چیز نهراسد و این معنا در کلام الهی نیز تصریح شده است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا با بیان این که پیروی از مکتب امام حسین (ع) تنها راه نجات از ضلالت و گمراهی است، ادامه داد: عزاداری ها باید پیام رسان فرهنگ عاشورا باشد.

وی با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین (ع) است، اظهار داشت: هر موضوع و مسأله ای که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) معرفت‌الله و شاخصه معرفت الهی است، گفت: هر کس حسینی شد راه خود را یافته و بر کشتی نجات می‌نشیند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام به این مهم که امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه جهان اسلام است به خوبی واقف هستند و در همین راستا با تهدیدات نرم و برنامه ریزی توطئه های شوم سعی در منحرف کردن عزاداری ها و دوری مردم از فرهنگ عاشورایی دارند./950/202/ب2

ارسال نظرات