۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۵۶۷۲۲
مسؤول نهاد رهبری در پردیس ابوریحان تهران:

برچیدن کامل فتنه از ویژگی‌های جهاد کبیر است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه پردیس ابوریحان دانشگاه تهران با اشاره به آیات قرآن، دانستن هدف از جنگ را از راه های ایجاد انگیزه برای جهاد کردن خواند و گفت: باید جنگید تا ریشه فتنه، برچیده شود و این همان جهاد کبیر است.
حجت الاسلام مهدی هدایتی پاکدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی هدایتی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه پردیس ابوریحان دانشگاه تهران ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) با اشاره به آیات قرآن، راه های ایجاد انگیزه برای تربیت جهادگران را بر شمرد و افزود: ضمن تشویق جهادگران، آیاتی برای انذار و نکوهش کسانی که میل به جهاد ندارند نازل شده است.

وی تحریک غریزه انتقام جویی را از شیوه های ایجاد انگیزه برای جهادگران مطرح کرد و افزود: در قرآن آمده است "بکشید، آنها که شما را می کشند"، که این آیات برای تقویت حس انتقام جویی است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به سروده های صادق آهنگران در دوران دفاع مقدس، تحریک عواطف انسان را جزء دیگری از روش های تربیت جهادگران دانست و ادامه داد: این تحریک زمانی با ارزش است که مدیریت شده باشد.

وی اضافه کرد: تعقد و احساس اگر گرفته شود، جنگ به انحراف کشیده می شود، احساس هم به تنهایی بدون تعقل موجب انحراف می شود.

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، دانستن هدف از جنگ را از دیگر راه های ایجاد انگیزه خواند و تصریح کرد: باید جنگید تا ریشه فتنه، برچیده شود و این همان جهاد کبیر است.

وی همچنین جهادگران را مجرای تحقق اراده الهی توصیف کرد و گفت: در قرآن خطاب به جهادگران آمده است "شما دشمن را نکشتید، خدا کشته است".

مسؤول نهاد رهبری در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران با گلایه از مایه گذاشتن از نام امام حسین(ع) در بحث مذاکرات، تاکید کرد: مگر این مذاکرات چقدر ارزش دارد که بخواهیم مذاکرات را به نام امام حسین(ع) ربط دهیم.

وی در پایان افزود: باید تحلیل واقعه عاشورا را به دست خود اهل بیت بسپاریم و گرنه هرکس به نفع خود بهره برداری می کند./202/804/ب1

ارسال نظرات