۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۵۵۷۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

سیره امام حسین سازنده انسان و ترسیم‌کننده سبک زندگی اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: سیره امام حسین(ع) سازنده ابعاد مختلف شخصیتی و معنوی انسان و ترسیم‌کننده و آموزنده سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
حجت الاسلام خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد در دهه نخست محرم، از مردم، اعضا و مسؤولان هیأتهای مذهبی، وعاظ و سخنرانان و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برای برگزاری شایسته مراسم این دهه قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه در دهه نخست محرم امسال عزاداری‌های منسجم و کم آسیب در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: مصداق زحمات و فعالیتهای فعالان مذهبی در ایام عزاداری امام حسین(ع) آیه شریفه «وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب» است که خداوند در مورد آنها فرموده هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دلهای آنها است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: هیئات و تشکلهای مذهبی در کشوری که مهد فرهنگ تشیع و میعادگاه محبان اهل بیت (ع) است کارنامه‌ای پرافتخار با تجاربی ریشه‌دار و عمیق در تعظیم شعائر حسینی و به‌ویژه سنت شکوهمند عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارند.

وی اظهار کرد: بدون شک تلاشهای ارزشمند مسؤولان هیئات مذهبی، سخنرانان و مبلغان دینی، مداحان اهل بیت (ع) و کسانی که در همکاری با نهاد تبلیغات اسلامی از محتوای دقیق و مستند برای بیان صحیح و خالی از تحریف حادثه عاشورا استفاده  کرده و از این طریق یاری‌گر نهضت سرخ حسینی در ماه محرم امسال بودند، موجب مجد و عظمت هرچه بیشتر این فرهنگ انسان‌ساز شده‌اند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که در سالهای آتی و مناسبتهای پیش رو عزاداری‌های استان بیش از پیش صحیح و متناسب شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه سیمای آیات قرآن کریم شخصیت امام حسین(ع) را ترسیم کرده است، افزود: امام حسین(ع) چکیده نبوت و ریشه درخت امامت است که سیمای آیات قرآن کریم شخصیت این امام همام را ترسیم کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: شخصیت دینی، سیاسی و اجتماعی و ابعاد انسانی و اخلاقی امام حسین(ع) و سایر ائمه اطهار بعد از پیامبر اعظم(ع) به‌عنوان الگوی عینی جامعه اسلامی در میان دوست و دشمن مطرح است.

وی با اشاره به اینکه سیره آن حضرت سازنده انسان و ترسیم‌کننده سیستم ارزشهای اخلاقی است، ادامه داد: بعد از واقعه کربلا هم امام سجاد(ع) حکمتی برای ادامه راه امامت و ذخیره‌ای از واقعه کربلا بود.

حجت‌الاسلام خادمی با یادآوری نقش یاران باوفای امام حسین(ع) در واقعه کربلا، گفت: یاران امام حسین(ع) وفای به عهد را به‌درستی به نمایش گذاشته و در حقیقت آن را معنی کردند؛ از این‌رو اکنون همه ما وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای تداوم مکتب حسینی و ارزشهای الهی جریان عاشورا به کار گیریم.

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با دهه نخست ماه محرم برنامه‌ها و مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 370 هیأت مذهبی و هزار و 140 باب مسجد و حسینیه با همکاری بیش از هزار روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات