۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۵۶۵۶۶
تولیت آستان قدس رضوی:

بصیرت و آگاهی جهان اسلام به برکت خون شهدای مدافع حرم است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه اگر هر انسان مؤمن و ولایت مداری که دغدغه‌اش، دغدغه ولی خدا شد پای ارزش‌ها و دینش می‌ایستد، گفت: اگر دلاوری‌ و رشادت‌های لشکر فاطمیون در دفاع از مرزهای دینی و اسلامی نبود اکنون باید در شهرهای تهران و مشهد به مبارزه با داعش می پرداختیم.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جمع عزاداران مدافعان حرم که ساعاتی پیش در محل سالن شهدای ورزشی مدافعین حرم منطقه گلشهر مشهد برگزار شد، گفت: آنچه بیش از همه چیز در بین بشریت نماد و نمود دارد دغدغه دین، ارزش های دینی و رساندن پیام های عاشورای حسینی به بشریت است.

وی با بیان اینکه نعمت هایی که خداوند متعال به بندگان عنایت فرموده و وظیفه بندگان حمد و سپاس و شکر گزار درگاه حق است، ادامه داد: کسانی که حمد و سپاس خداوند را نمی کنند و کفران نعمت می ورزند از بحث خارج هستند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اینکه ما بندگان غرق در نعمت های پروردگار هستیم و اگر خواسته باشیم نعمت های خداوند را بشناسیم و بشماریم نعمت های الهی قابل شمارش نیستند، اظهار داشت: اگر انسان روحیه حمد و سپاس را در تمامی نعمت ها و همه چیزهایی که در ظاهر نقمت و در باطن نعمت هستند بداند، این روحیه یک انسان شکرگزار حق است.

وی با بیان اینکه اگر انسان مبتلی به ابتلا شد ولی خداوند است، ادامه داد: از آدم ابوالبشر تا پیامبر خاتم و معصومین علیهم‌السلام همگی به ابتلائات و آزمایش‌های گوناگون و گاه طاقت‌فرسا مبتلا شده‌اند، تا‌جایی‌که وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) فرمودند هیچ پیغمبری مثل من اذیت نشد؛ همچنین امیرالمومنین(ع) و حضرت صدیقه طاهره‌(س).

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با اشاره به اینکه شرایط سختی که پیامبر اسلام در زمان جنگ احزاب داشت و هدف دشمن این بود که دین اسلام را از بین ببرد، گفت: پیامبر گرامی اسلام در آن زمان حاکمیت مدینه النبی را حفظ کردند و در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

وی در ادامه هدف از آفرینش انسان را با توجه به آیه «الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَکُمْ أَيُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزيزُ الْغَفُورُ» را ابتلاء دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت علی (ع) در مقابل قاسطین، مارقین و ناکثین در جهت حفظ دین ایستادگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه رمز موفقیت برای انسان سالک الی الله ایستادگی در مسیر حق است، ابراز داشت: امروز اگر کسی مبتلا به ابتلاء شد ولی خداوند است.

وی با بیان اینکه اگر انسان دغدغه اش حفظ دین، امر به معروف و نهی از منکر باشد، این دغدغه ولی خداوند است، ادامه داد: دغدغه ولی خداوند عبودیت و دعوت مردم به بندگی است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اینکه اگر هر انسان مومن و ولایت مداری دغدغه‌اش، دغدغه ولی خدا شد پای ارزش‌ها و دینش می‌ایستد؛ تاکید کرد: اگر دلاوری‌ و رشادت‌های لشکر فاطمیون در دفاع از مرزهای دینی و اسلامی نبود اکنون باید در شهرهای تهران و مشهد به مبارزه با داعش می پرداختیم.

وی طراح جریان تکفیری را صهیونیست و آمریکا دانست و ابراز داشت: استکبار با ایجاد چنین گروه هایی در تلاش است که با شکستن هیأت و لشکرهای اسلامی و ایجاد فتنه در درون جامعه اسلامی و با نام اسلام به مقابله با اسلام برخیزد که به برکت انقلاب اسلامی جامعه اسلامی بیدار شده است و دل در مبارزه با استکبار و جنایات رژیم صهیونیستی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با استفاده از جهل عده‌ای، به جنگ با دین آمده‌اند و جامعه اسلامی در تلاش است با بالا بردن آگاهی و بصیرت سبب بیداری آنها از خواب جهل و گمراهی شود، ادامه داد: امروز به برکت دعای ندبه ها، کمیل، بصیرت افرینی رهبر معظم انقلاب و به برکت خون شهیدان از جامعه جهل زدایی شده و این بصیرت نیز به جوامع دیگر راه یافته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه خون شهیدی که از اشتغال، دارایی و زن و فرزند خود می‌گذرد بی اثر نیست، اظهار داشت: امروز به برکت خون شهیدان و شهدای مدافع حرم روز به روز به بصیرت و آگاهی جهان اسلام افزوده می‌شود.

خاطر نشان می شود،  قرائت دعای ندبه از سوی مداح اهل بیت حاج مهدی منصوری، نوحه‌خوانی حاج مهدی رسولی و شعر خوانی شاعر دفاع مقدس  و تشییع پیکر شهید محسن خاوری از جمله برنامه های این اجتماع عظیم بود که برگزار شد./201/859/ب1

ارسال نظرات