۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۵۵۵۹۹
کارشناس مسائل تاریخ شیعه:

پیشرفت و خودکفایی کشور مرهون حفظ عزت است

حجت الاسلام افلاکیان با اشاره به اینکه امروزه هر چه در مملکت داریم به خاطر حفظ عزت است، گفت: اگر به پیشرفت و خودکفایی رسیده‌ایم به خاطر حفظ عزت است که کشور برای این مساله شهدای زیادی را تقدیم کرد.
عزتمندی

حجت الاسلام مجید افلاکیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بهترین و مهم‌ترین بحثی که امام حسین(ع) در تکامل رفتاری انسان تأثیرگذار بود، بحث هویت بخشی به شخصیت افراد یعنی یک فرد مسلمان است، اظهار داشت: شخصیت بخشی به هویت یک مسلمان یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی است که امام حسین(ع) بر آن بسیار تاکید داشتند.

کارشناس مسائل تاریخ تشیع اظهار داشت: «هيهات من الذله» در کلام امام حسین(ع) یعنی اینکه عزت  و عزتمندی یک شخص بالاترین نکته ای است که ایشان بر آن تاکید داشتند و هیچ فرد مسلمان مؤمن حاضر نیست عزتمندی خود را فدای مادیات، پست‌ها و مقام‌های دنیوی کند.

وی ادامه داد: یعنی اگر شخصی مؤمن و مسلمان باشد مهم‌ترین بحث برای او عزت است که حاضر نیست برای رسیدن به مطامع دنیوی و یا اینکه پست و مقام دنیوی عزت خود را خدشه دار کند.

حجت الاسلام افلاکیان با بیان اینکه عزت مهم‌ترین چیزی است که امام حسین(ع) روی آن تاکید داشتند، بیان کرد: روی این مساله قیام ایشان آغاز شد، زیر سؤال رفتن عزت انسان یعنی اینکه انسان از زیر حکومت الهی خارج شود و زیر بار حکومت شیاطین برود و این مساله باعث شد که امام حسین(ع) به خاطر همین موضوع قیام کردند.

کارشناس مسائل تاریخی تشیع تصریح کرد: شعار معروفی هست که می‌گویند سر  به دار می‌دهیم تن به ذلت نمی‌دهیم از این جمله هم می‌توان فهمید که عزت مهم‌ترین عاملی است که امام حسین(ع) برایش قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه  امروزه هر چه در مملکت داریم به خاطر حفظ بحث عزت است، تصریح کرد: یعنی اگر به پیشرفت رسیدیم و به خودکفایی در خیلی از جهات رسیده‌ایم این به خاطر حفظ عزتی است که کشور برای این مساله شهدای زیادی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.

حجت الاسلام افلاکیان افزود: بعد از بحث عزتمندی است که ما شاهد آسایش و آرامش هستیم که با تحقق این امر افراد به تحصیل خود می‌پردازند و درس می‌خوانند و در نظام جمهوری اسلامی به جایی می‌رسند.

کارشناس مسائل تاریخی تشیع اظهار داشت: ملتی که تحقیر شود و عزت خودش را از دست دهد و همیشه چشمش به قدرت‌های بزرگ‌تر باشد به هیچ جایی نمی‌رسد.

 وی در پایان گفت: به نظر من مهم‌ترین عامل برای تکامل افراد و انسان‌ها همین بحث عزتمندی است و امام حسین(ع) بهترین قدم‌ها را یعنی مهم‌ترین، بالاترین، اساسی‌ترین و بنیانی‌ترین بحث را در نهضتشان برای ما نشان و جلوی راه مسلمانان قرار دادند./875/ت302/ی

ارسال نظرات