۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۵۶۸۷۹
امام جمعه رفسنجان:

دشمن با استفاده از فضای مجازی درصدد ضربه زدن به نسل جوان است

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه امروزه دشمنان با استفاده از فضاهای مجازی به دنبال سوء استفاده از جوانان و نوجوانان ایران اسلامی هستند تا آنان را به انحراف بکشانند، گفت: بنابراین در این راستا نقش روحانیت و طلاب در جامعه می تواند اثر گذار باشد.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه در جامعه فضای مجازی ایجاد شده است؛ بنابراین می طلبد روحانیت و طلاب در این راستا همت مضاعفی از خود نشان دهند.

وی بیان کرد: ایجاد فضای مجازی در جامعه از یک طرف فرصت و از طرفی تهدیدی برای نسل جوان امروزی ما است و گاهی در فضای مجازی به دروغ تهمت‌های زیادی نسبت به اشخاص زده می‌شود، بنابراین باید برخورد قاطعانه با این گونه افراد که شایعه سازی می کنند؛ صورت گیرد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان با هماهنگی ستاد نماز جمعه و طلاب گروه های مختلفی شکل گرفته که پیامهای اخلاقی، کلیدی و اساسی  را در اختیار قشرهای مختلف قرار می دهند تا مورد هجوم هجمه های دشمن قرار نگیرند.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه جوانان ما ممکن است دچار غفلت شوند که باید در تمام زمینه ‌ها هدایت و روشنگری شوند، ادامه داد: امروز دشمنان با استفاده از فضاهای مجازی به دنبال سوء استفاده از جوانان و نوجوانان ایران اسلامی هستند تا آنان را به انحراف بکشانند، بنابراین در این راستا نقش روحانیت و طلاب در جامعه می تواند اثر گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی می طلبد روحانیت، حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، در مورد فضای مجازی و خطراتی که می تواند نسل جوان را گمراه و به بیراهه بکشاند تلاش کنند؛ تا با آگاه سازی جوانان، این نسل را از آسیب های اخلاقی و رفتاری دور کنند.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: متاسفانه امروزه آسیب هایی در زمینه فضای مجازی گریبانگیر خانواده ها شده و در همین راستا شاهد افزایش آمار فروپاشی خانواده ها، طلاق و روابط ناهنجاری اجتماعی هستیم.

حجت الاسلام رمضانی پور در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فرمایشات رهبر انقلاب درباره فضای مجازی بیاناتی ارائه دادند مبنی بر اینکه بارها گفتیم که فضای مجازی هم فرصت هم تهدید است؛ اما می توان تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم و جولانگاه فساد نباشد.

وی تأکید کرد: سخنان و دستورات ولی امر مسلمین اهمیت و جایگاه روحانیت را در مورد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشخص کرده است و معظم له اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی می دانند و عرصه فرهنگ که این فضاها زیر مجموعه این عرصه است را عرصه جهاد می دانند.

امام جمعه رفسنجان در پایان اضافه کرد: خانواده ها نیز در این راستا باید متوجه نقش خطیر و مهم خود باشند و فرزندان خود را از خطرات احتمالی فضای مجازی آگاه کنند./302/9709/ب1

ارسال نظرات