۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۵۵۸۱۰
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهید مطهری:

صلح امام حسن برکات فراوانی برای اسلام داشت

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شهید مطهری سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه صلح امام حسن برکات فراوانی برای اسلام داشت، گفت: اگر صلح امام حسن(ع) نبود، اثری از دین و واقعه کربلا هم نبود.
حجت الاسلام حبیب مولایی محرم بسیج پاکدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب مولایی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه شهید مطهری سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ ظهر امروز در حسینیه فاطمه الزهرا(س) ناحیه پاکدشت، گفت: در هیچ جای تاریخ مانند اصحاب امام حسین(ع) مشاهده نشده است.

وی افزود: معاویه هم مانند فرزندانش کافر بود، اما کفرش پنهانی بود و مخفیانه کفر می ورزید.

کارشناس علوم دینی با بیان اینکه صلح امام حسن برکات فراوانی برای اسلام داشت، ادامه داد: اگر صلح امام حسن(ع) نبود، اثری از بقای دین نبود و واقعه کربلا هم نبود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ائمه دیگر عاشورا را تکرار نکردند، تصریح کرد: شاید ایشان همان یک عاشورا را برای کرامات انسانی و بقای دین کافی دانستند، شاید هم ترخیص دادن و خواستند بشر بیش از این شرمنده اهل بیت نشود چرا که از دلایل سوگواری شیعیان برای امام حسین(ع) بستن آب بر روی ایشان و یارانش و دیگر مصائبی بود که بر آنان وارد شد و شاید هم اینطور بود که ائمه دیگر مانند سیدالشهدا(ع) یاران تنوری و باوفا نداشتند.

گفتنی است هیأت عاشقان ثارالله ناحیه پاکدشت در دهه دوم محرم به مدت 6 روز در حسینیه فاطمه الزهرا(س) پاکدشت اقامه عزا می کند./202/804/ب1

ارسال نظرات