۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۵۶۲۲۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

مصادره به مطلوب از مظلومیتهای بزرگ دفاع مقدس است

محمدپور مصادره به مطلوب را از مظلومیتهای بزرگ دفاع مقدس خواند و گفت: قدرت کلام توان تسخیر موقعیت های عظیم دفاع مقدس را ندارد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع نویسندگان برتر کتب دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ اتفاق عظیم بود که در یک مقطع تاریخی صورت گرفت، اظهار داشت: جنگ در گنار دیگر اتفاقات تاریخی است که کشور و مردم این سرزمین با آن روبه رو شدند.

وی با اشاره به گستره عظیم و عمیق اتفاقات دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: اگر همه قلم ها به کار گرفته شوند و دریاها مرکب شوند و همه انسانها نویسنده در این امر شوند نخواهند توانست حتی گوشه ای از حقیقت و عمق اتفاقات دوران دفاع مقدس را بنویسند، بگویند و تبیین کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جنگ از نزدیک بسیاری از صحنه ها را مشاهده کردیم، ادامه داد: حقیقت زبان و قلم توانایی ابراز این صحنه های عظیم را ندارند، بعضی اوقات بیان این حوادث مماثل با حوادث بی روح اتفاق افتاده در جهان نمایان خواهد شد که این کار دشوار انتقال حقیقت صحنه های دفاع مقدس است.

وی جنگ را یک افتخار آفرینی بزرگ خواند و افزود: در تک تک مقاطع و صحنه های جنگ مظلومیت و افتخار موج می زند، ارزش مداری گویا ملازم با مظلومیت است و نوعی گرایش به یکدیگر دارند، اما امروز جنگ و دفاع مقدس با مظلومیت دیگری مواجه است.

محمدپور با بیان اینکه بر اثر غفلت ها و کم توجهی ها، تحریف ها و رویکردهای بدی که شکل گرفت خیلی از کسانی که هستند و در قید حیات هستند نیز مورد غفلت و مغضوب واقع شدند، برخی ها به خاطر زاویه با برخی سلایق مورد غفلت قرار گرفتند و تجربیات و گفته ها را کم توجهی احاطه کرد.

وی با بیان اینکه به لحاظ نبود نیروی انسانی فرصت ها را می سوزانیم و سرمایه ها را از دست می دهیم و این اتفاق بد در حال وقوع است، سرمایه های ما در حال از میان رفتن است، اگر این مسائل تحت شعاع برخی رویکرد های اجباری قرار بگیرند اتفاقات بدی خواهد افتاد و مطابق میل حذف و اضافه خواهد شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مصادره به مطلوب را از مظلومیتهای بزرگ دفاع مقدس خواند و ادامه داد: حقیقت آن است که در دوران جنگ کار حسینی اتفاق افتاد و کار زینبی آن این است که راویان و تجربه کنندگان را وادار  کنیم و پای کار آوریم.

وی جنگ را اوج یک کار انسانی دانست و ادامه داد: اگر صدها سال هم گفته و نوشته شود کم است، قدرت کلام توان تسخیر موقعیت های عظیم دفاع مقدس را ندارد، باید پای کار آمد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز آمادگی خود را بر ای حمایت و همکاری در این زمینه را در حد توان اعلام می کند./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات