۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۵۵۶۲۴
مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

کمک به مواکب حسینی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است

مشاور رسانه ای تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) کمک به مواکب حسینی و حضور در پیاده روی اربعین را سبب زنده کردن یاد و روح خدا پرستی در جامعه و از مصادیق بزرگداشت شعائر الهی خواند.
آستان مقدس حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب، مشاور رسانه ای تولیت آستان حضرت معصومه(س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه ۳۶ سوره انفال گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «كسانى كه كافر شدند و اموال خود را خرج مى كنند تا از راه خدا جلوگيرى به عمل آورند، پس زود است از دست بدهند آنها را و سپس حسرتى برايشان شود آنگاه شكست بخورند، و كسانى كه كافر شدند به سوى جهنم محشور مى شوند».

وی افزود: مصداق این آیه را می‌توان در کربلا و در رفتار سپاهیان یزید در مقابل امام حسین(ع) مشاهده کرد.

مشاوره رسانه ای تولیت آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در کربلا سپاهیان یزید و طاغوتیان با هر چیزی که در دست داشتند به امام حسین(ع) ضربه وارد کردند و کسی که شمشیر داشت با شمشیر به امام حسین(ع) ضربه زد، کسی که نیزه داشت نیزه به سوی ایشان پرتاب کرد و کسانی که هیچ چیز نداشتند با دامن های پر از سنگ حضرت امام حسین(ع) را مورد ضربات خود قرار دادند و به عبارت دیگر این افراد از اموال خود برای جلوگیری از راه خدا استفاده کردند.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: همانطور که در آیه قرآن در مورد سرنوشت این گروه مطرح شد سرانجام آنها نه تنها نتوانستند از راه خدا جلوگیری کنند بلکه به خاطر این ظلم در زمره جهنمیان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم در مقابل کافران به کسانی اشاره دارد که اموال خود را در راه خدا مصرف می‌کنند و رستگار می شوند، افزود: امام حسین(ع) و تمامی کسانی که در مسیر ایشان حرکت می‌کنند از جمله انسان‌های رستگار هستند.

مشاور رسانه ای تولیت آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه حضور در راهپیمایی اربعین و کمک به مواکب حسینی نیز خود با زنده کردن یاد و روح خدا پرستی در جامعه از مصداق‌های تعظیم شعائر الله و حرکت در مسیر حق و انفاق اموال در راه خدا و رسیدن به رستگاری است، یادآور شد: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی اربعین و کمک به موکب های حسینی از جمله موکب حضرت معصومه(س) می توانند به احیای شعائر الله و یاد و نام خدا در جامعه کمک کند./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات