۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۵۶۰۷۹

واکنش دادستان کل کشور به نامه برخی نمایندگان در حمایت از زندانیان سیاسی

دادستان کل کشور با اشاره به نامه اخیر شمار اندکی از نمایندگان به رییس قوه قضاییه مبنی بر تجدیدنظر در حکم نرگس محمدی، زندانی سیاسی، افزود: برای ما سنگین است که از مجلس ندایی بیرون می‌آید و مکاتبه‌هایی می‌شود که در راستای خواسته‌های دشمن است.
دادستان کل کشور - کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، امروز در کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی، با اشاره به نامه چند روز پیش شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس قوه قضاییه و درخواست آنها برای تجدیدنظر در حکم زندان نرگس محمدی، زندانی سیاسی، اظهار کرد: افراد مورد حمایت این نمایندگان پرونده‌هایی دارند که از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی با بیان این که این فتنه‌گران ضلع سوم مثلث شوم دشمنان نظام هستند، افزود: برای ما سنگین است که از مجلس شورای اسلامی ندایی بیرون آمده و مکاتبه‌هایی می‌شود که در راستای خواسته‌های دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پیش از آن که نامه‌ای نوشته و از کسی حمایت کنند، ابتدا پرونده آن افراد را بررسی کرده و در جریان امور قرار گیرند.

وی با اشاره به تشکیل مثلثی شوم علیه نظام اسلامی در پروژه نفوذ، گفت: ضلع نخست این مثلث شوم معاندان نظام و فریب‌خوردگان غربی در خارج از مرزها و ضلع دوم آن هم دست‌پرورده دشمنان خارجی در داخل کشور هستند که از بیرون خط می‌گیرند.

به گفته وی ضلع سوم این مثلث شوم مسؤولانی هستند که نادانسته و غیر عمد حرفی می‌زنند که از آن جبهه حمایت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: نامه اخیر عده‌ای اندک از نمایندگان هم در زمره همین حرکات ناآگاهانه است اما اگر آگاه به مسائل باشند، مصیبت اعظم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: شهادت برای شهید دروازه‌ای گشوده و او را به حیات جاودانه رهنمون می‌کند که درک این مقام از توان بشر خارج است؛ همچنان که حقیقت «عند ربهم یرزقون» و مقام شهید هم واقعاً خارج از فهم ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: شهید برای دیگران الگو بوده و به همین دلیل هم تأکید می‌شود پيام نهضت سیدالشهدا (ع) تحت لوای عزا و در خیمه مصیبت ترویج شود تا به یاد شهدا باشیم.

وی با اشاره به آیه شریفه «هُوَ الَّذي أَيَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنينَ»، ادامه داد: شهید با راهی که طی کرده، اثرگذاري مهمی دارد؛ زیرا این از جان گذشتن برای آرمان و هدف بزرگ و تثبیت عقاید الهی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: امنیت، اقتدار و عزت روزافزون، استقلال سیاسی، فرهنگی و نظامی و افتخارات نظام اسلامی مرهون رشادتها و ازخودگذشتگی شهدا است که در پرتو هدایتهای امام راحل و رهبری حکیم و لبیک با قول و فعل مجاهدان راه حق به دست آمده است./9314/پ202/ج

ارسال نظرات