۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۵۷۳۳۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی محور همبستگی امت اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به حضور شیعیان، اهل سنت، مسیحیان و پیروان سایر مذاهب در تجمع میلیونی اربعین حسینی، افزود: این آیین می‌تواند به محور وحدت و همبستگی امت اسلام و همه ملتهای آزاده جهان تبدیل شود.
حجت الاسلام قاضی عسگر - سفر به خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به ولایتمداری مردم این استان، اظهار کرد: مردم خراسان شمالی تاکنون به‌خوبی در مسیر انقلاب و نظام بوده‌اند و علاقه‌مندی ویژه‌ای به رهبر معظم انقلاب دارند که این موضوع را در سفر رهبری به این استان به‌صورت ویژه به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، افزود: مسأله اربعین یک معجزه و به تعبیر رهبری یک شبه اعجاز است؛ زیرا در اوضاعی که تهدیدها و خطرهای مختلفی مردم را تهدید می‌کند، این جمعیت عظیم از گوشه و کنار جهان به راهپیمایی اربعین می‌آیند.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه تجمع میلیونی اربعین جلوه‌های زیبایی دارد که هنوز ما نتوانسته‌ایم این جلوه‌ها را آن‌طور که باید و شاید به مردم معرفی کنیم، اضافه کرد: تجمع اربعین به طور کامل هدایت‌شده نیست؛ بلکه مردمی بوده و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از گوشه و کنار جهان همانند قطراتی جمع شده و بدون اینکه به کسی آزار و آسیبی برسانند به اقیانوس تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر تجمع اربعین این است که تنها مختص شیعیان نیست؛ زیرا اهل سنت، مسیحیان و اقوام مختلف از گوشه و کنار دنیا در این اجتماع شرکت می‌کنند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر حضور اهل سنت عراق و دیگر کشورهای اسلامی و پیروان سایر مذاهب در تجمع اربعین حسینی این نوید را می‌دهد که در آینده اربعین نماد وحدت ملتهای مقاوم و مبارز در سطح بین‌المللی شده و همه مستضعفان جهان حول این محور تجمع کنند.

وی با بیان اینکه ویژگی سوم تجمع اربعین اخوت دینی و اسلامی آن است که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد، اظهار کرد: در این تجمع در حالی که مردم عراق زائران را نمی‌شناسند، در خانه‌های خود را با افتخار و بدون هیچ توقعی به روی زائران باز کرده و برای پذیرایی از زائران التماس می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه راهپیمایی اربعین عشق و علاقه و معرفت عجیبی در مردم به وجود آورده است، اظهار امیدواری کرد که حرکت اربعین در آینده‌ای نزدیک همبستگی بین‌المللی را به وجود بیاورد؛ زیرا به گفته او با وجود اینکه راهپیمایی اربعین در ابتدا حرکتی شیعی محسوب می‌شود اما امام حسین (ع) متعلق به همه مردم جهان است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید این الگو را در سطح بین‌المللی معرفی کنیم، تصریح کرد: تجمع عظیم اربعین می‌تواند به محور وحدت و همبستگی امت اسلام و همه ملتهای آزاده جهان تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در خاتمه با اشاره به حضور 100 هزار زائر ایرانی در مراسم عاشورای امسال در عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران ایرانی در تجمع میلیونی اربعین امسال نسبت به سال گذشته 30 الی 40 درصد افزایش یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات