۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۵۷۳۴۰
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

حب جاه طلبی و خودخواهی عامل پدید آمدن فتنه ها است

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حب جاه طلبی و خودخواهی عامل پدید آمدن فتنه ها است، گفت: متأسفانه برخی ها در فتنه های گذشته به دلیل بی بصیرتی دچار انحراف شدند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی فریدونکنار، گفت: یکی از مواردی که دشمن در کربلا با آن پیروزی ظاهری را به نفع خود قرار داد و جنگی به راه انداخت، جنگ روانی بود که امروز هم دشمنان قسم‌خورده نظام از آن استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام جلالی از بصیرت به عنوان یکی دیگر از درس‌های کربلا نام برد و گفت: بی‌بصیرت‌ها همواره فریب دشمن را می‌خورند و در جبهه باطل قرار می‌گیرند و همواره دشمن را همراهی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصیرت و شعور سیاسی افراد مانع تحقق توطئه دشمنان می شود، افزود: اگر در هر بخشی از جامعه بصیرت کمرنگ شود به حتم دشمن راحت تر می تواند به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

امام جمعه فریدونکنار با تأکید بر این که دوست و دشمن شناسی خنثی کننده فتنه در همه عرصه ها است، گفت: وقتی خط میان دوست و دشمن به هم بریزد فتنه ایجاد می شود و یکی از گرفتاری هایی که در گذشته برای ما به وجود آوردند و الان هم به دنبال آن هستند برهم زدن خط دوست و دشمن است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که حب جاه طلبی و خودخواهی عامل پدید آمدن فتنه ها است، اضافه کرد: متأسفانه برخی ها در فتنه های گدشته به دلیل بی بصیرتی دچار انحراف شدند.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی خواص نیز در جریان فتنه های گذشته دچار لغزش شدند، گفت: لغزش های خواص در فتنه ها خسران های زیادی را برای کشور در پی داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید حق را با اشخاص تشخیص داد، گفت: ملاک تشخیص حق و باطل همان معیارهایی است که دین مبین اسلام تعیین کرده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این‌که دشمنان امام حسین(ع) منافع خود را بر منافع جامعه ترجیح دادند، گفت: آن‌ها معیارهای الهی را کنار زدند و بر معیارهای مادی و قدرت‌طلبی تکیه کردند و به همین دلیل برای احیای دین جدّ خود به میدان رفت و می‌دانست خون خود و یارانش توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که حادثه عاشورا درس بزرگی به ملت ایران داد، بیان داشت: ما در دفاع‌ مقدس از حادثه عاشورا الگو گرفتیم، دشمن امروز جنگ‌های دیگری را برای ما برنامه‌ریزی کرده است و می‌خواهد فرزندان ما را از اهل‌بیت(ع) جدا کند که همه خانواده‌ها باید مراقب باشند.

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود گفت: حتی اگر امام معصوم هم باشد دشمن با استفاده از مردمی که شعور سیاسی ندارند به خواسته‌های خود می‌رسند نمونه آن در جنگ صفین که وقتی آثار پیروزی در سپاه امام علی(ع) و آثار شکست در سپاه معاویه نمایان شد عمروعاص دست به جنگ روانی زد و قرآن را بر روی نیزه کرد و هر چه امام علی(ع) می‌فرمود این حربه دشمن است و قرآن ناطق من هستم کسی گوشش بدهکار نبود.

نایب رییس شورای عالی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در تاریخ هم ناپلئون وقتی قصد در اختیار قرار گرفتن کشور مصر را داشت خود را دشمن معرفی نکرد بلکه خود را مدافع مردم برای رهایی از دست زورگویان معرفی کرده است تا مردم را با خود همراه کند.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای هم با استفاده از این حربه در حال گمراه کردن مردم است، تصریح کرد: آن‌ها مسائل را به سمت ولایت‌فقیه می‌کشانند و همه مشکلات و گرفتاری‌ها را به این سمت سوق می‌دهند به خاطر اینکه می‌دانند چه مطلبی را بیان و از کجا شروع کنند و در کجا به پایان برسانند.

وی در ادامه افزود: دشمن فهمیده است که هر فعالیت و تلاشی برای نابودی انقلاب انجام دهد وقتی در مقابلش ولایت‌فقیه باشد به سرمنزل مقصود نمی‌رسد به همین دلیل عزم خود را برای خدشه‌دار کردن جایگاه ولایت مطلقه فقیه جزم کرده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این‌که جنگ روانی دشمن کار را به‌جایی رساند که وقتی علامه بزرگوار شیخ فضل‌الله نوری را به بالای دار کشاندند کسی جرات نکرد حرفی بزند حتی فراتر از این فرزند این علامه بزرگوار هم پای چوبه دار می‌ایستد و در کنار اجنبی‌ها کف و سوت می‌زند، اظهار کرد: نکته قابل‌ تأمل اینجاست که جنگ روانی انسان را از اصل به فرش می‌کشاند.

وی ادامه داد: در آن زمان فردی عمامه شیخ فضل‌الله نوری را به سمت مردم پرتاب کرد که مردم اجازه نداده بودند عمامه شیخ به زمین برسد و به‌عنوان تبرک به سر و صورت خود می‌زدند که نشان از جنگ روانی بود چطور انسان را از علامه به عمامه کشیده است، عمامه نشانه یک عالم است که در بازار پیدا می‌شود اما این علامه، مرجع تقلید و ولایت‌فقیه است که پیدا نمی‌شود و اگر آسیب بخورد جهان اسلام آسیب می‌بیند.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه وقتی به اطراف خود نگاه کنیم متوجه نقش ولایت‌فقیه می‌شویم، تصریح کرد: امروز همانند حضرت ابراهیم در میان آتش هستیم، اطراف کشورمان آتش و کشتار است اما ما در امنیت قرار داریم که این امنیت به‌ سادگی به دست نیامده است و همه زیر علم ولایت‌فقیه در حال تلاش هستند.

نایب رییس شورای عالی حوزه علمیه مازندران در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری متذکر می‌شدند که خواص باید حواس‌شان را جمع کنند و آب در آسیاب دشمن نریزند اما در فتنه ۸۸ برخی از افرادی که دورانی مسؤولیت داشتند آتشی را روشن کردند که نوری را به دیگران رساند اما شعله‌هایش دامن‌گیر خودشان شد./950/202/ب2

ارسال نظرات