۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۵۷۳۱۱
رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد:

احساس نیاز به مسائل معنوی در جامعه نهادینه شود

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد با اشاره به گسترش هجمه های فرهنگی در جبهه جنگ نرم، گفت: این هجمه ها آسیبهای اجتماعی فراوانی در نسل جوان به دنبال دارند و برای مقابله با این هجمه ها باید احساس نیاز به مسائل معنوی را در جامعه تبیین کرد.
رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد

حجت‌الاسلام فرزاد منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گفت: نسل جوان و نوجوان جامعه امروز در برابر آسیبهای جدی هجمه های فرهنگی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای گمراه کردن جوانان و تضعیف معنویت در جامعه برنامه های گسترده ای در پیش گرفته اند و هزینه های گزافی نیز می پردازند، بیان داشت: باید فعالیتهای فرهنگی ما نیز گسترده تر از اقدامات دشمن باشد.

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد مسؤولیت نهادهای فرهنگی، حوزه علمیه، روحانیت، مبلغان، مدارس و خانواده در عرصه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن بسیار مهم است و باید در راه خنثی سازی این دسیسه های فرهنگی وحدت و تعامل صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه احساس نیاز به معنویت در جامعه باید نهادینه و تبیین شود، خاطرنشان کرد: با هدایت نسل جوان به سمت معنویت و تقویت پایه های دینی جوانان توطئه های فرهنگی دشمن خنثی می شود.

حجت الاسلام منصوری نهادینه سازی احساس نیاز به معنویت را نیازمند آموزش و زمینه سازی دانست و گفت: در این عرصه نهادهای فرهنگی و اجرایی باید توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مردم و دولت باید با همکاری یکدیگر به توسعه فرهنگ نماز بپردازند، افزود: راغب کردن قشر جوان و نوچوان به نماز مهم ترین چالش در این زمینه است.

رییس تبلیغات اسلامی خرم آباد خاطرنشان کرد: ما در بستر حکومتی اسلامی زندگی می کنیم و استفاده از ابزار حکومتی در زمینه ایجاد رغبت برای جوانان بسیار کارآمد است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دین ما دولتی نیست ولی دولت ما دینی است»، بیان داشت: مردم و دولت با همکاری یکدیگر میتوانند فرهنگ توسعه نماز را نهادینه کنند.

حجت الاسلام منصوری با تأکید بر اینکه مدیریت مساجد را باید به دست بخش مردمی بسپاریم، افزود: باید مردم نیز در مسائل دینی و اعتقادی خود نقش داشته باشند تا بدانند که صاحبان اصلی حکومت هستند.

وی ساختار مساجد، زیباسازی آن، وجود امام جماعت و هیأت امنا، خدام و انسانهای باسواد در مساجد برای ترغیب افراد به ادای نماز را مهم دانست و گفت: اعزام روحانیان و مبلغان تولیدکننده علم در مساجد نیز باید مورد توجه تبلیغات اسلامی قرار گیرد./9451/302/ب2

ارسال نظرات