۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۵۶۲۸۵
آیت الله مکارم شیرازی:

غرب به دلیل منافع سیاسی ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که دشمنان بر ضد جمهوری اسلامی تبلیغ و ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کنند، گفت: آنها منافع سیاسی خود را در این مسأله می بینند درحالی که ما طرفدار صلح بوده و هستیم.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رییس دهکده جهانی صلح قبرس و علی شاکری نماینده جمهوری اسلامی ایران در دهکده جهانی صلح به همراه دو نفر از نمایندگان این دهکده عصر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با بیان این که شما در این دهکده هدف مبارکی را دنبال می کنید که جای تقدیر دارد، اظهار داشت: مهم ترین مسأله برای مردم در دنیا امروز صلح است، زیرا هر مشکلی که در جهان به وجود می آید به خاطر جنگ، نزاع، تخریب و خون ریزی است.

وی ادامه داد: اگر در دنیا صلح حاکم باشد این مقدار سرمایه ای که برای خرید جنگ افزارها مصرف می شود برای عمران و آبادی دنیا استفاده می شود، بنابراین نه تنها مسلمان ها بلکه هر عاقلی در دنیا باید طرفدار صلح باشد و مخصوصا در اسلام این مسأله اهمیت زیادی به صلح و صفا و آشتی داده شده که اتفاقا پیام و دستور قرآن هم همین است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در دنیا کسانی هستند که از جنگ استفاده اقتصادی می کنند، ابراز داشت: همین افراد و کشورها هستند که به اختلافات دامن می زنند و افرادی مثل ما که طرفدار صلح هستیم را به طرفداری جنگ متهم می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از دستورات اسلام این است که هرفردی در هرجای دنیا هرچند مسلمان نباشد و کمک بخواهد بر ما واجب است که او را کمک کنیم؛ ما با تکفیری ها که طرفدار جنگ و خونریزی و تخریب هستند مخالفت می کنیم و به همین خاطر دو کنگره بزرگ تشکیل دادیم و از 80 کشور دنیا دعوت کردیم تا چهره واقعی آنها را نشان دهیم و گفتیم اسلام دین محبت، مهربانی و صمیمیت است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که دشمنان بر ضد جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند و ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کنند، خاطرنشان کرد: آنها منافع سیاسی خود را در این مسأله می بینند در حالی که تمام حرف های آنها دروغ است؛ وقتی کسی به کشور ما می آید و می بیند همه صاحبان ادیان و مذاهب با صلح و دوستی در کنار هم زندگی می کنند و نماینده هایی در مجلس شورای اسلامی دارند کذب سخنان دشمنان بیشتر مشخص می شود.

وی در پایان تصریح کرد: ما طرفدار صلح بوده، هستیم و خواهیم بود و هرکس سخن از صلح بزند، ما دست دوستی به سوی او دراز می کنیم و در این مسأله شک و تردیدی هم نداریم و به همین دلیل شما را که در جهت صلح و دوستی گام بر می دارید دوست خود می دانیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات