۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۵۶۳۹۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولیت در نظام اسلامی امانتی برای خدمت به مردم است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیران در صورتی مشروع هستند که با پایبندی به ولایت و ارزش ها همه تلاش خود را برای خدمت بیشتر به کار گیرند و صادقانه خدمت کنند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه شورای اداری قائمشهر به رسالت مدیران در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: یک مدیر باید همه توان خود را تنها در جهت جلب رضایت مردم و خدمت به آنها به کار گیرد.

وی با بیان این که مدیری که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می کند نباید جز رفع معضلات و مشکلات مردم در مسیر دیگری گام بردارد، افزود: مدیران بدانند که خدمت به مردم بزرگترین توفیقی است که در طول دوران مدیریت نصیب آنها شده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که فرصت خدمتگزاری محدود است و نباید سبک شمرده شود، خاطرنشان کرد: اگر این فرصت ها به آسانی از بین برود دیگر فرصت بازگشتی وجود ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از وظایف مهم اصلی کارگزاران حکومت اسلامی این است که نگاه انسانی و برابر به ارباب رجوع داشته باشند، گفت: وظیفه مدیران و کارکنان اجرایی در نظام اسلامی اینکه بدون منت به مردم از هر دین و آیینی خدمت کنند.

وی افزود: در نظام اسلامی باید نسبت به مقام انسانی و حفظ شأن انسان ها احترام قائل شد و چنانچه کسی برای کاری به ادارات دولتی مراجعه کرد باید با نهایت احترام و اخلاق با وی رفتار شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تبیین نگاه امام علی(ع) به کارگزاران حکومت اسلامی در نهج البلاغه، گفت: از دیدگاه پیشوای نخست شیعیان جهان یکی از وظایف مهم اصلی کارگزاران حکومت اسلامی این است که نگاه انسانی و برابر به ارباب رجوع داشته باشند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این‌که منزلت و احترام به ارباب رجوع باید همواره حفظ شود، تأکید کرد: مدیران و کارکنان نیز وظیفه دارند که در ایفای حقوق مردم بدون هیچ گونه ملاحظه و با رعایت قانون و مقررات رفتار کنند.

وی با بیان این‌که مدیران هیچ وقت حق ندارند برای گریز از قانون و مقررات دنبال راهکار و دور زدن مقررات بروند، یادآور شد: مدیران و کارکنانی که اینگونه عمل کنند مرتکب خیانت شده و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خدمت به خلق را  بهترین عبادت‌ها عنوان کرد و گفت: مسؤولان باید در مقابل  مسؤولیتی که بر گردن آن‌ها نهاده شده  پاسخگو باشند و شکر گذاری این مسؤولیت‌ها با خدمت به خلق است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی حفظ مردم، کالبد نظام و خدمت به مردم وظیفه همه مدیران است، افزود: ملت ایران اسلامی شایسته بهترین خدمات هستند به همین دلیل ضرورت دارد مدیران از همه ظرفیت ها در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

امام جمعه قائمشهر مسؤولیت ها را امانتی برای خدمت به اسلام، انقلاب و مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مسؤولیت هایی که بر عهده می گیریم تنها باید به دنبال خدمت و خیرخواهی باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود: مدیران در صورتی مشروع هستند که با پایبندی به ولایت و ارزش ها همه تلاش خود را برای خدمت بیشتر به کار گیرند و صادقانه خدمت کنند.

وی افزود: مسؤولان وظیفه دارند حافظ بیت المال باشند زیرا مردم به دقت ناظر اعمال و رفتار آنها هستند و در مورد آن قضاوت می کنند و اگر رفتار یک مسؤول صحیح نباشد موجب بی اعتمادی عمومی به نظام می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مدیرانی که در عرصه خدمت توفیق یافته‌اند پاداش الهی برای آنها نوشته خواهد شد، اظهار داشت: این بهترین پاداشی است که می‌توانند در ازای عمل خالصانه‌شان دریافت کنند چرا که اگر انسان با هواهای نفسانی مبارزه نکند نمی‌تواند به مؤفقیت دست یابد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن مسأله اقتصاد مقاومتی در کشور به عملکرد دولت در تحقق این سیاست ها اشاره کرد و گفت: تحرک دولت در اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی منافع برخی ها را در کشور به خطر می اندازد، افزود: به همین دلیل این افراد تلاش می کنند تا موضوع اقتصاد مقاومتی به طور کامل در بخش های مختلف کشور نهادینه نشود.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی بستر قطع وابستگی های کشور در حوزه های مختلف به غرب را فراهم می کند، بیان داشت: باید عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت افزایش تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گام برداریم تا دیگر وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که واردات بی رویه سم مهلکی برای اقتصاد است، تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم بسیاری از کالاهایی که ظرفیت تولید آن در داخل وجود دارد وارد کشور می شود و این به معنای خیانت به تولیدکننده های داخلی است.

وی تنها راه قطع وابستگی کشور به غربی ها را تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: برای رونق تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاها باید قانون مناسب‌تری داشته باشیم و همه این‌ها بر عهده مجلس و نمایندگان ملت است.

امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان تنها راه گشایش اقتصاد داخلی بدانیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر مبنای نگاهی علمی و عملیاتی این راهکار را برای تحقق اقتصاد موفق که نخستین دستاورد آن افزایش سطح رفاه زندگی ملت شریف است ارائه کرده اند./950/202/ب2

ارسال نظرات