۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۶۶۹۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

جنایات امروز خاورمیانه بخشی از حقوق بشر دروغین آمریکایی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنایت هایی که امروز در خاورمیانه در حال رخ دادن است، بخشی از حقوق بشر دروغین آمریکایی است، گفت: آمریکایی ها حقوق بشری را می پذیرند که تأمین کننده منافع استکباری آنها باشد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  با تأكيد بر اين‌كه حقوق بشر در اسلام مبتني بر تفكر توحيدي است و اين امر حقوق بشر اسلامي را از حقوق بشر غربي متمايز كرده، گفت: اسلام حقوق بشر را لازمه كرامت انسان مي‌داند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ادعاي استکبار غرب که بيرق دفاع از حقوق بشر را به دست گرفته تنها شعاري بيش نيست و هدف آنها فريب بين المللي است، افزود: اين مدعيان حقوق بشر با شعارهاي فريبکارانه خود تنها به دنبال ژست هاي سياسي هستند.

وی با اشاره به مشخص و روشن بودن مسأله حقوق بشر در عرصه بين الملل و لزوم رعايت حقوق انسان ها با هر نژاد و رنگي، خاطرنشان کرد: امروز در غرب شاهد عکس العمل هايي هستيم که با ادعاهای آنها در مورد حقوق بشر در تضاد قرار دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به ترويج تقابل با دين به ویژه دين مبين اسلام در غرب، اظهار داشت: آنان از گسترش اسلام در هراس هستند و امروز حتي در محاکم عمومي کشورهاي مدعي دفاع از حقوق بشر امنيت وجود ندارد و يک زن بي دفاع تنها به جرم حجاب و پوشش اسلامي خود مورد تهاجم قرار مي گيرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نسل‌كشي مسلمانان در يمن، اظهار داشت: يكي از اهداف شوم دشمنان اين است كه بين شيعه و سني تفرقه ايجاد كنند تا با اين كار بتوانند بسياري از نقشه‌هاي خود را اجرايي كنند.

وی با بيان اين‌كه سازمان ملل سكوت كرده و در برابر اين جنايات بي‌تفاوت است، خاطرنشان کرد: سازمان ملل و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي در برابر جناياتي كه در كشور‌هاي اسلامي اتفاق مي‌افتد سكوت كرده‌اند و گويا چيزي را نمي‌بينند و نمي‌شوند.

حجت الاسلام صادقی سازمان ملل را مدافع منافع کشورهای غربی دانست و تصريح كرد: اگر در آمريكا كوچك‌ترين اتفاقي بيافتد، مجامع بين‌المللي فرياد دفاع از حقوق بشر را سر مي‌دهند چرا كه آنها تنها غربي‌ها را بشر مي‌دانند و‌ دفاع از حقوق بشر شامل شرقي‌ها نمي‌شود.

وی گفت:‌ جناياتي كه در يمن اتفاق افتاده دل هر مسلماني را به درد مي‌آورد و همه به ويژه مسلمانان وظيفه دارند تا از اين مردم مظلوم دفاع كرده و در حد توان خود براي نجات آنها گام بردارند و اين جنايات وحشيانه را محكوم كنند.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌كه اصولي كه امروزه اركان حقوق بشر و كرامت انساني را تشكيل مي‌دهند، از قبيل آزادي، برابري، برادري، صلح و امنيت، جزء اصول اساسي اسلام به شمار مي‌آيند، اظهار داشت: اسلام هرگونه تبعيض ناشي از تفاوت رنگ‌ها، زبان‌ها و نژادها را نفي مي‌كند؛ در دين مقدس اسلام همه انسان‌ها در رسيدن به قرب الهي و سعادت مساوي‌اند و حقوق اجتماعي يكساني دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ارزش‌هاي اخلاقي و حمايت از كرامت انساني در فرهنگ و سنت ديني ريشه دارد و پيامبران و پيشوايان ديني براي دفاع از حقوق اساسي و كرامت انسان بوده و اديان الهي اين حقوق را ناشي از اراده الهي و لازمه كرامت انساني مي‌دانند.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين‌كه در روزگار معاصر بيش از هر زمان ديگر نسبت ميان دين با عرصه‌هاي مختلف حيات بشري چالش و پرسش وجود دارد، بیان داشت: در مواجهه نوين دين‌داري با پرسش‌ها و چالش‌ها، آنچه سهم گسترده و مهمي را به خود اختصاص داده‌ است، نسبت ميان دين و دنيا به عنوان قطعه‌اي از ديرينه‌ترين دغدغه‌هاي بشر است.

استاد حوزه علمیه مازندران به اهميت حقوق انسان در اسلام اشاره كرد و متذکر شد: آموزه‌ها و تعاليم اسلام تمامي عرصه‌هاي مناسبات انساني را درنورديده و اندك چيزي را در اين باره فروگزار نكرده است؛ احكام اقتصادي و مناسبات مالي، حقوق جزا، دستورات قضايي، تعيين خطوط اساسي سياست خارجي و داخلي و تعيين دايره آزادي‌هاي انسان كه براي هر يك تعريف خاص داشته را بيان کرده است.

وی با بيان اين‌كه دين و فقه ديني، بنيان‌گذار قواعد و موازين حقوق بشردوستانه است كه همان نگاه ديني و فقهي كه مبتني بر اصولي چند در قرآن و سنت و دريافت‌هاي فقيهان و عالمان در طول تاريخ ديانت و فقاهت بوده است، خاطرنشان كرد: اصل حرمت و كرامت بشري، اصل عدالت، برابري و نفي تعيين در قبال رفتار ظالمان صلح و هم زيستي مسالمت‌آميز، ‌تقوا، احسان و حرمت جان بشر در اسلام به عنوان حقوق انسان بسيار مورد تاكيد قرار گرفته است.

حجت الاسلام صادقی با تأكيد بر اين كه حقوق بشر در اسلام مبتني بر تفكر توحيدي است و اين امر حقوق بشر اسلامي را از حقوق بشر غربي متمايز كرده است، افزود: اسلام حقوق بشر را لازمه كرامت انسان مي‌داند، زيرا در انديشه ديني انسان جانشين خداوند در زمين معرفي شده و از اين منظر سزاوار تكريم است.

استاد حوزه علمیه مازندران حفظ كرامت براي همه انسان‌ها را ضروري و لازم دانست و ادامه داد: اين امر براي مسلمانان ضروري‌ترين حق و لازم‌ترين وظيفه و تكليف است، زيرا انساني كه براي خود كرامت و عزت قائل است و خود را كريم مي‌داند، پيوسته مي‌كوشد تا آيينه دل خود را از زنگارهاي رذايل بزدايد و به آرايه‌هاي فضايل بيارايد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که آمریکایی ها با شعار دروغین دفاع از حقوق بشر در همه کشورها مداخله می کند، گفت: این در حالی است که موضوع حقوق بشر در کشور مدعی دفاع از حقوق انسان ها رعایت نمی شود و هر 28 ساعت یک سیاهپوست کشته می‌شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنایت هایی که امروز در خاورمیانه در حال رخ دادن است بخشی از حقوق بشر دروغین آمریکایی است، تصریح کرد: آمریکایی ها حقوق بشری را می پذیرند که تأمین کننده منافع استکباری آنها باشد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر حفظ کرامت انسانی ادامه داد: امروزه یکی از ابزارهای فریب مستکبران استفاده از کلمه حقوق بشر است که برای دستیابی به خواسته های خودشان بکار برده می شود و منافع آن تنها برای استکبار و ایادی کفر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حقوق بشر آمریکایی در خدمت سیاست های صهیونیست ها است، گفت: کشتار مردم بی گناه فلسطین، یمن، عراق و سوریه نیز بخشی از همان شعار همیشگی آمریکایی ها در دفاع از حقوق و کرامت انسانی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بیان داشت: آمریکا با دروغ گویی و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود حقوق بشریت را از بین برده است و دروغ های حاکمان غربی سبب شد که صدای رسوایی شان به گوش دنیا برسد./950/302/ب2

ارسال نظرات