۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۵۵۵۸۲
کریمی قدوسی:

آقای روحانی به انتخابات ریاست جمهوری ورود نکنید

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با توصیه به شخص رییس جمهور، گفت: از آقای روحانی می‌خواهیم به تردید خود در خصوص شرکت در انتخابات پایان دهند و به جریان انتخابات سال بعد ورود نکند.
جواد کریمی قدوسی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه 25 مهر در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، گفت: عاشورای سال 61 قمری و اعتقاد به آن زمینه‌ای شد که فتنه عاشورای سال 1388 شمسی دفع شود.

وی افزود: بنده قصد ندارم در خصوص شباهت‌های سران فتنه با افراد بنی امیه صحبت کنم، اما می‌خواهم رفتارهای این دو گروه و شباهت‌های موجود را مقایسه و بیان کنم.

نماینده مردم مشهد و کلات در خصوص شباهت‌های رفتاری سران فتنه و بنی امیه، عنوان داشت: معاویه سعی می‌کرد که افراد تاثیرگذار در اسلام را جذب و از خط امیر مومنان(ع) دور کند، دقیقا همین رفتار را برخی از سران فتنه انجام دادند و نیروهایی که سی سال در مدار انقلاب بودند را از ولایت و نظام دور کردند.

کریمی قدوسی درباره نقش آقازاده‌ها، گفت: در زمان امام علی(ع) معاویه سراغ آقازاده‌ها می‌رفت، در انتخابات قبلی نیز ما شاهد بودیم هاشمی رفسنجانی به بیت امام راحل(ره) رجوع کرد، آیا این رفتار برای تضعیف ولایت نبود؟

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به استفاده ابزاری جریان فتنه از جاذبه‌های جنسیتی و ازدواج‌ها درون گروهی، بیان داشت: در جریان فتنه شاهد بودیم که برخی وصلت‌های درون گروهی شکل می‌گرفت. ضمن اینکه کارکرد «زر» نیز که در زمان معاویه کاربرد داشت، در جریان فتنه نیز نمود پیدا کرد و در موضوع حقوق‌های نجومی نمایان شد.

وی تصریح کرد: خلق ادبیات خاص یکی دیگر از رفتارهای بنی امیه بود، در زمان فتنه نیز همسر آقای هاشمی رفسنجانی علنا اعلام کرد که در صورتی انتخابات مشکل داشت مردم به خیابان‌ها بریزند.

کریمی قدوسی، اظهار داشت: تنزل دادن جایگاه ولایت و بالا بردن جایگاه رفاقت یکی دیگر از رفتار فتنه‌گران است، در همین راستا نیز هاشمی رفسنجانی در نامه سرگشاده خود به رهبر انقلاب ایشان را تنها یار و همسنگر نامید و از رهبر انقلاب به عنوان ولی امر خود نام نبرد. باید توجه داشت که جریان فتنه همواره با اشرافی‌گری نیز کار خود را پیش می‌برد.

وی با انتقاد از دل‌بستن به جریان‌های خارجی، گفت: در زمان معاویه از قدرت «روم» استفاده می‌‍ شد، در زمان فتنه نیز برخی از ملک عبدالله درخواست کمک 1 میلیارد دلاری کردند و حتی به ناتو گفتند که اگر لازم شد در کشور ما دخالت نظامی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات عنوان داشت: محاصره و تحریم، خلع سلاح، ایجاد هیاهو و سوت و کف زدن، قتل عام و کشتن از ابزارهایی هستند که در فتنه‌های تاریخ مورد استفاده فتنه‌گران قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد شدید از خواص بی بصیرت، تأکید کرد: اگر در زمان فتنه 88 خواص سکوت نمی‌کردند قطعا آن اتفاقات 8 ماه به طول نمی انجامید.

کریمی قدوسی در پایان با توصیه به حسن روحانی، گفت: طبق نظرسنجی‌های عمومی اینگونه اعلام می‌شود که تمایل به حضور مجدد روحانی در انتخابات کم است، شخص روحانی نیز در خصوص ورود به انتخابات تردید دارد، بر همین اساس از روحانی می‌خوهیم تردید خود را کنار بگذارد و با شرکت نکردن در انتخابات کشور را از بن بست خارج کند./856/پ202/ج1

ارسال نظرات