۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰
کد خبر: ۴۵۶۸۳۱
رییس مرکز هنری دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد؛

ارسال 50 مقاله و 400 اثر تجسمی به همایش کتاب آرایی دینی

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی فرهنگ مطالعه را لازمه بالندگی جامعه دانست و گفت: کتاب و کتابخوانی عنصر تمدن ساز است؛ حوزه کتاب آرایی می تواند نقش ترغیب و دعوت کنندگی داشته باشد.
محمد حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شنبه در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری همایش کتاب آرایی دینی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت: انگیزه نخست این بود که در جامعه مشاهده می شد فرهنگ مطالعه با توجه به توسعه رسانه ها و آسان طلبی که به همراه آورده مورد تهدید قرار گرفته است.

وی فرهنگ مطالعه را لازمه بالندگی جامعه دانست  و افزود: کتاب و کتابخوانی عنصر تمدن ساز است، حتی کسانی که جوانان را ما را ترغیب می کنند که به سمت کتاب نروند خودشان افراد کتابخوانی هستند.

حسنی با بیان این که حوزه کتاب آرایی می تواند نقش ترغیب و دعوت کنندگی داشته باشد، اظهار داشت: این مسأله به شدت مؤثر است، پژوهش ها نشان داده بیشتر کسانی که نمی دانند دقیقا چه چیزی می خواهند مطالعه کنند به نخستین چیزی که جذب می شوند طرح جلد است.

وی ادامه داد: پس از این ترغیب تورقی کردند کتاب را برای مطالعه تهیه کردند از این رو توجه به این موضوع بسیار مؤثر است، از طرفی کتاب آرایی دیرپا ترین هنر دینی بوده است، از ابتدای ظهور اسلام مسأله خوشنویسی قرآن کریم مطرح شده است.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان این که پیش از مطرح شدن موضوع رایانه و چاپ خوشنویسی بسیار دراز دامن و مؤثر بوده است، ابراز داشت: شیعه بیشتر در این زمینه مؤثر بوده و فعالیت می کرده است.

وی عنوان کرد: اگر یک جا باشد که ترکیب هنر و دین و قرابت آن ها با یکدیگر بدانیم حوزه کتاب آرایی است، ضرورت روز در کنار قدمت فرهنگی و تمدنی سبب شد که به این ضرورت برسیم و این همایش را برگزار کنیم.

حسنی درباره همایش کتاب آرایی دینی توضیح داد: خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است، در حوزه های نظری و پژوهشی نزدیک 50 مقاله رسیده است اما در حوزه تجسمی حدود 400 اثر دریافت شده و ان شاءالله تا هزار اثر خواهد رسید، در همایش حضور اساتید را هم خواهیم داشت و نمایشگاه های گوناگونی در کنار آن دایر می شود.

وی اضافه کرد: مخاطب اصلی این همایش ناشران، طراحان جلد، مؤلفان و نویسندگان هستند که به صورت تخصصی برگزار می شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات