۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۵۶۱۸۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

محصولات تراریخته و خسارت‌های غیرقابل جبران

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی استفاده از محصولات تراریخته را با تغذیه مطلوب و سالم در تضاد دانست و گفت: دین اسلام آیین مقدسی است که دستور العمل های فوق العاده ای در ارتباط با غذا دارد که مشابه آن در هیچ دینی قابل رؤیت نیست.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و پژوهشگر روان شناسی و تربیت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت تولید غذای پاک اظهار داشت: بهتر است به جای غذای پاک از عنوان پاکیزه استفاده کنیم که به معنای حلالیت باطنی است؛ دین اسلام آیین مقدسی است که دستور العمل های فوق العاده ای در ارتباط با غذا دارد که مشابه آن در هیچ دینی قابل رؤیت نیست.

دقت اسلام در خوردن و آشامیدن

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)  ادامه داد: آداب خوردن و آشامیدن در اسلام در هیچ دین دیگری به این دقت بیان نشده است؛ این که چه غذایی بخوریم، چه زمانی بخوریم و به چه اندازه بخوریم تا بهره برداری بیشتر و بهتری از غذا داشته باشیم در اسلام دقیق گفته شده و راه سلامت را نشان داده است.

وی با بیان این که دین اسلام بر روی تغذیه حلال در کنار سالم بودن ذاتی آن تأکید زیادی دارد، عنوان کرد: ما غذاهایی که برای سلامتی مان ضرر دارد و یا حتی شک داریم که برای بدن مان مضر است یا نه، نباید مصرف کنیم، چراکه هرچند انسان مالک بدن خود است ولی حق ضرر رساندن به خود را ندارد؛ اما از همه این ها مهمتر تأکیدی است که اسلام بر روی لقمه حلال و طیب دارد که روایات زیادی نیز در این باره داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی افزود: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند «هیچ کاری نزد خدا با ارزش تر از کسب روزی حلال نیست» و یا در روایات متعدد دیگری نیز با این مضمون داریم که هر فردی که برای کسب روزی حلال برای خانواده خود تلاش کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند؛ امام باقر(ع) نیز فرمود «عبادت خدا هفتاد جزء دارد که با فضیلت ترین آنها کسب روزی حلال است».

چرا قوانین ظالمانه تصویب می شود

وی یکی از مصادیق مخالف کسب روزی حلال را حقوق های نجومی دانست و تأکید کرد: کسانی که به دنبال حقوق های میلیونی هستند باید بدانند دنیا همیشه روی یک پاشنه نمی گردد؛ باید از این افراد سؤال کنیم شما با چه اجازه ای به خودتان این حق را می دهید که این مقدار پول از بیت المال برداشت کنید و بدتر این که این افراد می گویند ما بر اساس قانون این حقوق ها را دریافت می کردیم که باید تحقیق کرد چرا و چه کسانی این قوانین ظالمانه را تصویب می کنند؟ و شاید خود تصویب کنندگان نیز از این قوانین سود می برند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)  ادامه داد: این گونه حقوق هایی که رنگ و بوی حرام دارد نه تنها خود انسان بلکه فرزندان و نسل های آینده را نیز از بین می برد؛ شما ببینید سعد بن ابی وقاص انسان کوچکی نبود، همه او را به سردار قادسیه می شناختند اما همین فرد از هر راهی که توانست ثروت اندوزی کرد و کار را به جایی رساند که فرزند او یعنی عمر سعد که روزی همبازی سیدالشهدا(ع) است، با افتخار به جنگ با ایشان برمی خیزد و ایشان را به شهادت می رساند و از این نمونه ها در تاریخ زیاد داریم.

وی در ادامه با اشاره به مطرح شدن موضوع واردات محصولات تراریخته ابراز داشت: این که ما روی بذر یک محصول کاری کنیم تا چند برابر ثمر بدهد همانند کاری است که چند سالی است روی مرغ ها صورت می گیرد و یک جوجه در عرض دو ماه چند کیلوگرم وزن می گیرد در حالی که در حالت عادی نزدیک به دو سال زمان نیاز داشت؛ به هرحال واردات این محصولات اصلا به صلاح مردم نیست چراکه بافت های سلولی انسان را از بین می برد و حتی شنیده ایم استفاده برخی محصولات غذایی دستکاری شده، در دراز مدت باعث عقیم شدن انسان نیز می شود./1330/ت302/س

ارسال نظرات